کد خبر: 825045
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
اداره کل دامپزشکی گلستان
محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی گلستان از اجرای طرح ملی واکسینا سیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در گلستان خبر داد

محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی استان گفت: این طرح با همکاری دامپزشکی ، بسیج سازندگی، دهیاریها در سطح روستاههای استان اجرایی می شود. وی افزود:با توجه به اینکه این طرح به صورت کاملاً رایگان اجرا می شود استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفته است. وفایی همچنین هدف از اجرای این طرح را ایمن سازی طیور بومی اعم  از مرغ، خروس ،اردک،غاز،بوقلمون،بلدرچین و کبوتر عنوان کرد و گفت: با این عمل میزان قابل توجهی از شیوع بیماری در طیور صنعتی کاسته خواهد شد و از همین رو سهم بسزایی در بالا بردن بهره وری اقتصادی در این صنعت دارد.

وی افزود: ما در فاز اول این طرح که از امروز شروع شده است 50 درصد طیور روستاههای استان را که بیشترین احتمال درگیری ونزدیکترین فاصله را با مزارع پرورش طیور صنعتی داشته اند مورد واکسیناسیون قرار میدهیم و ان شاالله در فاز دوم که اواخر سال جاری انجام خواهد شد طیور روستاههای باقیمانده استان نیز مورد واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

 وی یادآور شد همکاری روستاییان عزیز در اجرای هر چه بهتر و سریعتر این طرح کمک شایانی به ما میکند تا بتوانیم سطح ایمنی قابل قبولی در جمعیت طیور روستایی داشته باشیم.

بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی در جمعیت طیور است که میزان واگیری بسیار بالایی داشته و در صورت شیوع باعث بروز تلفات شدیدی در طیور سنتی و صنعتی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر