کد خبر: 823855
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
نماينده مشهد: مطهري بايد به مراجع قضايي پاسخگو باشد
غوغا‌سالاران تجديدنظرطلب که همواره نشان داده‌اند حيات سياسي آنها در غوغاآفريني و موج‌سواري بر حوادث دست‌چندم خلاصه مي‌شود، بار ديگر به واسطه لغو مراسم يک همايش غيرقانوني دست به کار شدند و فرصت يافتند تصميمات نهادهاي قانوني را زير سؤال ببرند. روزنامه‌هاي تجديدنظرطلب هم در اجراي اين سناريو روز گذشته در اقدامي هماهنگ دست به‌کار شدند تا لغو سخنراني علي مطهري را که براي شرکت در همايش غيرقانوني تشکل موسوم به شوراي اصلاح‌طلبان به مشهد دعوت شده بود، به مسئله روز کشور تبديل کنند. تأسف‌آور‌تر اينکه روزنامه دولتي ايران که از بيت‌المال ارتزاق مي‌کند، از اين قافله عقب نماند و بدون توجه به تصميمات قانوني، با تجديدنظر‌طلبان همراهي کرد. شايد براي انتخابات آتي به آراي اين جماعت نياز دارد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با فارس، در توضيحاتي درباره اتفاقات روز يک‌شنبه شهر مشهد و لغو سخنراني علي مطهري گفت: اگر جلسه سخنراني آقاي مطهري، همان‌طور که در بيانيه‌ها اعلام شده جلسه‌اي مذهبي و عزاداري بوده است، اساساً نيازي به اخذ مجوز نداشته است، از اين‌رو مشخص است که جلسه مذکور مجلس عزاداري نبوده و برخلاف اعلام معاونت سياسي- امنيتي استانداري نشستي سياسي بوده است. وي با اشاره به اينکه در شهر مشهد و در ايام مذهبي و عزاداري تجمعات مختلفي در تکايا و حسينيه‌ها برگزار شده و غالباً نيز سخنران دارند، اظهار داشت: اينکه از ابتدا جلسه‌اي بخواهد با مجوز برگزار شود و چهره‌هايي خاص نيز در آن حضور يابند ثابت مي‌کند که جلسه ماهيت و کارکردي سياسي داشته نه مذهبي و سوگواري.  پژمانفر گفت: با توجه به اينکه اين نشست سياسي قرار بود در دانشگاه تربيت معلم و سپس دانشگاه علوم پزشکي که هر دو دولتي هستند، برگزار شود و چون برگزاري ميتينگ‌هاي سياسي در اماکن دولتي ممنوع است و از طرفي سوابق برگزاري چنين نشست‌هايي نشان داده که به بهانه اين‌گونه جلسات، هنجارشکني‌هاي فراواني صورت مي‌گرفته، لذا دستگاه قضا مي‌بايست نسبت به صحيح برگزار شدن جلسه و رعايت هنجارها و نيز موازين جمهوري اسلامي اطمينان حاصل مي‌کرد و بعد از آن دستگاه‌هاي متولي مي‌توانستند مجوز صادر کنند. وي ادامه داد: با توجه به اخبار نگران‌کننده‌اي که راجع به اين نشست از پيش شنيده شده بود، مسئولان قضايي از متوليان برگزاري نشست درخواست کردند که نسبت به رعايت قانون و مواردي که ذکر شد، تعهد دهند که اين جلسه با آرامش برگزار مي‌شود، اما متأسفانه بانيان جلسه از اين کار خودداري کردند.

رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نگراني‌هاي مربوط به اين نشست و اعلام تعطيلي صورت گرفته به نايب‌‌رئيس مجلس در يک روز قبل از برنامه در حالي که ايشان هنوز در تهران بودند، گفت: دادستاني به برگزارکنندگان نشست اعلام کرده بود که جهت تأمين ملزومات قانوني برپايي آن محتوا و زمان برنامه را تغيير دهند، اما متأسفانه با اصرار بر اينکه اين جلسه مي‌بايست در همان زمان برگزار شود مواجه شدند که خود اين امر موجب نگراني بيشتر شد. وي سناريوي متوليان برگزاري نشست روز اربعين شهر مشهد را نوعي فرار به جلو توصيف کرد و با تأکيد بر اينکه آنها از ابتدا پيش‌بيني لغو نشست را کرده بودند، خاطرنشان کرد: در روز اربعين که در شهر مشهد دسته‌هاي عزاداري به حرکت درآمده و مردم، سوگوار عزاي اهل بيت‌(ع) هستند، چرا بايد چنين نشست سياسي‌اي‌ برنامه‌ريزي شود؟

پژمانفر با ذکر اين نکته که تشکلي قانوني و مجوزدار به نام «شوراي اصلاح‌طلبان» وجود ندارد، گفت: دادستاني با توجه به شرايط پيش‌آمده و تعهد ندادن بانيان نشست و نيز اطلاعات واصله مبني بر تلاش‌هاي جريانات افراطي جهت رفتارهاي ساختارشکنانه و نيز نگراني نسبت به تأمين امنيت شخص نايب‌رئيس مجلس دستور به برگزار نشدن نشست داد؛ حال در نظر بگيريد اگر جلسه برگزار مي‌شد و مشکل امنيتي روي مي‌داد چه جنجالي کشور را دربر مي‌گرفت. عضو فراکسيون روحانيت مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: اين امر، يک موضوع کاملاً طبيعي بوده و تعجب از غوغاسالاران است که چگونه در مقابل دهها برنامه که تعطيل شده و هيچ‌گونه شائبه امنيتي نداشته، سکوت کرده اما در مقابل اين مسئله که توطئه از پيش طراحي شده‌اي بوده اين مقدار هياهو مي‌کنند. وي با بالا شمردن احتمال از پيش طراحي شدن اين روند توسط خود متوليان نشست روز اربعين شهر مشهد در ادامه تصريح کرد: معاون سياسي استانداري دو ماه بيشتر نيست که مسئوليت گرفته است و با وجود مسائل متعدد اين شهر که روي زمين مانده، کار را رها کرده و به فعاليت‌هاي سياسي پرداخته است که متأسفانه اين موضوع مشکلات زيادي را بر استان تحميل کرده است. نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه در تماس‌هايي که با استاندار گرفته شده ايشان هم از رفتارهاي نادرست صورت گرفته اظهار نارضايتي کرده و اعلام کرده است که اين رفتارها با هماهنگي وي صورت نمي‌گيرد، گفت: متأسفانه در اطلاعيه‌اي که نايب‌رئيس مجلس در اين‌باره صادر کردند به دروغ گفتند که لغو برگزاري اين نشست با هماهنگي علما و امام جمعه صورت گرفته است و واژه «داعش‌گونه» را براي علماي شهر مشهد به کار بردند. وي اين عبارت را توهين به علماي مشهد خواند و با اشاره به اعتراض شديد علما به اين توهين اظهار داشت: دستگاه قضا بايد آقاي مطهري را بابت تهمتي که به علماي شهر مشهد زده و آنان را مسبب لغو نشست روز اربعين خوانده است، احضار کند و از ايشان مطالبه سند شود.

برکناری فرماندار مشهد، روغن ریخته نذر امامزاده
تجديدنظرطلبان زیرآوار زلزله خودساخته
روزنامه دولتي شهروند در شماره روز گذشته عکس نخست خود را به رخدادهاي مشهد و لغو سخنراني علي مطهري در اين شهر اختصاص داده و آن را «زلزله سياسي» در اين شهر عنوان کرده بود.

شهروند در اين گزارش، خبر لغو سخنراني مطهري به دستور دادستان مشهد را در رديف اخبار وقوع چندين زلزله در مشهد قرار داده و اين اتفاق را زلزله ديگري توصيف کرده که توانسته نگاه‌ها را به سمت و سوي اين شهر جلب کند. اين بزرگنمايي يک اتفاق کوچک قضايي در حالي توسط روزنامه شهروند به عنوان يکي از رسانه‌هاي وابسته به دولت صورت گرفت که تحريريه اين روزنامه چشم روي اتفاقات بزرگ‌تر از موضوع بسته بود. اتفاقي نظير خبر مخدوش مرگ بيش از 400 نفر در آلودگي‌ هواي تهران که بسياري آن را يک زلزله محيط زيستي دانستند و در عین حال حضور ميليوني مردم در راهپيمايي اربعين را نديد.

اما واقعيت آن است كه مرور رسانه‌هاي اصلاح‌طلب نشان مي‌دهد موج‌سواري آنان در خصوص لغو سخنراني مطهري در مشهد تازه در مراحل ابتدايي است و آنان مي‌کوشند از نمد مطهري، کلاهي براي خود بسازند. کما اينکه برکناري فرماندار مشهد را نيز به موضوع لغو سخنراني مطهري نسبت دادند و کوشيدند در آستانه انتخابات رياست جمهوري اينگونه القا کنند که دولت در اقدامي اعتراضي (بخوانيد رأي‌ساز) به اين واقعه، فرماندار مشهد را برکنار کرده است. اين در حالي است که بر اساس اسناد به دست آمده، ابلاغ توديع فرماندار مشهد ۲۴ ساعت زودتر از لغو سخنراني مطهري انجام شده و غوغاي عزل فرماندار، روغن ريخته‌اي است که نذر امامزاده شده است. در اين نامه که در تاريخ 29 آبان صادر شده از اعضاي شوراي شهر، مديران کل استان و اعضاي خانه احزاب خواسته شده در توديع و معارفه فرمانداران قديم و جديد مشهد شرکت کنند. حال بايد منتظر ماند و ديد که زلزله خود ساخته اصلاح‌طلبان کي از حرکت باز خواهد ايستاد؟
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شکوفه احمدی
|
United Kingdom
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
1
جناب آقای دکتر ... منحرف و بخت برگشته و فرزند شهید بزرگوار ........ پسر نوح با بدان بنشست... خاندان نبوتش گم شد ... جناب آقای دکتر ... اگر فکر کردید که شما و امثال شما با دغل بازیهایتان می توانید مانند مانند سادات با جنگ نرم زمینه امضای یک پیمان صلح کمپ دیوید دیگر با اسرائیل را آماده کنید کور خوانده اید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار