کد خبر: 824676
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از فعاليت ۵۰ نیروگاه خورشیدی درمدارس و مساجد خراسان جنوبی خبر داد.

محمد ابراهیم شرکاء با اشاره به احداث ۵۰ نقطه نیروگاه خورشیدی در اين استان گفت: اين نيرگاه‌ها به قدرت ۲۲۰کیلووات به صورت جدا از شبکه برای ۲۳ مسجد، ۱۵ مدرسه و ۱۸ مشترک در این استان احداث شده است.

وي با اشاره به اينکه این نیروگاههای خورشیدی از محل منابع بند 69 و بند" ز" قانون بودجه اجرا شده است، افزود:14 روستا استان خراسان جنوبی از طریق انرژی های نو برق رسانی شده است و پيش بيني مي‌شودبه تمامی سایت های مسکن مهر با 32 هزار واحد در سطح استان برق رسانی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه کاهش و تک رقمی شدن تلفات در راستای طرح جهادی کاهش تلفات از اولویتهای این شرکت است ادامه داد: با اقدامات انجام شده میزان انرژی های توزیع نشده به کمتر از یک دقیقه ( معادل 24 ثانیه در روز )به ازای هر مشترک کاهش یافته است.

شرکاء گفت: کنترل پیک بار سال گذشته استان در حد 251.8 مگاوات و کنترل پیک استان درحد پیک سال 86 از طریق مدیریت مصرف به سمت تقاضا و دستیابی به عملکرد کمتر از اهداف تعیین شده از سوی توانیر(با توجه به الحاق طبس و فروش انشعابات جدید) نیز اجرایی شده است.

وی به راه اندازی نخستین گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک در مرکز استان اشاره کرد و افزود: بیش از30 میلیاردریال از اعتبارات بند"ز"قانون بودجه گذشته جذب و دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تعداد مشترکان برق در سطح استان را 345 هزار و 365 مشترک اعلام کرد و گفت: 202 هزار 706 مشترک شهری و 138 هزار و668 مشترک روستایی و 4 هزار 621 مشترک سنگین است.

شرکاء درصد جمعیت روستایی برخوردار از نعمت برق را 99.8 درصد، چاههای کشاورزی برق دار را95.7 درصد و جمعیت شهری برخوردار از نعمت برق را 100 درصد ذکر کرد و افزود: به تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان برق رسانی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار