کد خبر: 823954
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
مدیرکل سازمان دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه آنفلوآنزای مرغی دو مرغداری را در منطقه ملارد استان تهران درگیر خود کرده است گفت: مرغداری‌های حومه قرنطینه و عملیات پاک سازی انجام شده است.
اصغر برائی نژاد رئیس سازمان دامپزشکی استان تهران با تایید شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در مرغداری های یک منطقه تهران ظهار کرد: عملیات پاک‌سازی به‌صورت 24 ساعته در این منطقه در حال انجام است و اکیپ‌های ما در شرایط برف و باران حضور دارند و توانسته‌اند جلوی گسترش بیماری را بگیرند.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان تهران در خصوص مدت‌زمان ادامه قرنطینه مرغداری‌های استان تهران گفت: هز زمان که تلفات جدید گزارش نشود و از آن مدت بیست و یک روز رو بگذرد عملیات قرنطینه دامپزشکی محدودتر می‌شود.

آنفلوآنزای مرغی اروپایی

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌هایی که سازمان دامپزشکی روی نوع بیماری انجام داده  نشان می‌دهد که همان ویروسی بوده که اروپا را درگیر کرده و عامل این بیماری، بیرونی است.

برائی‌نژادگفت: این بیماری از نوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان و سوش آن "H5N8 " است.

بنابراین گزارش امروز سازمان جهانی بهداشت حیوانات به نقل از گزارشی که وزارت جهاد کشاورزی ایران منتشر کرده خبر از انتشار  ویروس آنفلوآنزای پرندگان از نوع اچ 5 ان 8 در برخی مرغداری‌های تهران داد.

در سایت اینترنتی سازمان جهانی بهداشت حیوانات منتشر شده، شیوع این ویروس موجب تلف شدن حدود 5600 پرنده از کل حدود 283 هزار و 500 پرنده موجود در مرغداری های تهران شده است.

در گزارش وزارت جهادکشاورزی ایران آمده است: «بررسی های انجام شده پس از شیوع این ویروس برای یافتن منبع این آلودگی در جریان است تا علت گسترش و شیوع این ویروس کشف شود.»

ویروس «اچ 5 ان 8» هرگز در انسان مشاهده نشده، اما در طی هفته های گذشته پرندگان وحشی و مرغداری هایی در چند کشور اروپایی و همچنین در سرزمین های اشغالی فلسطین را آلوده کرده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار