کد خبر: 824193
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
امام جمعه سنندج:
امام جمعه سنندج گفت: نفس اهدای خون که نشانه گذشت از ارزشمندترین دارایی‌های خود برای نجات همنوعان است، بهترین راه ترویج برادری و همدلی در جامعه اسلامی است.

به گزارش جوان از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در دیدار با مدیرکل و تعدادی از کارکنان انتقال خون کردستان، ضمن تقدیر از عملکرد انتقال خون کردستان در خدمت به همنوعان نیازمند، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره آل عمران می‌فرمایند "شما هرگز به مقام نیکویی و مرتبت نیکوکاری نخواهید رسید مگر از آنچه خود دوست می‌دارید در راه خدا انفاق کنید و آنچه در راه خدا انفاق کنید خداوند البته بدان آگاه است".

وی با بیان اینکه نفس اهدای خون که نشانه گذشت از ارزشمندترین دارایی‌های خود برای نجات همنوعان است، افزود: اهدای خون و کار در تشکیلات سازمان انتقال خون ریشه در دستورات دینی و آموزه‌های اسلامی دارد. خدایی با بیان اینکه اهدای خون پرداخت صدقه‌ای برای سلامتی اهداکننده خون است، ادامه داد: وقتی ما نعمت سلامتی را داریم باید از آن مواظبت کنیم و خداوند را سپاسگزار باشیم، اما سپاسگزاری به زبان نیست و به عمل است و بهترین عمل آن است که کسانی که از این نعمت محرومند را دریابیم و با آنها نعمتمان را تقسیم کنیم.

امام جمعه سنندج نهادینه‌سازی مودت و همدلی را ضرورت جوامع اسلامی برشمرد و از مسؤولان انتقال خون استان کردستان خواست تا با حضور بیشتر در مساجد و محل‌های اجتماعات، آموزش‌های لازم را ارائه دهند و جامعه را به این امر خیر تشویق کنند. در ادامه این دیدار صمیمانه، مدیرکل انتقال خون کردستان به ارائه گزارش دستاوردهای انتقال خون در سالیان اخیر پرداخت و گفت: کارکنان انتقال خون از حقوق و مزایایی قابل توجهی در قیاس با دیگر نهادها برخوردار نیستند اما این مساله را درک کرده‌اند که حضورشان قوت قلب بیماران چشم انتظار دریافت فرآورده خونی سالم است.

محمدسعید کریمیان سیاست انتقال خون را ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و اهدای خون آگاهانه خواند و خاطرنشان ساخت: در ادبیات ترویج فرهنگ اهدای خون به همنوعان واژه‌های انسان‌دوستی با محوریت آموزه‌های دینی از جایگاهی خاص برخوردار است.

وی یکی از آثار مشهود خدمات انتقال خون را رفع دغدغه و نگرانی بیماران برشمرد و ادامه داد: در گذشته طرح خون جایگزین این ذهنیت را ایجاد کرده بود که انتقال خون واحد خونی را به بیمارستان تحویل نخواهد داد مگر فردی در ازای واحد خونی تحویلی خون اهدا کند و به حمدالله این طرح سال‌ها است که با حمایت اهداکنندگان نوع دوست برچیده شده است.

کریمیان تصریح کرد: سازمان انتقال خون استان کردستان با افتخاری که نتیجه همدلی مردم نوع‌دوست استان است، اعلام می‌کند که هیچ مریضی که به تشخیص پزشک، نیازمند خون باشد بیش از میزان معمول در انتظار دریافت خون اهدایی رایگان و سالم نخواهد ماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار