کد خبر: 823784
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
میزبانی اداره کل اوقاف استان از زائرین
مدیرکل اوقاف استان ایلام: موکب های ادارات اوقاف کشور در 10 نقطه در مرز مهران برپا شده اند و تا سه روز پس از اربعین به زائرانی که از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف می شوند،خدمات رسانی خواهند کرد.

حجه الاسلام حسن شهیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم اربعین امسال نسبت به سالهای گذشته افزایش زائر وجود دارد، اظهار داشت: موکب ها نقش بسیار مهمی در اسکان و تامین اغذیه زائران دارند.

وی با بیان اینکه خدمات موکب ها در مرز مهران آغاز شده است، ادامه داد: موکب های ادارات اوقاف کشور در 10 نقطه در مرز مهران برپا شده اند و تا چهار روز پس از اربعین به زائرانی که از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف می شوند،خدمات رسانی خواهند کرد.

حجه الاسلام شهیدی ادامه داد: این موکب ها با حضور و همکاری استان های اصفهان، خراسان شمالی، البرز ، اردبیل، قم، قزوین، چهارمحال و بختیاری ،گلستان، کردستان، لرستان، همدان ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و سمنان در قالب 10 موکب بر پا شده اند.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به مشارکت گسترده و خالصانه همکاران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در ارایه خدمات شبانه روزی و هماهنگی در این موکبها افزود: مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت در پذیرایی از زوار، امسال هم همچون سالهای گذشته پا به پای مسئولان، برای خدمت رسانی از زائرین عتبات، از هیچگونه خدمتی دریغ نمی کنند.

وی با بیان اینکه همه امامزادگان و بقاع متبرکه استان ایلام برای خدمت رسانی به زائران اربعین مهیا شده اند، تصریح کرد: امامزاده علی صالح علیه السلام و امامزاده سیدحسن علیه السلام در شهرستان مهران، امامزاده سیدعبدالله علیه السلام در شهرستان ایوان و امام زاده های سیداکبر علیه السلام و عباس علیه السلام در شهرستان دهلران ازجمله مکانهایی هستند که به صورت ویژه برای پذیرایی از زوار اربعین، مهیا سازی شده اند.

حجه الاسلام شهیدی با بیان اینکه 1200 مبلغ از سوی سازمان اوقاف در همایش اربعین حسینی(ع) حضور دارند، افزود: تعداد 100 نفر از مبلغین نیز در پایانه مرزی مهران، موکب ها، مساجد و بقاع متبرکه شهر مهران، برای تبیین احکام دینی و پاسخگویی به سوالات و شبهات زائران، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

گفتنی است: فاصله شهر مرزی مهران تا کربلا ۲۸۰ کیلومتر، کاظمین۲۸۳، سامرا ۴۴۴ و نجف ۳۰۳ کیلومتر است و علاوه بر نزدیکی، امنیت بسیار بالای این منطقه و مسیرهای این مرز تا شهرهای مذهبی عراق باعث شده زائران بیشتر از مرز مهران در ایام اربعین استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر