کد خبر: 824822
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
درمان اجباري معتادان
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از كشف مقدار 22 تن و 500 كيلوگرم انواع مواد مخدر در راه هاي اصلي و فرعي استان طي هشت ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ" جهانگير كريمي" در نشست تخصصي با حضور كارشناسان در خصوص اقدامات كميته مقابله شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر يكي از شش اولويت اصلي نيروي انتظامي در سال جاري است و در همين راستا اقدامات اين نيرو در برخورد با شبكه ها، باند ها، دستگيري معتادان‌و خرده فروشان و ساقيان مواد مخدر شدت بيشتري پيدا كرد.

وي افزود: در همين راستا طي هشت ماهه امسال مقدار 22 تن و 500 كيلو گرم انواع مواد مخدر توسط ماموران نيروي انتظامي در راه هاي اصلي و فرعي استان كشف شد و بيش از 22 باند و شبكه قاچاق مواد نيز منهدم شدند كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزايش 16 درصدي برخوردار است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه مبارزه با مواد مخدر فقط منحصر به كشف محموله ها در راه هاي ورودي نيست گفت: يكي از مهمترين برنامه هاي پليس استان شناسايي و برخورد با خرده فروشان و ساقيان مواد مخدر در مناطق و محله ها است كه در اين زمينه امسال سه عمليات بزرگ انجام و بيش از 12 محل خريد و فروش و مصرف مواد شناسايي و پلمپ شدند.

وي از دستگيري تعداد زيادي از اين خرده فروشان خبر داد و گفت: طرح شناسنامه دار كردن اين افراد نيز در دستور كار پليس استان قرار گرفت و تمام كساني كه مبادرت به اين كار مي گرفتند پس از تحمل مجازات و بازگشت از زندان تحت نظر و كنترل شديد پليس قرار مي گيرند.

سرهنگ كريمي، جمع آوري و دستگيري معتادان متجاهر از سطح جامعه را يكي از اقدامات ديگر فرماندهي انتظامي استان در سال جاري عنوان كرد و اظهار داشت: اين كار به صورت روزانه در دستور كار ماموران پليس استان قرار دارد و معتادان خياباني پس از دستگيري براساس ماده 16 به صورت اجباري تحويل مراكز درماني مي شوند.

وي با بيان اينكه كمپ ترك اعتياد قلعه شور در حال حاظر ظرفيت كمي براي پذيرش معتادان را دارد گفت: از آنجا كه وجود اين افراد به گونه اي است كه سلامت و امنيت جامعه را به خطر مي اندازد پليس با دستور مقام قضايي آنان را دستگير و تحويل مراكز درماني مي دهد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه پليس مشكلي در جمع آوري معتادان ندارد اظهار داشت: ما آماده ايم تا برابر ظرفيتي كه از طرف مراكز درماني اعلام مي شود معتادان متجاهر را دستگير و به اين مراكز اعزام كنيم.

اين مقام انتظامي، با بيان اينكه اين كار تاثير درماني ندارد اظهار داشت: مهمترين تاثير اين كار پاكسازي جامعه از وجود افراد معتادي است كه در اماكن عمومي پرسه مي زنند و چهره شهر را مخدوش مي كنند و بايد اين افراد جمع آوري شوند.

سرهنگ كريمي، مواد مخدر را يك پايه جرم در جامعه عنوان كرد و گفت: حجم برخوردها و دستگيري ها به گونه اي است كه در صد قابل توجهي از زندان هاي اصفهان و شهرستان ها و 100 درصد ظرفيت زندان اسد آباد به نوعي مرتبط با مواد مخدر است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان تنها راه مبارزه با مواد مخدر را پيشگيري از اعتياد عنوان كرد و اظهار داشت: در اين زمينه يك برنامه ملي پيشگيري از اعتياد را داريم و با ارتباطي كه با دستگاه ها داريم اين برنامه در حال اجراست.

وي افزود: در اين خصوص پليس استان چهار راهبرد را در دستور كار خود قرار داده كه عبارتند از رصد تعيين كننده هاي اجتماعي اعتياد، چابك سازي ساختار و نظام مديريت بخشي و فرابخشي پيشگيري از اعتياد ، توسعه دانش و فناوري و توليد منابع علمي پيشگيري از اعتياد و توسعه مشاركت هاي مردمي، سازمان هاي مردم نهاد.

سرهنگ كريمي، برخورد با معتادان و خرده فروشان مواد مخدر را يكي از مطالبات اصلي مردم از پليس عنوان كرد و گفت: با توجه به مطالبات مردم چند پروژه را بايد در اولويت كاري خود قرار بدهيم كه مطالعه ابعاد جرم شناختي قوانين مرتبط با مصرف مواد و اعتياد و خريد و فروش مواد با خواسته مردم، متناسب سازي نظام بودجه ريزي و اعتبارات پيشگيري با اقتضائات سند چشم انداز و جامعه ، رصد وضعيت اعتياد در كشور و توليد آمارهاي واقعي متقن از جمله آنهااست.

اين مقام انتظامي بيان داشت: تربيت نيروي انساني متخصص پيشگيري از اعتياد، بستر سازي و راه اندازي فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد، برنامه جامع اطلاع رساني آموزش مهارت ها و ارتباط موثر در مورد پيشگيري از گرايش به مواد و اعتياد، شناسايي خانواده، كودكان، جوانان، دانش آموزان، كارگران و محيطهاي در معرض خطر، غربالگري شناسايي موارد اختلالات يادگيري و رفتاري به ويژه اختلال بيش فعالي و ارجاع براي درمان از ديگر مواردي است كه بايد در اولويت كاري دستگاه ها مبارزه با مواد مخدر استان قرار گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار