مؤسسهاي در فرانسه آثار ونگوگ اين نابغه هلندي را چاپ و منتشر کرده است، آثاري که گفته ميشود حقيقي نيستند و کارهاي کپي شده و تقليدي ميباشند. لويي ون تيلبورگ، مدير ارشد اين موسسه در گفتوگوي کوتاهی با فيگارو درباره این موضوع سخن گفته است.
ما کلمه تقليد و کپي را در سخن و حرف استفاده ميکنيم، اما کسي که در عمل بتواند چيزي را به بهترين شکل مانند ونگوگ نشان بدهد که تقليد و کپي از روي سبک کار و نگارگري او بود، مسلماً خطا کرده است.
به نظر ما اينها بايد مربوط به نيمه دوم قرن بيستم باشد. در آثار ونگوگ دو ترکيب متفاوت ديده ميشود. رونالد پيکوانس (Ronald Pickvance) يکي از ونگوگشناسان مشهور و استاد تاريخ هنر طراحيهاي منتسب به 1970 ميلادي را تقليدي دانست. او در سال 1984بعد از نمايشگاه موزه متروپليتن نيويورک که به آثار ونگوگ اختصاص داشت اين را اعلام کرد.
ما هم نميدانيم.
ما استدلال و ديدگاه جديدي درباره اين طراحيها پيدا نکرديم. کما اينكه هيچ ادعايي نداريم که ارزيابي و بررسي آثار ونگوگ را در انحصار خود قرار دادهايم، به عنوان يک مرکز تحقيقاتي بينالمللي درباره آثار ونگوگ نگاهمان به جلوست و از هرگونه بحث و تبادل اطلاعاتي که ميتواند به بالا بردن شناخت و آگاهي ما کمک کند استفاده ميکنيم. با توجه به اينکه اولين بار است اين مسئله به طور جدي مطرح شده و در اينباره سؤال ميشود، نميتوان در مدت کوتاهي به نتيجه رسيد. کار نياز به مطالعه و تحقيق و بررسي بيشتري دارد. بايد روي مواد کار، تکنيک، سبک و پيکرنگاري بررسي انجام شود.
ما رابطه خوبي داريم.
بله ما از همان ابتدا که حرف و حديثهايي شنيده شد، شروع به مطالعه و تحقيق کرديم.
حدس ميزنم بتوانند از اين طريق کاري بکنند، البته تا آنجايي که من خودم به ياد دارم، اين روش هرگز براي آثار هنري تست نشده است. به نظر ميرسد چنين کاري بسيار بعيد باشد.