کد خبر: 824025
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
اولین و بزرگترین نیروگاه تولید برق با انرژی خورشیدی بخش خصوصی استان در شهرستان نمین در حال احداث است.

فرماندار نمین در جریان بازدید از مراحل عملیاتی احداث اولین و بزرگترین نیروگاه تولید برق با انرژی خورشیدی استان در روستای هشنه گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری بالغ بر 12 میلیارد ریال در حال احداث بود و ظرفیت تولید 200 کیلو وات برق را دارد.

عبدالعلی پور با اشاره به اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع در حال احداث است افزود : برای تولید برق پیش بینی شده در این نیروگاه ، از 802 پانل خورشیدی استفاده خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که برق تولیدی این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل شده و به دولت فروخته می شود ادامه داد: این نیروگاه توانایی تولید برق برای 200 مشترک خانگی را دارد.

وی به قیمت خریداری برق تولید شده از نیروگاه‌های خورشیدی در کشور که معادل هر کیلووات 977 تومان است اشاره کرد وگفت : هزینه تمام شده برق مصرفی در کشور چیزی حدود 2 برابر این رقم می‌باشد، تولید و استفاده از برق در کشورهای اروپایی به دلیل استفاده از پانل خورشیدی بسیار کم هزینه تر است.

فرماندار نمین افزود : نیروگاههای تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در مناطقی قابل اجراست که میزان تابش نور آفتاب از لحاظ زمانی زیاد تر از مناطق دیگر باشد که منطقه هشنه از توابع شهرستان نمین حائز این ویژگی شناخته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار