کد خبر: 824469
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
راهپيمايي ميليوني اربعين حسيني همان‌طور که انتظار مي‌رفت بي‌رحمانه با قيچي سانسور هژموني رسانه‌هاي غالب دنيا مواجه شد و خبر را سانسور کردند، اما...
معصومه طاهري
راهپيمايي ميليوني اربعين حسيني همان‌طور که انتظار مي‌رفت بي‌رحمانه با قيچي سانسور هژموني رسانه‌هاي غالب دنيا مواجه شد و خبر را سانسور کردند، اما ماجراي سانسور و سکوت خبري به همين‌جا خلاصه نشده در يک حرکت ضداخلاقي روزنامه الشرق‌الاوسط وابسته به رژيم سعودي سعي در شايعه‌پراکني و تخريب عزاداران در راهپيمايي اربعين کرد و با انتشار خبر دروغين مي‌خواست اربعين را با ابتذال گره بزند و نزد افکار عمومي به انحراف بکشاند.

الشرق‌الاوسط در اين زمينه با منبع‌سازي دروغ به سازمان بهداشت جهاني نوشت که به گزارش اين سازمان در طول راهپيمايي اربعين، ‌نوزادان نامشروع در عراق زياد شده است؛ مسئله‌اي که با هوشياري خبرگزاري فارس در ابتکاري زيبا و شايسته تقدير بلافاصله خنثي شد. خبرنگار اين رسانه تنها به انتقاد و نقد خبر نپرداخت تا برعکس باعث مطرح شدن آن هم بشود، بلکه در کاري حرفه‌اي با سازمان بهداشت جهاني تماس گرفت و صحت و سقم خبر را جويا شد. اين تماس و پيگيري خبرنگار باعث شد سازمان بهداشت جهاني علاوه بر تکذيب رسمي و علني خبر فوق خواستار پيگيري عاملان انتشار اين دروغ شود. با اين کار آبروي روزنامه دروغ‌پراکن رژيم وهابي آل‌سعود در عرصه جهاني به باد رفت و کار به آنجايي رسيد که در آخرين خبر منتشر شده از اين روزنامه برکناري سردبير الشرق‌الاوسط تيتر جرايد شد.  درست است که به حق بايد گفت صداي حقيقت اربعين گلوي دروغ‌پراکن الاشرق‌الوسط را گرفت و نگذاشت عظمت آن با چنين اکاذيبي پايمال شود، اما آنچه اهميت دارد حرفه‌اي‌گري و پيگيري به موقع و درست خبرنگاري است که باعث شد توطئه شومي در نطفه خفه شود.

اين مسئله بار ديگر قدرت و رسالت خبرنگاران و اهالي رسانه را در زمينه ملي و بين‌المللي گوشزد مي‌کند؛ اينکه خبرنگار چشم و گوش جامعه و ديده‌بان حقيقت است. خبرنگاران به عنوان مرجع اصلي براي پيگيري اخبار منتشره در فضاي مجازي و حقيقي اين قدرت را دارند که سره را از ناسره تشخيص بدهند و مانع از سوء‌استفاده دشمن از نشر کاذيب و شايعات شوند. لذا به نظر مي‌رسد شايسته است از اين خبرنگار و سرباز متعهد قلم که حربه دشمن را خنثي کرد به عنوان خادم رسانه‌اي اربعين تقدير شود تا الگويي باشد براي خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کشور تا در هر جايگاهي که هستند رسالت خود را در نظر بگيرند و قبل از آنکه به نقل يا نظري درباره خبري و خصوصاً خبر خارجي بپردازند و با نظرات خود گاه به آن مهر تأييد بزنند با حرفه‌اي‌گري و هوشياري منبع را چک کنند،‌ چراکه رسالت رسانه‌ها جست‌وجوگري حقيقت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار