کد خبر: 824243
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
مدیرکل اوقاف و‌ امور خیریه خراسان رضوی؛
برنامه‌های دهه وقف از ۲۷ ماه صفر تا ۶ ماه ربیع‌الاول (۷ تا ۱۶ آذر ماه) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و‌ امور خیریه خراسان رضوی گفت:سال گذشته ۳۵ وقف جدید در دهه وقف به ارزش ۹ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال به ثبت رسید و در یک سال گذشته نیز ۲۹۹ وقف جدید به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده افزود: افتتاح ۲۷ پروژه موقوفات استان، برگزاری مراسم سوگواری ۳ روز پایان ماه صفر در بیش از ۶۰ بقعه متبرکه، برپایی ۷ خیمه معرفت با حضور ۷۰ روحانی مبلغ، غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه و خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) در ۴۷ ایستگاه و اهدای وسایل لازم و مورد نیاز زائران از جمله برنامه‌های شاخصی است که در دهه وقف اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌های وقف خراسان رضوی در شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و طرقبه‌شاندیز برپا می‌شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: حسینیه‌های اطراف حرم مطهر مهیای میزبانی از ۲۰ هزار زائر پیاده امام رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر هستند.

وی عنوان نمود: برنامه‌ریزی‌هایی در حوزه‌های مختلف وقف صورت پذیرفته تا از دانش و تجربه اساتید و کارشناسان هرحوزه استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و‌ امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: درباره اراضی مشهد آمار دقیقی در دست نیست، اما حدود ۷۰ درصد اراضی این شهر موقفه است که از این میزان ۳۰ درصد آن با مدیریت مجموعه اوقاف و امور خیریه است.

وی ادامه داد: با حمایت مردم و شهرداری مشهد در بحث تعمیر، تجهیز و مرمت ۲۰۰ مسجد مشهد اقدام شده که تاکنون این موضوع در ۱۷۴ مسجد شهر مشهد محقق شده است.

وی در ادامه افزود: اقدامات مناسبی در حوزه صیانت از وقف صورت پذیرفته و با تعرض‌کنندگان به موقوفات برخورد شده است؛ همچنین بخشی از مردم هم نسبت به احکام وقف آگاه نیستند که در این رابطه نیازمند نقش پررنگ رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم هستیم تا شاهد موقوفه‌خواری نباشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: نیازهای حال و آینده در خراسان رضوی شناسایی شده است که در این رابطه قدم‌های خوبی در بحث وقف‌های قرآنی، مذهبی، فرهنگی، آموزشی، هنری، علمی و پژوهشی، ایثار و شهادت و غیره شده است.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی تصریح کرد: برنامه‌ای جدیدی با موضوع حضرت زهرا(س) با عنوان موقوفه مهر فاطمی در مشهد در حال اجرا است که در زمان ولادت و شهادت آن بانوی بزرگوار برنامه‌های باشکوهی برگزار شود.

وی اشاره کرد: دفتر این موقوفه در بین صاحب الزمان(عج) ۲۳ و ۲۵ دایر شده است و ۳۰۰ هزار سهم ۵۰ هزار تومانی برای این وقف گروهی و دسته‌جمعی پیش بینی شده و تاکنون نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، خانواده شهدای مدافع حرم، علما و اساتید حوزه و دانشگاه و عموم مردم مشارکت داشتند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در کل کشور اجرا می‌شود و خراسان رضوی به برکت امام رضا(ع) یکی فعال‌ترین استان‌ها بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار