کد خبر: 824664
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
طبق برآوردها یک هزار و 500 خانواده دارای 2 معلول در شهر اصفهان وجود دارند كه حدود يک سوم آن‌ها فاقد مسكن هستند که در مجموع در کل 25 ميليارد ريال كمک هزينه خريد مسكن برای خانواده‌های دارای 2 معلول اختصاص می یابد

مدير امور اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: یکی از مسائل مهم در مدیریت اسلامی شهرها، عدالت در دسترسی به خدمات شهری است، به طوری که تمامی اقشار و گروه‌های جامعه دسترسی یکسانی به خدمات شهری داشته باشند.

مسعود مهدویان‌فر افزود: یکی از مهم‌ترین محورها در اجرای این عدالت شهری آن است که امکان دسترسی برای شهروندانی که به دلیل مشکلات جسمی یا ذهنی توانایی بهره‌مندی از خدمات شهری را ندارند، فراهم شود.

وي ادامه داد: بر اساس برآوردها در شهر اصفهان حدود یک‌صد هزار نفر معلول وجود دارد که این معلولیت‌ها شامل جسمی و حرکتی، اعصاب و روان، بینایی و شنوایی در درجات مختلف از خفیف تا شدید می‌شود که 27 هزار نفر از این جمعیت تحت پوشش نهادهای متولی هستند.

مهدویان‌فر اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به بند 21 ماده 55 قانون شهرداری‌ها که شهرداری‌ها را مکلف به اتخاذ تدابیر لازم برای ساخت خانه‌های ارزان قیمت برای اقشار بی‌بضاعت جامعه می‌کند، مدیریت شهری اصفهان اجرای 2 لایحه را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان تأکید کرد: در لایحه اول تحت عنوان اهدای کمک و مساعدت در احداث مسکن، به خانواده‌هایی که حداقل دارای 2 معلول (جسمی و حرکتی یا ذهنی) باشند تا سقف 50 میلیون ریال کمک هزینه از جانب شهرداری اصفهان اهدا خواهد شد.

مهدویان‌فر بیان داشت: این کمک هزینه مشمول عوارض تفکیک فیزیکی، زیربنا و ارزش افزوده بر تراکم ساختمانی، کسری پارکینگ، جرائم ماده 100 و عوارض ارزش افزوده بر طرح‌های عمرانی شهرداری خواهد شد.

وی همچنین گفت: خانواده‌های مشمول در مرحله صدور پروانه تا پایان کار ساختمان و برای یک مرحله روی یک پرونده پس از ارائه معرفی‌نامه از نهادهای متولی قادر به استفاده از این تسهیلات بلاعوض خواهند بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار