کد خبر: 824027
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
با برنامه ريزي مسئولان استان کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و روستایی اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

طاهر شریفی در آئین تکریم از مقام کتابداران در اردبیل گفت : براساس هدفگذاری‌های انجام شده کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و روستایی اردبیل راه‌اندازی می‌شود و در این زمینه مسئولان استان برنامه‌ریزی اساسی تدارک دیده‌اند تا بتوانیم سرانه مطالعه در این مناطق را افزایش دهیم.

وی با اشاره اهمیت کتاب و کتابخوانی افزود : امروزه توسعه و پیشرفت کشور منوط به توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است چرا که اگر کشوری در امر کتاب و کتابخوانی موفق و مقتدر باشد بی‌شک در عرصه‌های مختلف نیز به موفقیت‌های همه‌جانبه دست می‌یابد.

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار اردبیل از برنامه‌ریزی برای توسعه فضاهای کتابخوانی، علمی و آموزشی در مناطق مختلف استان خبر داد و تصريح كرد : نیاز است در این زمینه خیران نیز مشارکت همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا بتوانیم دغدغه‌های فرهنگی و آموزشی استان را برطرف کنیم.

شریفی ادامه داد:‌ قشر دانشجویان و دانش‌آموازن در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید اقدامات اساسی انجام دهند و در این زمینه آموزش و پرورش و دانشگاهها رسالتی بسیار خطیر دارند تا بتوانند فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در این قشر افزایش دهند.

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار اردبیل همچنين از گسترش کتابخانه‌های دیجیتال در استان خبر داد وگفت : این امر نیز بسیار ضروری و مهم بوده چرا که اقشار مختلف مردم می توانند بدون دغدغه‌ای به این کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار