کد خبر: 824775
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
در شرکت فولاد مبارکه
در جلسه اختتامیه ممیزی خارجی سیستم های مدیریت یکپارچه فولاد مبارکه که روز چهارشنبه سوم آذر ماه و با حضور تیم ممیزی شرکت SGS سوئیس و مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت فولاد مبارکه انجام شد، بر اساس یافته های هریک از ممیزین شرکت مذکور، گواهینامه های سیستم های یکپارچه مدیریت شرکت فولاد مبارکه برای یک دوره یکساله تمدید گردید.

در این دوره از ممیزی که از تاریخ ۱۱/۸/۹۵ تا ۳/۹/۹۵ توسط یک تیم هشت نفره از شرکت SGSبه عمل آمد، روند اجرایی استانداردهای مدیریت کیفیت (ISO۹۰۰۱:۲۰۰۸)،محیط زیست (ISO۱۴۰۰۱:۲۰۰۸)،سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت (OHSAS۱۸۰۰۱:۲۰۰۷)، مدیریت آموزش (ISO۱۰۰۱۵:۱۹۹۹) و مدیریت انرژی (ISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۱) در فولاد مبارکه مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش آغازین جلسه اختتامیه این دوره از ممیزی مهندس حسینیان سر ممیز تیم ممیزی گزارشی از نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود در حوزه های تمرکز این دوره از ممیزی مشتمل بر اطلاع رسانی، آموزش و اجرای صحیح دستورالعمل ها و گردش کارها، آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی کارکنان از ریسک ها و دستورالعمل های ایمنی مرتبط، تحقق اهداف مرتبط با مدیریت هزینه ها، شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی و اجرای اقدامات اصلاحی و همچنین تحقق اهداف مرتبط با ارتقاء کیفیت ارائه نمود.

این گزارش حاکی است در این جلسه دکتر سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن قدردانی از زحمات تیم ممیزی و همکاری کارکنان شرکت در جریان انجام ممیزی، بر پیگیری جدی زمینه های قابل بهبود و تعمیم آن در کلیه فرآیندها و بخشهای سازمان تأکید نمود.

وی افزود: فارغ از ارزش این گواهینامه ها و اعتبار آنها، برای شرکت از نظر زیست محیطی، ایمنی و سلامتی کارکنان و محیط پیرامون مهم است که واقف باشیم، چه کاری انجام میدهیم و در چه محیطی کار میکنیم. بنابراین باید دقت کنیم با نظارت دقیق به جایی برسیم که هیچگاه حادثه ای نداشته باشیم.

دکتر سبحانی تأکید نمود: در ممیزی ها بایستی زمینه های قابل بهبود را جدی تر دنبال کنیم مثلاً در مدیریت پسماندها باید کارهای اجرایی آن در بخشهای مختلف صورت پذیرد و برنامه ریزی و کنترل های لازم را داشته باشیم .

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: باید برنامه های اجرایی در قالب برنامه کوتاه و بلندمدت انجام پذیرد و مرتب کنترل شود تا جائیکه مطمئن شویم که در زمان تعریف شده پروژه ها انجام میشود.

وی تصریح نمود: به طورکلی وقتی شرکت ها استانداردها را دنبال میکنند، به دنبال بهبود سیستم ها
و روشهای کاری خودشان هستند و این بهانه ای است تا از این فرصت برای بهتر کار کردن و خودارزیابی استفاده نموده و در نهایت، برای بهتر شدن تلاش نمایند.

دکتر سبحانی با تأکید بر اینکه باید در تمام بخشهای سازمان سیستم های کنترلی تجهیزاتی و فردی و با نظارت کامل بر آنها داشته باشیم ، گفت: برای این منظور در هر واحد تعیین و حضور یک نماینده الزامی است .

مدیرعامل فولاد مبارکه یادآور شد: فولاد مبارکه یکی از نادر واحدهای کشور است که همه استانداردها را به نوعی الگوی خود قرار داده و در چارچوب این استانداردها فعالیت می کند این شرکت همواره در بین صنایع داخلی کشور و بین المللی به عنوان یک شاخص مطرح است، بدین منظور باید بیش از پیش تلاش نمائیم تا ضمن تثبیت این اعتبار در جهت ارتقاء آن نیز گام های ارزنده تری برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار