کد خبر: 824658
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
نماينده مردم تبريز در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
بيگي گفت: اكنون آنچه پيش آمده و سبب شده تعداد بسياري از هموطنان ما عزادار شوند به دليل يك سهل‌انگاري است كه مسافران جان خود را از دست دادند و اين محصول عدم نظارت و نبود كنترل مراقبت است.
طرح استيضاح وزير راه یکشنبه در اختيار هیئت‌رئیسه مجلس قرار مي‌گيرد /  آقاي وزير، خون‌بها دغدغه مردم نيست!احمد عليرضا بيگي، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به حادثه برخورد دو قطار در سمنان گفت: نظامات حكومتي با ترتيباتي كه اتخاذ مي‌دهند، باعث مي‌شود كه مردم به تدابير دولتي اعتماد كرده و از وسايل نقليه استفاده مي‌كنند. دولت اطمينان خاطري براي مردم ايجاد مي‌كند تا بتوانند امورات خود را انجام دهند. اما اكنون آنچه پيش آمده و سبب شده تعداد بسياري از هموطنان ما عزادار شوند به دليل يك سهل‌انگاري است كه مسافران جان خود را از دست دادند و اين محصول عدم نظارت و نبود كنترل مراقبت است.
 
بيگي ادامه داد: اگر نظارت و كنترل‌ صورت مي‌گرفت طبيعتا هيچ‌گاه با وجود مكانيزم‌هاي پيش‌بيني شده چنين حادثه‌اي رخ نمي‌داد و مردم كشور ما داغدار نمي‌شدند. در عين حال احساس مي‌شود موضوع عدم نظارت برمي‌گردد به مشغله‌هايي كه مسئولين دولتي امروز براي خود فراهم كردند و بيشتر انرژي و وقت آنها صرف موضوعات حاشيه‌اي، جانبي و ايجاد جنجال است.
 
نماينده مردم تبريز با بيان اينكه وظيفه مجلس نظارت بر عملكرد دولت است، گفت: مجلس براي تعامل با دولت نهايت همكاري خود را انجام داده و حتي اخيرا وزرايي كه به نظر مي‌آمد نتوانند راي اعتماد كسب كنند اما مجلس به آنها راي داد، براي اينكه كار زودتر سامان بگيرد و مبادا وقفه‌اي در روند كار دولت به وجود آيد. مجلس نهايت همراهي را انجام داد تا كار و فعاليت فراهم شود و وقفه‌اي در فعاليت‌هاي دولتي ايجاد نشود.
 
وي تاكيد كرد: عموما دولت به سمتي توجه مي‌كند كه چالش و جنجال در جامعه ايجاد كند و كمتر در ارائه خدمت توجه داشته است، از جمله ماجراي حادثه قطار در سمنان محصول عدم نظارت و عدم كنترل است و اين موضوع در اولويت‌هاي مسئولين دولتي نبوده است.
 
بيگي با بيان اينكه تعدادي از نمایندگان متقاضی استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی هستند و اين طرح روز یکشنبه تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهد شد، گفت:  با توجه به اينكه همواره مقام معظم رهبري در خصوص نظارت مجلس بر عملكرد دولت توصيه اكيد داشته‌اند، وظيفه نظارت نمايندگان ايجاب مي‌كند كه در رابطه با اين موضوع هيچ عنوان كوتاه نيايد و اين هيچ منافاتي با تعامل با دولت ندارد. از اين رو نمايندگان بايد مطالبه‌گر خون كساني باشند كه جان خود را از دست دادند.
 
نماينده مردم تبريز ضمن اشاره به صحبت‌هاي نامناسب وزير راه و شهرسازي گفت: آقاي آخوندي صحبت‌هاي نامناسبي داشتند و در اين خصوص بايد در نظر داشت كه اساسا مردم دغدغه ديه و خون‌بها ندارند اين يك نگاه سخيف نسبت به آلام مردم است و اينطور نيست كه با بيمه آلام مردم تغيير كند كه ما بگوييم خوشبختانه افرادي كه جان خود را از دست دادند بيمه بودند. 
 
وي در پايان اظهار داشت: برداشت ما اين است كه اين مطالبه عمومي است و بعيد مي‌دانم خواسته مردم امروز در صحن مجلس نتواند امضاي لازم را براي استيضاح وزير راه به دست آورد كما اينكه موضوع مشابه هم در گذشته وجود داشته است مجلس از باب نظارت وظيفه خود را انجام داده است.
 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
نمایندگان مجلس" باید وزیر راه وشهرسازی
جوابگوی این اتفاق باشد"چرا؟ براحتی با عنوان دیه و یا گرفتن مستمری "به بازماندگان
این حادثه توهین می کنند"باید جوابگوی از
هم پاشیده شدن خانواده ها باشند"اگر قادر به مدیریت مناسب در جایگاه خودنیستند"
"کنار بروند" با اخراج دومامور کنترل" کار مدیریتی این کشور سرو سامان نمی گیرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
پاسخ تقطیع شده وزیربهانه دست دلواپسها داده .
ایشان جواب خبرنگار را داده بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
او رییس دولت را دلداری داد که کشته شدگان در قطار بیمه هستند و دولت نیازی به عزای عمومی همانند دادن یارانه ندارد.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
ناشناس محترم"که جواب وزیر راه به خبر نگار برای شما کافی به نظر رسیده "و نظر بهانه
جوئی به دلواپسان داده اید"اگر خدای ناکرده یکی از بستگان نزدیک خودت در این حادثه بود"ایا؟ با همین صراحت نظرات وزیر راه برایت کافی بود"ومنتظر دیه ویا غرامت
می شدید؟ البته که چنین نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار