کد خبر: 824841
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
با بیان نقصان‌های مدیریت شهری روی آنتن زنده اتفاق افتاد:
قسمت يازدهم «تهران بيست» با پرداختن به موضوع كارگران ساختماني آغاز شد و هيراد حاتمي مجري اين برنامه پلاتوي شروع خود را با در خطر بودن جان كاركران ساختماني و آمارهاي دردناكي كه از كشته شدن اين أفراد در پروژه ها گفت و در اين باره مستندي با همراهي همين كارگران پخش شد.
در ميز پيگيري حسين كلهر به اخبار پيرامون دردسرهاي شهرك زيتون، معضلات مسکن و همچنین بیمه نبودن اغلب کارگردان ساختمانی و شهری اشاره کرد که در همین زمینه ناهيد حيدري ؛ مدير كل تأمين اجتماعي استان تهران  روي خط تلفنی«تهران بيست» آمد و درباره بيمه نبودن حجم أعظمي از كارگران گفت: كليه كارگران ميتوانند با در دست داشتن مدارك لازم به سازمان تأمين اجتماعي مراجعه كنند و خود را بيمه كنند. شهرداري ها ،فرمانداري ها و انجمن هاي صنفي كارگران مربوط به هر حوزه مراجع ذي صلاح هستند كه أفراد با دريافت معرفي نامه از اين نهادها ميتوانند به سازمان تأمين اجتماعي مراجعه كنند و بيمه شوند. 

بيكاران هم ميتوانند بيمه شوند؟!

ناهيد حيدري درباره افرادي كه كار كردند اما بيمه شان رد نشده است گفت: اگر بيمه شده اي سنواتي كار كرده و حق بيمه اش پرداخت نشده ميتواند با اسنادي كه در دست دارد ميتواند به شعبان مراجعه كنند ، آن مبالغ حساب ميشود و از كارفرما دريافت ميشود. مدير كل تأمين اجتماعي استان تهران عنوان كرد: متقاضي بيمه شدن اگر يك ماه جايي كار كند يا در صورت ذكور بودن با در دست داشتن كارت پايان خدمت ميتواند از بيمه اختياري استفاده كند و بيمه شود. 
سردار طلائي عضو شوراي شهر تهران به عنوان میهمان ویژه با حضور در برنامه «تهران بيست» به تحلیل ترافیک‌های تکراری تهران و آلودگی هوا پرداخت و عنوان كرد: يكي از دلايل ترافيك در شهر تهران اين روزها طبيعي است به خاطر اينكه ما هميشه در نيمه دوم سال حجم ترافيكمان بيشتر ميشود چون در دو فصل ابتدايي سال روزها بلندتر هستند و ترافيك آنقدرها به چشم نمي آيد. اما بايد از اين هم نگذشت كه بخش عمده اي از مشكلات تهران به خاطر مسائل كلان است. اين شهر ، يك شهر إشباع شده است و دارد سرريز ميشود. 

سردار طلايي : از مردم عذرخواهي ميكنم 

او در ادامه جسورانه اعلام کرد: ميپذيرم كه در برخي از موارد قصور كردم و از مردم عذرخواهي ميكنم. اما خواهش ميكنم بياييد خواست مردم را از مراجع هم طلب كنيم. چه كسي الان بايد در برابر مشكلات مردم پاسخگو باشد. الان ما يك راس و يك پاسخگوي واحد لازم داريم.
طلایی با انتقاد از عملکرد اغلب مدیران شهری گفت: مديراني كه اقتدار ، شجاعت و مسئوليت پذيري داشته باشند نداريم و كسي جسارت پذيرفتن مسئوليت هاي سمتش را ندارد و هزينه هاي لازم منصبش را نميدهد چون تصورشان اين است كه به ما چه ربطي دارد اين چند سال تمام ميشود و ميرويم! مثلاً در حوزه مدیریت شهری می‌توان برخی از کشورهای دنیا را الگو قرار داد ؛ فرانسه نمونه خيلي خوبي است كه ميتوان در این باره مثال زد. در آنجا همه واحدها و مراجع شهري زير نظر شهرداري هستند و با هم در ارتباط هستند ؛ مسئول كليه نهادها شهرداري است و همه زيرمجموعه هاي شهرداري هستند و در يك كانال كار ميكنند و يك مرجع واحد براي حل مشكلات وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار