کد خبر: 823814
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
سردار يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج در گفت‌وگو با «جوان»:
بسيج نقش بزرگي در توسعه ورزش كشور چه در بعد همگاني و چه قهرماني داشته است. سردار كاظم يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج در گفت‌وگو با «جوان» به مناسبت هفته بسيج به فعاليت‌هاي گسترده بسيج در توسعه ورزش در پنج سال اخير اشاره مي‌كند.
سعيد احمديان
بسيج نقش بزرگي در توسعه ورزش كشور چه در بعد همگاني و چه قهرماني داشته است. سردار كاظم يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج در گفت‌وگو با «جوان» به مناسبت هفته بسيج به فعاليت‌هاي گسترده بسيج در توسعه ورزش در پنج سال اخير اشاره مي‌كند. سردار يزداني مي‌گويد: «حمايت‌هاي خوبي در بحث تقويت زيرساخت‌هاي ورزشي در بسيج، با ساخت 3 هزار سالن ورزشي و تربيت 17هزار مربي عمومي، بستر خوبي را براي ما به وجود آورد كه با توجه به گزارش عملكردي كه از تربيت بدني سپاه‌هاي استاني و شهرستان‌ها گرفتيم، بسيج توانسته است 28 هزار كلاس آموزشي پايه را در اين سالن‌ها برگزار كنند. اين آموزش‌هاي پايه مقدمه‌اي است براي ورود به ورزش همگاني و همچنين ورزش قهرماني. ظرفيت اين اماكن بيشتر از اين است و مي‌توان دو برابر اين آمار فرصت براي فعاليت ورزشي مهيا كرد كه اين مسئله حمايت متوليان ورزش را مي‌طلبد.»
 
حضور 25ميليوني در مسابقات بسيج
وي در ادامه با اشاره به شركت 25 ميليون نفري در مسابقات بسيج در طي پنج سال گذشته، ادامه مي‌دهد: « در اين پنج ساله برابر آماري كه گرفتيم در بحث قهرماني، سالانه 5 ميليون نفر در مسابقات ورزشي بسيج از پايين‌ترين سطح يعني پايگاه‌ها تا بالاترين سطح يعني قهرماني كشور شركت كرده‌اند، يعني 25 ميليون شركت‌كننده در پنج سال در مسابقات بسيج داشته‌ايم. اين عدد قابل توجهي است كه بخشي از آن به توسعه ورزش همگاني و بخشي به توسعه ورزش قهرماني برمي‌گردد. در بخش آموزش هم 17 هزار مربي تربيت شده‌اند، چه براي آموزش عمومي  مربيان عمومي و چه بحث‌هاي تخصصي، آموزش مربيان رشته‌هاي اولويت‌دار مانند تيراندازي، تكواندو، دووميداني، كاراته، جودو و شنا در دستور كار سازمان ورزش بسيج بوده است.»

سرمايه‌گذاري بسيج در رده‌هاي پايه در قالب تشكيل پايگاه‌هاي استعداديابي از برنامه شاخص بسيج در پنج‌ سال گذشته بوده است. رئيس سازمان ورزش بسيج در اين‌باره توضيحات بيشتري مي‌دهد: «با 120 پايگاه در ابتداي برنامه پنج ساله پنجم ورزش بسيج كارمان را شروع كرديم و الان حدود 240 پايگاه خودگردان و حمايتي استعداديابي در سراسر كشور داريم كه در 14 رشته ورزشي فعاليت مي‌كنند. 17هزار ورزشكار مستعد را شناسايي كرديم كه از اين تعداد 7 هزار نفر بعد از گرفتن تست، جذب پايگاه‌ها شدند و الان در حال آموزش هستند. با ادامه حمايت‌هاي مسئولان مي‌تواند اتفاق‌هاي خوبي براي بخش ورزش قهرماني بيفتد.»
 
رشد چشمگير در 5سال اخير
سردار يزداني در ادامه مقايسه‌اي بين فعاليت‌هاي بسيج در عرصه ورزش در پايان برنامه پنج ساله پنجم نسبت به برنامه پنج ساله چهارم انجام مي‌دهد: «در بخش آموزش حدود 11 برابر در برگزاري كلاس‌هاي رشد داشته است، در بخش ورزش همگاني 37 درصد رشد داشته‌ايم، در استعداديابي، شروع كار از برنامه پنج ساله پنجم زده شد و در برنامه چهارم وجود نداشت، در ورزش قهرماني يك رشد 50 درصدي در برگزاري مسابقات از پايين‌ترين سطح تا بالاترين سطح نسبت به برنامه چهارم داشته‌ايم. تيم‌هاي باشگاه مقاومت، رشد 28 درصدي از لحاظ حضور در ليگ‌هاي كشوري داشته‌اند و در اين پنج سال، 44 عنوان قهرماني، 31 نايب‌قهرماني و 18 عنوان سومي تيم‌هاي باشگاه مقاومت در ليگ‌هاي كشوري كسب كرده‌اند و 384 نفر از ورزشكارانمان چه خواهران و برادران به اردوهاي تيم ملي راه پيدا كرده‌اند.»

وي با اشاره به فعاليت‌هاي علمي و پ‍ژوهشي در زمينه ورزش مي‌گويد: «در كارهاي علمي و پژوهشي، تأسيس پ‍ژوهشكده سايبري ورزش بسيج را داشتيم كه در برنامه چهارم وجود نداشت. به طور كلي رشد كارهاي علمي، يك رشد 62‌درصدي نسبت به برنامه چهارم بوده است. در بخش سازماني و آماده‌سازي يگان‌هاي رزم بسيج در آموزش‌هاي رزمي، تيراندازي و شنا يك رشد 28 درصدي در ورزش‌هاي خاص گردان بيت‌المقدس و كوثر داشته‌ايم. در بخش روابط‌عمومي هم انصافاً بچه‌ها فعاليت خوبي داشته‌اند، چه در بحث فضاسازي، انتشار جزوات فرهنگي و بصيرتي، راه‌اندازي سايت‌هاي استاني، در بخش روابط‌عمومي و فرهنگي 54‌درصد رشد داشته‌ايم.»

رئيس سازمان ورزش بسيج درباره اولويت‌هاي اين سازمان در برنامه پنج ساله ششم كه از امسال آغاز شده به بالا بردن توان آمادگي بسيجيان اشاره مي‌كند: «در برنامه ششم توجه ويژه‌اي به آماده‌سازي بسيجيان كه در يگان‌هاي رزمي حضور دارند، شده است. با توجه به تهديدهايي كه از جانب نظام سلطه و استكبار بابت آزاديخواهي متوجه كشور است، بايد آموزش‌هاي دفاع شخصي، شنا، تيراندازي، آمادگي جسماني را به شدت تقويت كنيم تا بسيجيان گردان‌هاي بيت‌المقدس و كوثر از صددرصد آمادگي برخوردار باشند. همچنين با استفاده از آموزش سايبري از يكي، دو ماه آينده فعاليت  توانمندسازي مديران و مربيان ورزشي بسيج  با كمك تحصيل‌كردگان علوم ورزشي از سطح پايگاه‌ها تا سطح كشوري آغاز خواهد شد كه يك كار انقلابي در بحث آموزش به شمار مي‌رود.»
 
وزارت از پتانسيل بسيج استفاده كند
سردار يزداني با اشاره به بستر خوبي كه در بسيج در زمينه ورزش ايجاد شده درباره تعامل ساير متوليان ورزش با بسيج را كافي نمي‌داند و عنوان مي‌كند: « بسيج به عنوان نهادي كه آقا فرموده‌اند هر جا خلأي وجود دارد، بايدورود كند، خودمان را موظف مي‌دانيم در اين صحنه حضور فعال داشته باشيم و با ساير نهادهايي كه در حوزه ورزش فعاليت مي‌كنند، ارتباط‌گيري كرديم و دست همكاري را دراز كرديم، چه آموزش و پرورش، چه وزارت ورزش و چه فدراسيون‌هاي ورزشي و حتي بخش‌هاي ديگر نيروهاي مسلح، انتظارمان از وزارت ورزش اين است كه از اين ظرفيت‌ها بيشتر استفاده كنند كه در نهايت بهره آن را مردم و جامعه مي‌برند.

چه در بخش ورزش همگاني كه باعث شور و نشاط اجتماعي مي شود كه از مطالبه‌هاي مقام معظم رهبري است و چه در بخش ورزش قهرماني، خروجي آن را وزارت و فدراسيون‌ها مي‌برند.وزارت ورزش در حال حاضر  از ظرفيت بسيج استفاده زيادي نمي كند و  انتظار داريم توجه مسئولان وزارت ورزش به بسيج بيشتر از اين باشد و از اين ظرفيت بيشتر استفاده كنيم. متوليان جديد وزارت ورزش و جوانان، نگاه خاص و ويژه‌اي را به بسيج با توجه به پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هايي كه وجود دارد، داشته باشند تا بتوانيم كمك بيشتري را به ورزش كشور داشته باشيم.»

وي در پايان مي گويد: «كار بزرگي كه در بسيج صورت گرفته، كار تمام بسيجياني است كه با عشق و علاقه ايثارگرانه از پايين‌ترين سطح در تربيت بدني پايگاه تا بالاترين سطح در برنامه‌هاي كشور فعاليت مي‌كنند و از آنها تشكر مي‌كنم. بسيج خانواده بزرگي از ورزش كشور را تشكيل مي‌دهد و اميدواريم با استفاده از هم‌افزايي ساير اقشار بسيج مانند مساجد، دانش‌آموزي، دانشجويي و... بتوانيم فعاليت‌هاي بهتري را در برنامه ششم براي بسيج دنبال كنيم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
بهتر - میخواهی این دولت واداده ... انجا را هم به گند بکشد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار