کد خبر: 825083
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
گرامیداشت 9 آذر سالروز حضور پربرکت حضرت آیت الله العظمی مظاهری (حفظه الله تعالی) در اصفهان
محمد قطبی جشوقانی

(فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ)[1]

شعاع نورانیّت عالمان و فقیهان، دامنهٔ­ وسیعی را در بر می­گیرد و در امتداد چراغ هدایت و کشتی نجات، موجب سعادت و هدایت بشر خواهد شد. هرچه کانون این نور عمیق­تر و خالص­تر باشد، ضریب تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

علمای دینی همواره در طول تاریخ بر روشنگری و نجات انسان از ورطه­های انحراف و اشتباه سعی کرده و به قدر خلوصشان در این امر توفیق یافته­اند. عالمانی که افزون بر فقه و اصول از سرچشمهٔ تفسیر و حدیث و اخلاق و معارف اسلامی بهره بیشتر جُستند، در هدایت­گری توفیق فزون­تری داشته­اند.

در این میان عالم فقیه و وارسته، مرزبان اخلاق و خانواده، مبلّغ هدایت­گر، مفسّر اندیشمند، مرجع مُهاجر، حَسَنهٔ اصفهان، استاد بزرگوار حضرت آیت­الله العظمی مظاهری - زید عزه­العالی - پس از سال­ها تلاش و مجاهدت علمی و اخلاقی در حوزه علمیهٔ قم در جوار حضرت معصومه (سلام­الله علیها) و رسیدن به درجات عالی علمی و اخلاقی، بنا به درخواست اهالی دیار سپاهان و به انگشت اشارهٔ رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی حضرت آیت­الله العظمی امام خامنه­ای (حفظه­الله تعالی) به دیار فرهنگ و تمدن، سرزمین عرش و فرش، مهد علم و ایمان؛ اصفهان رجعت نموده و در این سرزمین رحل اقامت گزیدند.

اینک بیش از دو دهه است که اصفهان از این چشمهٔ جوشان معرفت، اخلاق، علم، عمل و هدایت بهره می­گیرد و عطش حوزهٔ علمیه اصفهان با این نور و رحمت سیراب می­شود.

حضور این بزرگ‌مرد در این سرزمین، افزون بر رونق‌بخشیدن به حوزهٔ علمیه و کرسی درس و بحث و کاوش علمی، در منظومهٔ فکری، فرهنگی، معنوی، سیاسی و اجتماعی این شهر و استان تاثیر وافر داشته و همگان از نور وجود ایشان بهره برده­اند.

آرامش فرهنگی، ثبات سیاسی، نشاط علمی، روح معنوی، اقتدار علمی، سرزندگی اجتماعی، تلاش مدیریتی، شور مذهبی، رونق مناسکی، شکوه آیینی، هویت طلبگی و ده­ها نعمت دیگر را می­توان برشمرد که در سایه و برکت حضور ایشان ،به اصفهان و فرهنگ و حوزهٔ این استان عطا شده است.

خدا را شاکریم که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برپایی کنگره نکوداشت این فقیه فرزانه نموده و نیز مسئولیت چاپ آثار گرانسنگ و پُرافتخار حضرتش بر عهده انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نهاده شد تا طبع را به زیور اندیشه و کلام ایشان بیاراید.

از همه تلاشگرانِ برپایی کنگرهٔ نکوداشت این عالم فقیه و فرزانهٔ بی­بدیل قدردانی نموده و از کسانی که در آماده­سازی و انتشار مجموعه گرانسنگ و موسوعه آثار ایشان کوشش می نمایند تشکر می­کنم.

محمد قطبی جشوقانی- رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان



[1]. توبه/122.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر