کد خبر: 824643
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان 7 میلیارد تومان از ادارات دولتی طلبکار است که در این بین سهم آموزش و پرورش 3.5 میلیارد تومان و اداره ورزش و جوانان بیش 3 میلیارد تومان است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در نشست خبری دهه وقف تاکید کرد: خدمت به امامزادگان را لطفی از جانب حق است و خدمتگذارانی که در اداره اوقاف مشغول به کار هستند در تمام ایام هفته و در تعطیلات آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

وی تصریح کرد: دهه وقف فرصتی است که بتوانیم مردم را بیشتر با فرهنگ وقف آشنا کنیم.
مدیر کل اداره اوقاف و امورخیریه استان اصفهان در ادامه گفت: اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آمادگی خود را در اجرای شناسه های فرهنگی در بازسازی امامزادگان سطح استان اعلام می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: استقرار پایگاه های بسیج در بقاع متبرکه شاخص استان در جهت پیشبرد اهداف اوقاف و امور خیریه ار دیگر برنامه های این اداره است.
وی افزود: امامزادگان باید در خدمت انقلاب و ولایت فقیه بوده و در جهت اجرای فرمایشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری گام بردارند. هیئت امنا و مراکز فرهنگی بقاع و موقوفات باید انقلابی و بسیجی باشد، در غیر این صورت وجه قانونی و شرعی ندارد. امروز تمامی خدمتگذاران در استان اصفهان نیروهای انقلابی و متعهد هستند و امامزادگان باید به صورت مردمی و هیئت امنایی اداره شوند.

صادقی با اشاره به برنامه های دهه وقف گفت: همایش یاوران وقف با حضور ائمه جمعه و مسئولین سازمان تبلیغات و مسئولین فرهنگی سپاه در امامزاد سید محمد خمینی شهر برگزار شده و هفته آینده نیز در سراسر استان اصفهان قبل از نماز جمعه سخنرانی در مورد دهه وقف انجام می شود.

وی قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) در بقاع سراسر استان و بصورت ویژه با حضور در آقا علی عباس و شاهزاده محمد بادرود با سخنرانی آیت الله مقتدایی را از دیگربرنامه های دهه وقفدر استان اصفهان برشمرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از به صدا درآمدن زنگ وقف در تاریخ نهم آذر ماه در دبیرستان کاروان ادب داد خبر داد و افزود: همایش رضویون با حضور هیئت مذهبی در روز شهادت امام رضا (ع) و تجمع عظیم رضوین در امامزاده اسحاق هرند از دیگر مراسم های این دهه است. غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا در گلستان شهدای اصفهان از جمله موارد دیگر برنامه های دهه وقف است.

اخذ بیش از 600 سند برای موقوفات سال جاری

حجت الاسلام صادقی در ادامه شفاف سازی در بخش نذورات و هدایای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها را امری لازم دانست و گفت: از محاکم قضایی درخواست برخورد با موقوفه خواران و همچنین متصرفین غیر قانونی موقوفات را داریم و از اداره کل ثبت اسناد استان نیز خواستار تثبیت مالکیت موقوفات هستیم.
وی اظهار داشت: در سال 94 در استان اصفهان 1366سند برای موقوفات و در 9 ماهه امسال بیش از 600 سند برای موقوفات اخذ شده است که تا پایان سال باید این رقم به 3500 سند برسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از 146 وقف جدید در سال جاری خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند حوزه های علمیه و اماکن مقدس باید انقلابی بماند و اوقاف منتسب به دستگاه ولایت است.

وی همچنین به بسته مهر تحصیلی مربوط به دانش آموزان کم بضاعت اشاره کرد و گفت: وقف های جدید برای دانش آموزان ،زوج های جوان، پژوهش، سلامت و برای نیاز بیماران مورد نیاز است و ما همکاری ارگان ها و سازمان های نیازمند به وقف را می طلبیم که در راستای رفع نیازهای آنها وقف جدید داشته باشند.
وی به طرح «هر طلبه یک وقف» اشاره کرد و گفت: اگر هر طلبه در استان مردم را تشویق به یک وقف جدید بکند وقف های بسیاری در استان را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: در سال جاری ساختمان ادارات اوقاف اردستان و مبارکه افتتاح شد و ساختمان اداره آران و بیدگل تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام صادقی مطالبات وصول نشده اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان را در حدود 7 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این بین سهم آموزش و پرورش 3.5 میلیارد تومان و اداره ورزش و جوانان بیش 3 میلیارد تومان است وسازمان های دولتی، مدیران و مسئولینی که در موقوفات ادارات را تصرف کرده اند نسبت به ادای دین خود به واقف اقدام کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر