کد خبر: 825430
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
دبیر اجرایی پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان خبر داد؛
دبیر اجرایی پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان گفت: پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان و پنجمین کنگره جراحی خراسان از 17 تا 19 آذر در بیمارستان قائم(عج) مشهد برگزار می‌شود.

رضا باقری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان و پنجمین کنگره جراحی خراسان از 17 تا 19 آذر در بیمارستان قائم(عج) مشهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان بزرگترین کنگره‌ای است که در یک مرکز دانشگاهی و به دو صورت عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره به رشته‌های جراحی‌های عمومی، ارتوپدی، اورولوژی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، قلب و عروق، فک و صورت، قفسه سینه و زیرشاخه‌های آن‌ها پرداخته می‌شود.

دبیر اجرایی پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان با بیان اینکه این کنگره در قالب 70 سخنرانی و بیش از 20 پنل تخصصی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در حاشیه این کنگره 5 عمل جراحی زنده به‌صورت پیشرفته در اتاق عمل بیمارستان قائم(عج) انجام می‌شود که این اعمال جراحی به‌صورت ویدیو کنفرانس از سه سالن این بیمارستان پخش می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه 150 مقاله در دبیرخانه پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان ارسال شده است، تصریح کرد: از مجموع مقالات دریافتی 82 مقاله پذیرفته شده است که از این تعداد 60 مقاله در قالب سخنرانی و 22 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته داخلی و خارجی در پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان، تأکید کرد: تاکنون بیش از 250 ثبت‌نام کننده جهت شرکت در این کنگره سه روزه داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که تا روز همایش این عدد به 400 نفر برسد؛ همچنین در این کنگره از 150 مهمان ویژه ایرانی و خارجی دعوت به‌عمل آمده است که از جمله مهمانان شاخص این کنگره می‌توان از رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس جامعه جراحان ایران و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نام برد.

دبیر اجرایی پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان گفت: مشهد دومین مرکز پیوند ریه، سومین مرکز پیوند قلب و دومین مرکز پیوند کبد کشور است و در این شهر 3 پیوند ریه، 23 پیوند قلب و 120 پیوند کبد داشته‌ایم و جراحان مشهدی پیشرو در تکنولوژی‌های پزشکی روز دنیا هستند.

*جراحان مشهدی جزو برترین جراحان کشور هستند

در این نشست عزت‌الله رضایی دبیر علمی پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان نیز اظهار داشت: کنگره جامعه جراحان ایران شاخه خراسان یکی از بزرگترین کنگره‌های کشوری است که در آن از اساتید برجسته داخلی و خارجی دعوت به‌عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه در این کنگره به اغلب رشته‌های جراحی پرداخته می‌شود، افزود: مشهد جراحان برجسته‌ای را در تمامی رشته‌های جراحی عمومی و تخصصی دارد و توانایی علمی این شهر در سطح کشور بسیار بالا است.

دبیر علمی پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه خراسان با بیان اینکه این کنگره یک کنگره چند رشته‌ای است، خاطرنشان کرد: این کنگره با کنگره‌های تک رشته‌ای تفاوت دارد و برنامه‌های متعددی در زمان برگزاری آن اجرا می‌شود.

رضایی تصریح کرد: این برنامه‌ها در 7 سالن به‌صورت همزمان برگزار می‌شود و به طور متوسط در هر سالن نزدیک به 60 مخاطب حاضر هستند.

وی با بیان اینکه جراحان مشهدی جزو برترین جراحان کشور هستند، تأکید کرد: جایگاه علمی جراحان مشهد بسیار بالا است و جزو سه شهر برتر کشور در تمامی تخصص‌ها هستند و نام اکثر جراحان مشهدی به عنوان یک جراح شاخص و برتر در تخصص‌های مختلف مطرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار