کد خبر: 823830
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
معاون درمان وزير بهداشت:
معاون درمان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با انتقاد از برخورد تبعيض‌آميز سازمان تأمين اجتماعي با بيمارستان‌هاي دولتي و غير دولتي گفت: قرار است با تصويب برنامه ششم توسعه، اداره بيمارستان‌هاي دولتي به شركت‌هاي غير‌دولتي واگذار شود.
محمد آقا جاني گفت: نكته مهمي كه در مورد سازمان تأمين اجتماعي وجود دارد، اين است كه بايد تكليف هزينه‌كرد منابع سازمان تأمين اجتماعي روشن شود، زيرا اكنون يك نوع دوگانگي و تبعيض در نحوه هزينه كرد منابع سازمان تأمين اجتماعي وجود دارد. وي در پاسخ به اين پرسش كه چه دوگانگي و تبعيضي وجود دارد، گفت: خريد خدمت سازمان تأمين اجتماعي از بيمارستان‌هاي ملكي خودش با بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت كاملاً متفاوت است و خدمات درماني را از بيمارستان‌هاي خودش به مراتب گرانتر از بيمارستان‌هاي دولتي خريداري مي‌كند. معاون وزير بهداشت ادامه داد: سؤال ما از مسئولان سازمان تأمين اجتماعي اين است كه آيا كيفيت خدمات درماني بيمارستان‌هاي دولتي كه خدمات فوق تخصصي را با حضور استادان دانشگاه‌ها ارائه مي‌كنند، از بيمارستان‌هاي تأمين اجتماعي ضعيف‌تر است كه ارزانتر خريداري مي‌كنند؟

وي گفت: تبعيض ديگري كه سازمان تأمين اجتماعي اعمال مي‌كند، تبعيض در زمان پرداخت، بين بيمارستان‌هاي خودش و بيمارستان‌هاي دولتي است و زمان پرداخت به بيمارستان‌هاي دولتي با ماه‌ها تأخير و فاصله نسبت به بيمارستان‌هاي خودش انجام مي‌شود و همواره مطالبات و معوقات زيادي با ماه‌ها تأخير وجود دارد. وي افزود: دوگانگي در پرداخت سازمان تأمين اجتماعي بين بيمارستان‌هاي دولتي و بيمارستان‌هاي ملكي خودش، مشكلات زيادي ايجاد كرده است، در حالي كه بيمارستان‌هاي دولتي بدون هيچ شرطي، كارگران و بيمه‌شدگان سازمان تأمين اجتماعي را پذيرش و به آنها خدمات درماني ارائه مي‌كند. هم اكنون حدود 900 بيمارستان در كشور فعال است كه حدود 580 بيمارستان آن دولتي و وابسته به وزارت بهداشت است و بقيه شامل بيمارستان‌هاي سازمان تأمين اجتماعي، دستگاه‌هاي دولتي، بيمارستان‌هاي خصوصي و خيريه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار