کد خبر: 824929
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
حدودا دو ماه قبل بود که احمدرضا درویش کارگردان درام تاریخی-مذهبی “رستاخیز” به همراه علی قائم مقامی مدیر تولید این فیلم دیداری را با علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت؛ دیداری که هاشمی در آن اکران “رستاخیز” را بلامانع دانست و به مقامات دولتی توصیه کرد هر چه زودتر شرایط اکران آن فراهم شود.(اینجا را بخوانید)
به گزارش سینماروزان هفتم آذرماه رضا صالحی امیری وزیر جدید ارشاد به همراه معاونان خود دیداری با هاشمی رفسنجانی داشت. از جمله معاونان حاضر در این دیدار حجت ا.. ایوبی بود که در تصاویر منتشره با خشوع فراوان به مصافحه با هاشمی رفسنجانی پرداخته است.

در گزارشهای رسمی منتشر شده از این دیدار و البته گزارش درج شده در رسانه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام این طور آمده که ایوبی در دیدار با هاشمی توضیحات ویژه ای درباره تلاشهای سازمان تحت امرش برای اکران "رستاخیز” ارائه داده است.

اینکه رییس سازمان سینمایی به طور ویژه درباره یک فیلم نزد رییس مجمع تشخیص گزارش می دهد این پرسش را پیش رو می‌گذارد که آیا هاشمی رفسنجانی شخصا پیگیر وضعیت "رستاخیز” بوده و احتمالا خودش درباره این فیلم و چرایی توقیف آن از ایوبی در حضور وزیر جدید توضیح خواسته است یا ایوبی که از دیدار درویش با هاشمی باخبر بوده خواسته با ارائه گزارش نظر هاشمی را جلب کند؟

پرسش مهمتر اما این است که آیا با پیگیری احتمالی هاشمی و تلاشهایی که ایوبی از آن دم زده بالاخره "رستاخیز” رنگ پرده را خواهد دید یا آن که با صدور حکم دیوان عدالت اداری به نفع دست اندرکاران "رستاخیز” و غیرقانونی قلمداد شدن توقیف این فیلم علیرغم صدور مجوز نمایش، آنها از کانالی به جز ارشاد به احقاق حق دست خواهند زد؟

مصافحه توأم با خضوع ایوبی با هاشمی
مصافحه توأم با خضوع ایوبی با هاشمی(هفتم آذرماه ۹۵)
دیدار علی قائم مقامی و احمدرضا درویش با علی اکبر هاشمی رفسنجانی
دیدار علی قائم مقامی و احمدرضا درویش با علی اکبر هاشمی رفسنجانی(هفدهم مهرماه ۹۵)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار