کد خبر: 824289
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
روحاني در جلسه هيئت دولت:
رئيس‌جمهور گفت: دولت وظيفه خود را حمايت از بسيج، نيروهاي مسلح و حفظ وحدت ملي كشور مي‌داند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رئيس‌جمهور در جلسه هيئت دولت با گراميداشت هفته بسيج مستضعفان، تأكيد كرد كه دولت حمايت از بسيج، نيروهاي مسلح و حفظ و تقويت وحدت ملي در كشور را وظيفه خود مي‌داند و در اين راه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند.

روحاني نقش بسيج مستضعفان را در دوران دفاع مقدس بسيار ارزشمند خواند و تاكيد كرد: بدون ترديد اگر در جنگ ۸ ساله، بسيج نبود، پيروزي‌هاي بزرگ نيز امكان پذير نمي‌شد. بسيج به معناي عام كلمه شامل همه كساني مي‌شود كه به صورت سازماني، حمايت‌هاي مردمي، جهاد سازندگي و عشاير خود را براي فداكاري آماده مي‌كنند.  رئيس‌جمهور با بيان اينكه نقش بسيج در دفاع ۸ ساله و حراست از نظام جمهوري اسلامي و در تمام ايام خطر مشهود است، گفت: امروز نيز نيازمند تقويت بيش از پيش بسيج هستيم. بسيج به معناي اين است كه همه مردم ايران آموزش‌هاي لازم را براي روز خطر گذرانده‌اند و ترديدي نيست كه اگر همه مردم به عنوان بسيج دهها ميليوني، در آمادگي باشند در اين صورت اصل بازدارندگي كه در قرآن و در قوانين كشورمان براي نيروهاي مسلح پيش بيني شده، به خوبي تحقق خواهد يافت.  روحاني اظهارداشت: امروز كه به توليد و تحول اقتصادي نياز داريم، نيروهاي مسلح بايد در خط مقدم اين كار حضور داشته باشند و دولت نيز وظيفه دارد از آنها بخواهد كه در زمان صلح دراين عرصه حضور داشته باشند. وي گفت امروز مسئله مهم اين است كه بايد در تمامي مسائل، عالم به زمان و وظيفه‌شناس بوده و بتوانيم مسائل اصلي را از موضوعات فرعي و جزئي تفكيك كنيم. زماني كه امام راحل فرمان تشكيل بسيج ۲۰ ميليوني را دادند، در آن فرمان تاكيد مي‌كنند كه نبايد مسائل فرعي، جزئي و كوچك، شما را از مسئله اصلي كشور باز دارد و در آن روز تاكيد مي‌كنند كه خطر اصلي امريكا است و همه فرياد خود را بايد بر سر او بكشيد و اختلافاتي كه در جامعه است به هيچ وجه مجاز نيست. 

روحاني بسيج را به معناي الگوي وحدت ملي توصيف كرد و اظهارداشت: بسيج شامل همه جناحها، مذاهب و قوميت‌ها و همه ملت ايران است. وي با اشاره به اينكه امروز مسلمانان در بسياري از كشورها از الگوي بسيج پيروي مي‌كنند، گفت: در لبنان، عراق، سوريه، يمن، افغانستان و همه كشورهاي اسلامي كه با معضلي مواجه مي‌شوند، يكي از الگوهاي بسيار كارآمد براي مقابله با خطر و دفاع از كشورشان، الگوي بسيج است كه به دست امام راحل و در چارچوب قوانين موضوعه كشورمان بنيانگذاري شده است.  روحاني با بيان اينكه دولت وظيفه خود را حمايت از بسيج، نيروهاي مسلح و حفظ وحدت ملي كشور مي‌داند، اظهارداشت: امروز شرايط كشور به گونه‌اي است كه هم براي اقتصاد و هم اخلاق بايد بيش از پيش تلاش كنيم وبسيج بايد در صحنه اخلاق پيشگام و پيش قدم باشد و بايد اخلاق اسلامي، محمدي و علوي را در زندگي فردي و جمعي جامعه اسلامي ايران بيش از پيش متبلور سازيم. وي خاطرنشان كرد: امروز تقويت اخلاق، فرهنگ، اقتصاد، وحدت و انسجام ملي، از اولويت‌هاي اساسي كشورمان است و بايد اين حوزه‌ها را هر چه بيشتر تقويت كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار