کد خبر: 825018
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
محمدرضا هنرمند در پنجمين شب كانون كارگردانان:
سينماي كودك و نوجوان پس از درخشش در سال‌هاي اول انقلاب و دهه 60حالا بيش از دو دهه است كه...
سينماي كودك و نوجوان پس از درخشش در سال‌هاي اول انقلاب و دهه 60حالا بيش از دو دهه است كه دچار ركود و بحران شده و فيلمسازان رغبتي براي توليد فيلم در اين زمينه ندارند. اما و اگرها درباره برگزاري جشنواره فيلم كودك در سال جاري نيز به شرايط بد سينماي كودك بيش از پيش دامن‌زده است.

محمدرضا هنرمند، كارگردان باسابقه سينما و تلویزيون در اين باره گفت: با تصميمات لحظه‌اي، نابخردانه و غيراصولي كاري نكنيم تا سينماي كودك بيشتر به سمت نابودي برود.
كارگردان سينما و تلويزيون درباره بلاتكليفي سينماي كودك و برگزار نشدن جشنواره فيلم كودك در سال جاري عنوان كرد: براي وضعيت امروز سينماي كودك بسيار متأسفم چرا كه سينماي كودك در كشور ما كاملاً مضمحل شده و اصلاً نمي‌توان آن را با سينماي كودك در ساير كشورهاي دنيا قياس كرد و ما همه‌جانبه دچار ركود و نزول‌ شده‌ايم.

كارگردان فيلم سينمايي «دزد عروسك‌ها» در گفت‌وگو با خبرنگار سينماپرس افزود: فيلم كودك و سينماي كودك در همه كشورهاي صاحب صنعت سينما بسيار مهم و مورد توجه است چرا كه دولت‌ها و حكومت‌ها توجه به سينماي كودك را نوعي سرمايه‌گذاري براي آيندگان‌شان مي‌دانند اما متأسفانه ما در اين زمينه بسيار مهم همواره غافليم و توجهي به سينماي كودك نداريم.
وي ادامه داد: اگر مسئولان سينماي كشور آينده‌نگر و دغدغه‌مند باشند بايد بخش مهمي از توجه‌شان را در توليدات سالانه معطوف به سينماي كودك كنند و فيلم‌هاي شاخصي در اين زمينه توليد كنند و آن را به صورت گسترده به اكران برسانند. بنده به عنوان يك فيلمساز آثار مهمي را در اين حوزه توليد كرده‌ام چرا كه معتقدم در سينما بايد به كودكان كه بخش اعظمي از جامعه را تشكيل مي‌دهند توجه جدي داشت.

هنرمند در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با بيان اينكه چرخش دائمي جشنواره فيلم كودك در شهرستان‌ها اعتبار آن را به شدت زير سؤال برده است، اظهار داشت: بنده معتقدم بهترين مكان برگزاري براي جشنواره فيلم كودك در شهر تهران است و نمي‌دانم چرا مسئولان سينماي كشور آنقدر دغدغه دارند تا همه ساله اين جشنواره را در شهرستان‌هاي مختلف برگزار كنند و درصدد باشند نظرات مسئولان شهرهاي مذكور برآورده شود.
 
كارگردان سريال‌هاي محبوب «زير تيغ» و «آشپز‌باشي» خاطرنشان كرد: در همه كشورهاي دنيا كه جشنواره كودك را برگزار مي‌كنند جشنواره‌ها با نام شهرها شناخته مي‌شود اما ما همچنان در كشورمان معطل مانده‌ايم كه جشنواره فيلم كودك متعلق به كدام شهر است؟ بايد آن را جشنواره اصفهان بناميم يا همدان يا تهران؟ مسئولان سينماي كشور با توجه به تغييرات گسترده و دائمي مسئولان شهرهاي كشور بهتر است تصميم بگيرند جشنواره فيلم كودك را تنها در پايتخت و بدون دخالت و نظر ساير مسئولان شهرهاي ديگر برگزار كنند.

اين فيلمساز تأكيد كرد: برگزاري جشنواره فيلم كودك در شهر تهران مي‌تواند منجر به كاهش شديد هزينه‌هاي سينماي كودك شود؛ سالانه بودجه هنگفتي براي هتل و اقامت، خوراك و رفت و آمد هنرمندان و اهالي رسانه و مسئولان به شهرهاي مختلف هزينه مي‌شود كه اگر جشنواره در تهران برگزار شود اين هزينه‌هاي چشمگير مي‌تواند براي توليد آثار سينمايي كودك مصرف شود.

اين كارگردان سينما در خاتمه اين گفت‌وگو افزود: من اميدوارم بعد از سال‌ها شنيدن وعده‌هاي مختلف از سوي مسئولان سينمايي با بهره‌گيري از نيروهاي دغدغه‌مند و متعهد به سينماي كودك شاهد برنامه‌ريزي و سياستگذاري‌هاي اصولي و درست براي احياي مجدد سينماي كودك باشيم و با تصميمات لحظه‌اي، نابخردانه و غيراصولي كاري نكنيم تا روز به روز سينماي كودك بيشتر به سمت نابودي و اضمحلال برود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار