کد خبر: 823659
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
با ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، استان هرمزگان با کسب بالاترین امتیاز رتبه اول در زمینه اجرا و راهبری برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در کشور را کسب کرد.

جاسم جادری استاندار هرمزگان با اعلام اين خبر گفت: براساس گزارش این دبیرخانه، توسعه صادرات غیرنفتی، رفع موانع تولید، رونق اقتصادی، واگذاری پروژه‌های عمرانی و مبارزه با قاچاق کالا از محورهای اساسی کار ستاد و ملاک اصلی ارزیابی و موفقیت استان هرمزگان در کسب رتبه برتر کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 125 جلسه برای رفع موانع بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط در هرمزگان برگزار شده بیان داشت: که در این جلسات موانع اکثریت قریب به اتفاق این کارگاه‌ها از طریق اعطای تسهیلات و سایر اقدامات نرم افزاری مرتفع شده است.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: صادرات غیرنفتی در هرمزگان نیز با 79 درصد رشد در 7 ماهه نخست سال 95، نسبت به مدت مشابه سال قبل با جهشی قابل توجه مواجه بوده و ضمنا در حوزه واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش غیردولتی و مردمی‌کردن اقتصاد نیز بیش از 178 پروژه با سازوکارهای قانونی و حقوقی موجود و با مدل‌های مختلف مالی به بخش غیردولتی واگذارشده است.

وی گفت: فراهم‌سازی زمینه اشتغال، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و بهبود رشد اقتصادی استان نیز بخش دیگری از شاخص‌های مهم در کسب این رتبه بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار