کد خبر: 824818
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
بیش از دو ماه از آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ می گذرد در حالی که نیروهای حق التدریس هنوز حقوق سال تحصیلی گذشته را دریافت نکرده اند.
مهر: سومین ماه سال تحصیلی ۹۶-۹۵ را طی می کنیم و همچنان گروهی از فرهنگیان رسمی به تاخیر در پرداخت حقوق ها انتقاد دارند، حقوق هایی که سر موعد مقرر پرداخت نمی شود و تاخیر در پرداخت ها برنامه ریزی های فرهنگیان را به هم می ریزد.

اما گروهی دیگر از معلمان که به عنوان حق التدریسی ها لقب گرفته اند، انتقادشان به چند روز تاخیری نیست، گلایه آنان به ماه ها تاخیر در پرداخت است. تاخیرهایی که یک سال تحصیلی از آن می گذرد.

معلمان حق التدریس با حضور در مدارس، کمبود نیروی وزارت آموزش و پرورش را جبران می کنند، حقوق و مزایایی ندارند، آنان سال تحصیلی ۹۵-۹۶ را آغاز کرده اند تا دانش آموزان طعم بی معلمی و سردگمی را نچشند، درحالی که حقوق سال تحصیلی گذشته را دریافت نکرده اند.

 ساعت های تدریس برای تعدادی از  نیروهای حق التدریس تعیین شده است در صورتی که آنان عیدی و حقوق سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد مربوط به سال گذشته و مهر، آبان خود را دریافت نکرده اند اما با این وجود در سر کلاس درس حاضر می شوند.

یکی از معلمان حق التدریس همدانی به خبرنگار مهر می گوید: از سال گذشته که سر کار رفتیم، تنهای یک بار  اردیبهشت ماه حقوق ۵ ماه قبل را دادند و دیگر خبری از معوقات نیست. ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان حقوق برای ما رد می شود.

وی ادامه می دهد: کد پرسنلی برخی از استان ها فعال است اما کد ما فعال نیست. ضمن خدمت هایمان را نمی توانیم اینترنتی ثبت کنیم. حضوری هم شرکت کنیم به دلیل فعال نبودن کد پرسنلی گواهی نمی دهند.

نبود سهمی برای حق التدریسی ها در آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش

در عین حال وزارت آموزش و پرورش دو سال است که برای تامین نیروی انسانی از آزمون استخدامی استفاده می کند. امسال نیز ۱۰ هزار نیروی انسانی را طبق ماده ۲۸ در دانشگاه فرهنگیان جذب می کند این آزمون محدودیت جنسیتی و سنی داشت و افراد بالای ۳۰ سال نمی توانستند در این آزمون شرکت کنند بنابراین بسیاری از نیروهای حق التدریس که سابقه زیادی را در این نظام تعلیم و تربیت دارند به دلیل محدودیت ها، سهمی در آزمون استخدامی نداشتند.

نیروهای حق التدریس در سال تحصیلی ۹۴_ ۹۵ بخشی از معوقات خود را  با وقفه طولانی دریافت کردند و با وجود اینکه سال تحصیلی جدید آغاز شده است، هنوز وزارت آموزش و پرورش به آنان بدهکار است.

حضور بدون حقوق نیروهای حق التدریس در مدارس

در این باره یکی دیگر از نیروهای حق التدریسی که ۱۰ سال سابقه تدریس دارد به خبرنگار مهر می گوید: ۸ سال مربی پیش دبستانی بودم و نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی الحاق یک تبصره به ماده۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند و فعالیت مربیان پیش دبستانی به صورت نیروی حق التدریسی شد.

وی ادامه می دهد: حقوق ما ۶۵۰ هزار تومان است که با وقفه های طولانی پرداخت می شود و بیمه نیز به تعداد روزهایی که کار می کنیم حساب می شود.

این معلم پایه دوم ابتدایی استان البرز با صراحت می گوید: با وجود آغاز سال تحصیلی جدید هنوز حقوق سه ماه و عیدی سال تحصیلی گذشته پرداخت نشده است با این وجود بنده در هفته  ۲۴ ساعت تدریس دارم که از سوی آموزش و پرورش۲۲ ساعت محسوب شد و با اعتراض های ما آن را ۲۴ ساعت محاسبه کردند اما حق الزحمه اضافه نشد در صورتی که بنده در کنار تدریس، مربی ورزش نیز بودم.

وی با ابراز تاسف از شرایط موجود نیروی های حق التدریسی گفت: با سخت ترین شرایط و گذشت سال های زیاد تدریس در آموزش و پرورش، شرایط آزمون را به دلیل محدودیت های سنی و جنسیتی نداریم و آموزش وپرورش با وجود بلاتکلیفی ما قصد برگزاری آزمون و گرفتن ۱۰ هزار نیروی جدید را دارد.

به هر روی؛ نیروهای حق التدریس درحالی که  حقوق سال تحصیلی گذشته را دریافت نکرده اند، با این شرایط همچنان سر کلاس های درس حضور می یابند و بار کمبود نیروی انسانی را بر دوش گرفته اند تا کلاس های نظام تعلیم و تربیت کشور تعطیل نشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صدرائی فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
چه عجله ای دارید؟! مگر چکار کردید که حقوق می خواهید؟ دو سه ماه دیگه هم با هوای تازه ای که از برجام نصیب مان شده شکم خودتان و فرزندانتان را پر کنید. دیگ نبینم کسی از عقب افتادن حقوق کارش صحبتی به میان بیاورد که بیسواد و بزدل خواهم خواندش. راستی اول بگذارید حقوق 250 میلیونی ذخیره های نظام را بدهند که خیلی اتم می شکافند بعد اگر چیزی تهش ماند یک کری هم برای شما می کنیم. بروید و شاد باشید که با گشایش بانگی پسا برجامی دیگر کسی در کشور گرسنه نیست و فقط دغدغه ما باید موضوع لغو سخنرانی فلانی باشد تازه آنهم چون از خودشان است و گرنه اگر از طرف دیگر بود ککشان که نه اصلا بی خیال ازادی بیان. در هر صورت با شکم خالی و نان و برنج و روغن ارزان شده در اثر رفع تحریم ها فعلا شاد باشید و درودش را به امیرکبیر زنده و با ظرافت ایران بفرستید که چنین دستاورد عظیم و با برکتی را برای سفره های خالی ما به ارمغان آورده.
یک بیسواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
باد هوا بخورن بتوانن سر کلاس برون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار