کد خبر: 823808
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
در مراسم توديع و معارفه فرمانده جديد نيروي زميني ارتش عنوان شد
شايد هنوز هم برخي فكر كنند مي‌شود با دشمن تعامل كرد اما بايد بدانيم دشمن در چه وضعيت عرضي يا طولي قرار دارد.
به گزارش فارس، امير سرلشكر سيد عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش در مراسم توديع و معارفه فرماندهان نيروي زميني ارتش، گفت: در دوره فرماندهي امير پوردستان اقدامات بزرگي در نزاجا صورت گرفت و بستر براي كارهاي بزرگ ديگري هم فراهم شد. وي داشتن بصيرت را يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌ها براي همه مسئولان كشور دانست و افزود: ما به ساحت سياسيون جسارت نمي‌كنيم ولي جزو كارهاي اطلاعاتي ما بررسي جو و زمين و دشمن است و مردم خوب مي‌دانند كه چه كسي آنها را تهديد مي‌كند. فرمانده كل ارتش ادامه داد: شايد هنوز هم برخي فكر كنند مي‌شود با دشمن تعامل كرد اما بايد بدانيم دشمن در چه وضعيت عرضي يا طولي قرار دارد.

صالحي گفت: ما زماني با عراق جنگيديم و او دشمن فصلي ما بود و الان نيست اما دشمن طولي دشمني است كه هدفش را نسبت به ما در طول زمان از دست نمي‌دهد و امريكا دشمن طولي ايران است و نبايد فكر كنيم با يك تعامل اين دشمني از بين مي‌رود.
وي تصريح كرد: امريكا تبديل به يك گرگ شده حال چگونه مي‌توان در برابر آن كوتاه آمد؟ مگر كودتاي ٢٨ مرداد عليه جمهوري اسلامي بود و مگر ما مي‌توانيم آن را فراموش كنيم؟
فرمانده ارتش گفت: حال اين موجود كه جز گرگ‌صفتي كار ديگري ندارد، آيا مي‌تواند به عنوان برادر بزرگ دست كسي را بگيرد و به كسي كمك كند؟ وي افزود: من كاري به سياسيون ندارم ولي معتقدم امريكا كه مثل گرگ است، دشمن ماست. سرلشكر صالحي با بيان اينكه ما در صحنه عمل عمق توان و قدرت خود را نشان داده‌ايم، افزود: ما با دشمني روبه‌رو هستيم كه با ترفندهاي مختلف افرادي را براي جنگ جلو مي‌اندازد.

فرمانده كل ارتش همچنين با اشاره به موقعيت ممتاز جمهوري اسلامي در منطقه، سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه را يكي از مرواريدهاي نيروهاي مسلح ايران عنوان كرد.
   
انتظار رهبري ارتقاي فعاليت‌هاي اطلاعاتي و عملياتي در ارتش است
سردار محمد شيرازي رئيس دفتر فرمانده معظم كل قوا نيز در مراسم توديع و معارفه فرماندهان نيروي زميني ارتش، ضمن قرائت احكام فرماندهان اظهار داشت: اميدواريم فرماندهان قدم بزرگي را بردارند و با فكر و تدبير خواسته‌هاي رهبري معظم انقلاب را اجرا كنند. وي افزود: در حكم امير پوردستان امر به ارتقاي آمادگي‌ها در بخش اطلاعات و عمليات و رفع معضلات معيشتي كاركنان شده است كه البته ارتش در زمينه اطلاعات قدم‌هاي خوبي برداشته و يك مقدار پايش را فراتر از كشور گذاشته و اطلاعات خوبي به‌دست آورده و مي‌آورد. سردار شيرازي تصريح كرد: مأموريت ارتش مشخص و توانش وسيع است و انتظار آقا نيز ارتقاي كارهاي اطلاعاتي و عملياتي است؛ عملياتي كه مطابق با نياز روز برآورد مي‌شود.

رئيس دفتر فرمانده معظم كل قوا گفت: ارتش و نيروي زميني با ايجاد واحدها و گردان‌هاي واكنش سريع در حوزه عملياتي هم اقدامات خوبي داشته، البته بايد كاري كنيم كه كاركنان ارتش دغدغه‌اي جز كار نداشته باشند. وي ادامه داد: حضرت آقا در حكم امير حيدري بر ارتقاي يگان‌ها تأكيد كردند و ما بايد حوزه تحرك و جابه‌جايي را تقويت كنيم.
سردار شيرازي افزود: ما بايد ببينيم تهديدات از كجاست و راه‌هاي مقابله با آن را تهيه و تمرين كنيم و آمادگي‌ها نيز بايد بر اساس تهديدات روز باشد كه البته نيروي زميني قدم‌هاي خوبي برداشته است. رئيس دفتر فرمانده معظم كل قوا با تأكيد بر اينكه بايد از ظرفيت جوانان كه به خدمت مي‌آيند استفاده كرد، گفت: جواني كه در اختيار نيروهاي مسلح قرار مي‌گيرد را بايد در دوران خدمت ارتقا داد و اين انتظار آقاست كه در حكم امير پوردستان هم به آن تأكيد شده است.
 
نيروي زميني بعد از جنگ كمر منافقين را شكست
در اين مراسم، امير پوردستان فرمانده پيشين نيروي زميني ارتش كه اخيراً با حكم فرمانده كل قوا به عنوان جانشين فرمانده كل ارتش منصوب شده است، اظهار كرد: نزاجا از اولين نيروهايي بود كه به دفاع از انقلاب برخاست. وي اين موضوع را نشان‌دهنده اين دانست كه بدنه ارتش سالم و در خط امام بوده است.

پوردستان با اشاره به غائله كردستان در اوايل انقلاب ادامه داد: در حادثه كردستان نزاجا 2 هزار شهيد تقديم انقلاب كرد كه عمق رشادت و فداكاري اين نيرو را نشان مي‌دهد.
جانشين فرمانده كل ارتش با بيان اينكه نزاجا اولين شهدا و اسرا را تقديم انقلاب كرد، اظهار داشت: نيروي زميني بعد از جنگ نيز در مقابله با ضدانقلاب كمر منافقين را شكست. پوردستان با اشاره به اينكه نزاجا در مرز قدرت و توان خودش را نشان داده تصريح كرد: با تدبير فرمانده كل قوا باب جديدي براي نزاجا باز شد كه در فضا و محيطي جديد به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.
جانشين فرمانده كل ارتش با بيان اينكه نزاجا در سال‌هاي اخير با چالش‌هاي جدي روبه‌رو بوده اين نيرو را چرخ عظيمي دانست كه با قدرت راهش را ادامه مي‌دهد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار