کد خبر: 824372
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
رئیس بازرسی و نظارت بر اصناف اتاق اصناف استان البرز از اجرای طرح‌های ویژه با هدف برخورد با قاچاق کالا در این استان خبر داد.

رمضان رستمی گفت: یکی از اصلی‌ترین موانع توسعه اقتصادی و رشد صنایع هر کشوری، ورود کالای قاچاق به آن کشور است.

وی افزود: قاچاق کالا و ارز منجر به ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی با قیمت نازل شده و همین امر آسیب جدی به تولیدکنندگان و صنایع بومی در کشور وارد می‌سازد.

رئیس بازرسی و نظارت بر اصناف استان البرز تصریح کرد: به همین دلیل اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور رونق گرفته، صنایع به شکوفایی برسند و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برطرف شود، باید با جدیت در مقابل ورود حتی یک کالای قاچاق به صورت غیرقانونی به کشور ایستادگی کنیم.

رستمی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام عظمای ولایت و نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: برای اجرای هر چه بهتر این سیاست‌ها، باید در گام نخست حمایت لازم را از تولیدکننده بومی و صنایع داخلی داشته باشیم که این هدف بدون مقابله با قاچاق کالا و ارز محقق نمی‌شود.

وی بیان داشت: در این راستا طرح‌های خوبی از سوی تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان البرز با همراهی نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و قضایی صورت گرفته که در تمام این طرح‌ها اتاق اصناف و اتحادیه‌ها حضور و مشارکت فعال دارند.

رئیس بازرسی و نظارت بر اصناف استان البرز افزود: از سوی دیگر طرح‌هایی نیز از سوی بازرسی اصناف به صورت سرزده برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی در این حوزه به طور مداوم در البرز اجرا می‌شود.

رستمی گفت: در حال حاضر نیز طرح‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد که بر اساس آن، بازرسان با مراجعه حضوری و سرزده به واحدهای صنفی، در صورت مشاهده حتی یک کالای مشکوک به قاچاق، بلافاصله موضوع را به تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های مرتبط اطلاع می‌دهند.

وی اظهار داشت: باید واحدهای صنفی در زمان مراجعه بازرسان، فاکتورهای خرید کالای مربوطه و همچنین اسناد مرتبط را در اختیار داشته و به طور قطع در صورت مشکوک شدن بازرسان، بلافاصله کالاها ضبط و برای بررسی بیشتر پرونده در اختیار مراجع صلاحیت‌دار قرار می‌گیرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار