کد خبر: 823663
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس زنجان در گفتگو با جوان:
قرار است همزمان با اربعين حسيني 7 شهيد گمنام در استان زنجان تشييع شوند. 7 شهيدي كه مي آيند تا در كنار 51 همرزم گمنام خود آرام بگيرند و ياد تمام دلاورمردان را زنده نگه دارند. به همين بهانه به سراغ علی مهدیخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان رفتيم تا در گفتگويي كوتاه از جزئيات اين برنامه آگاه شويم.
پروانه بيگلو
زنجان ميزبان 7 شهید گمنام دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به میزبانی استان زنجان از هفت شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این شهدا همزمان با اربعین حسینی در استان تشییع و پیکر مطهرشان تدفین می شود.

علی مهدیخانی با بيان اينكه پیکر هفت شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس، روز 29 آبان ماه سال جاری وارد استان می شود، تصریح کرد: مراسم رسمی استقبال، عصر روز شنبه از میدان سبزه میدان زنجان آغاز می شود.

این مسئول تاكيد بر اينكه پیکر دو شهید نیز از سه راهی سلطانیه به خدابنده منتقل می شود، ادامه داد: پس از گذر از روستاهای اطراف، مراسم شب وداع با شهدا ساعت 20 روز شنبه برگزار و مراسم تشییع و تدفین شهدا، روز یکشنبه از میدان امام حسین (ع) زنجان تا بوستان شهدای گمنام برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه پیکر پنج شهید دیگر وارد شهر زنجان شده و نماز بر پیکر شهدا توسط آیت الله خاتمی، امام جمعه زنجان در محل سبزه میدان اقامه می شود، افزود: شهدا از سبزه میدان تا مزار شهدای پایین زنجان تشییع می شوند.

مهدیخانی از برگزاری مراسم شب وداع با شهدا با حضور پیکر یکی از شهدا در حسینیه اعظم زنجان نيز خبر داد و خاطرنشان کرد: دو شهید گرانقدر به شهر نیک پی منتقل و پس از برگزاری مراسم استقبال، ساعت 20:30 مراسم وداع با شهدا در مسجد جامع این شهر برگزار شده و ساعت 9 روز یکشنبه نیز در محل مورد نظر تدفین می شوند.

وی اضافه کرد: دو شهید نیز در ارمغانخانه پس از برگزاری مراسم استقبال و برگزاری مراسم شب وداع با شهدا در مسجد امیر المومنین (ع) این شهر و مقارن با اربعین حسینی از پاسگاه انتظامی تا نقطه مشخص شده تشییع و تدفین می شوند.

این مسئول اظهار داشت: با حضور این شهدا تعداد آلاله های گمنام استان زنجان به 58 شهید می رسد که از این تعداد، 49 شهید در 22 یادمان تدفین شده اند و 9 شهید دوران دفاع مقدس نیز در شش مزار عمومی آرام گرفته اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان افزود: یکی از شهدا نیز در پادگان امام حسن عسگری سپاه استان زنجان تشییع و تدفین می شود.

مهدیخانی با بیان اینکه در مجموع استان زنجان دارای 177 شهید مفقودالاثر است، تصریح کرد: با توجه به پیدا شدن پیکرهای شهدا در مکانی که یگان های زنجانی در آن مکان عملیات انجام داده اند، احتمالا می رود که شهدا زنجانی باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار