کد خبر: 823617
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
رسانه‌های عربی و غربی 20 میلیون زائر کربلا را ندیدند
راهپيمايي 20 ميليوني زائران حسيني از 40 كشور در كربلاي معلي با راهپيمايي باشكوه جاماندگان اربعين پايتخت در حرم حضرت عبدالعظيم تكميل شد تا عمق شور و شعور واقعه كربلا بار ديگر به رخ جهانيان كشيده شود...
بیژن سورانی
راهپيمايي 20 ميليوني زائران حسيني از 40 كشور در كربلاي معلي با راهپيمايي باشكوه جاماندگان اربعين پايتخت در حرم حضرت عبدالعظيم تكميل شد تا عمق شور و شعور واقعه كربلا بار ديگر به رخ جهانيان كشيده شود؛ هرچند رسانه‌هاي عربی و غربی همچون سال‌هاي گذشته خبر اين حركت جهاني را بایکوت كردند. با اين حال صدها كيلومتر از عاشقان حسين(ع) بين الحرمين را همچون نگيني درخشان در آغوش كشيدند تا نشان دهند كه ظلم هرگز پا برجا نخواهد ماند.

اين روز‌ها نگاه‌ها همه به حسين (ع) و ياران باوفايش است. هركس به اندازه توان خود قدم برداشته تا ارادت خود را به آقا وسرور سالار شهيدان نشان دهد. نام حسين (ع) زبان مشترك تمام زائراني است كه از گوشه وكنار جهان خود را به كربلا رسانده‌اند. راهپيمايي چند صد كيلومتري، رود خروشان عاشقان را به كربلا رساند و در پايتخت ايران هم امسال تهراني‌هاي جامانده از كوي دوست، اما مشتاق يار، در هواي سرد و باراني در روز اربعين حسيني با پاي پياده‌ خود را از ميدان امام حسين(ع) به حرم سيدالكريم حضرت شاه عبدالعظيم حسني رساندند. راهپيمايان تهراني كه جمعيت آنها صدها هزار نفر برآورد شده است، از ساعت 6 و 30 دقيقه ديروز صبح از مسير‌هاي مختلف با تجمع در ميدان امام حسين و با سردادن شعارهاي لبيك يا حسين، لبيك يا زينب و... مسير 15 كيلومتري ميدان امام حسين تا حرم عبدالعظيم حسني را طي كردند.
 
مشهد كربلايي ديگر شد
عزاداران حسيني حال و هواي كربلا را به حريم رضوي هم آوردند و خيابان‌هاي منتهي به حرم را مبدل به بين‌الحرميني ديگر كردند؛ آنان كه از كاروان پياده كربلا جا ماندند، مشهد را كربلا يافتند. خيل عظيم عزاداران حضرت سيدالشهدا (ع) و هيئت‌هاي عزاداري در حرم مطهر حضرت علي بن موسي‌الرضا (ع) و معابر منتهي به حرم مطهر رضوي و عزاداران، زائران و مجاوران حرم رضوي و هيئت‌هاي عزاداري، اين حرم مطهر را همچون نگيني در برگرفتند و در غم شهادت امام حسين (ع) بر سر و سينه زدند.

20 ميليون عاشق از 40 كشور
بيش از 20 بيست ميليون عاشق از 40 كشور در كربلا و نجف گرد آمدند و عرض ارادت كردند. دسته‌هاي عزادار به زبان‌ها و گويش‌هاي مختلف خود را به شارع الجمهوريه مي‌رسانند، از شارع قبله الامام الحسين(ع) وارد حرم مطهر حضرت مي‌شوند و پس از طي‌كردن بين الحرمين و رسيدن به حرم قمر بني‌هاشم(ع)، از شارع‌العباس خارج مي‌شوند. اين مسير يك و نيم كيلومتري آنقدر مملو از جمعيت و سيل مشتاقان است كه طي آن گاه تا سه ساعت و بيشتر طول مي‌كشد. ايراني‌ها باسبك و سياق گرم خود، هندي‌ها و پاكستاني‌ها به رسم خود، اعراب به شيوه خود و ديگر مليت‌ها هم به هر طريقي كه در آيين و زبان آنها مرسوم است، به ساحت سيد و سالار شهيدان و سقاي دشت كربلا عرض ادب مي‌كنند. دست آخر با آرمان‌هاي حسيني پيمان مي‌بندند و براي ظهور فرزندش دعاي فرج مي‌خوانند.
 
اربعين امسال با شكوه‌تر از گذشته بود
در حالي كه بيش از 20 ميليون زائر در كربلاي معلي حضور داشتند رسانه‌هاي غربي و عربي كه كوچك‌ترين رويداد جهان را در رسانه‌هاي خود بزرگنمايي مي‌كنند در پوشش خبري اين رويداد بزرگ اقدام به بايكوت خبري كردند تا با فاصله‌گيري از اصول حرفه‌اي رسانه‌اي حقايق را پنهان كنند؛ اگر بتوانند!
 با این حال رئيس‌جمهور عراق گفته است كه به لطف شجاعت و جان‌فشاني‌هاي نيروهاي مسلح عراق در مبارزه با داعش، مردم ما در سال جاري بيش از پيش شعائر اربعين را زنده نگه داشتند.  به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از الفرات نيوز، رئيس‌جمهور عراق در سخناني از حضور ميليوني عاشقان سالار شهيدان در پياده‌روي اربعين و تلاش‌هاي نيروهاي مسلح عراق در مبارزه با داعش تمجيد كرد.  بر اساس اين گزارش، «فؤاد معصوم» در سخناني تأكيد كرد: به لطف شجاعت و جان فشاني‌هاي نيروهاي مسلح عراق در مبارزه با داعش و وارد آوردن شكست‌هاي متوالي به اين گروه تروريستي، مردم در سال جاري بيش از پيش شعائر اربعين را زنده نگه داشتند.
وي گفت: مردم ما در حال حاضر براي مبارزه با داعش در صفي واحد ايستاده‌اند.
 
كم‌لطفي برخي دستگاه‌ها در مرز مهران
دريك روز مانده به اربعين هنگام عبور زائران از مرز مهران به دليل ازدحام غير قابل تصور زائران و ناهماهنگي‌هاي بعضي دستگاه‌ها و برخي بد قولي‌ها مرزمهران از سوي كشور عراق بسته شد. در چنين شرايطي مشتاقاني كه كمتر از 160 هزار نفر بودند به سوي مرز شلمچه و چذابه حركت كردند تا از ديدار يار محروم نمانند. عده‌اي هم كه مداركشان ناقص بود يا امكان تردد از دو مرز ديگر را نداشتند شب را در حوالي مرز سرگردان ماندند. تا اينكه برخي سازمان‌ها، همچون شهرداري تهران به همراه ساير دستگاه‌ها وارد عمل شدند و اوضاع را سامان بخشيدند. عده‌اي هم با چشم‌هاي گريان مسير بازگشت را طي كردند تا شايد مسئولان براي سال آينده برنامه‌ريزي كامل‌تري انجام دهند !
 
بازگشت يك ميليون و ۱۰۰ هزار زائر از 3 مرز به كشور
به گفته فرمانده ناجا در چند روز اخير يك ميليون و ۱۰۰ هزار نفر از زائران از طريق سه مرز مهران، شلمچه و چذابه به كشور بازگشتند.
سردار حسين اشتري در خصوص آخرين اخبار بازگشت زائران اربعين به كشور با بيان اينكه حدود 2 ميليون و 100 هزار نفر به عراق سفر كرده‌اند، گفت: خوشبختانه در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران وضعيت خوبي برقرار است و روند بازگشت زائران به آرامي در حال انجام است و مشكل خاصي نداريم. وي افزود: اميدواريم با همكاري خوب زائران با نيروي انتظامي و مسئولان مربوط، در چند روز آينده كه حجم ورود زائران به كشور بيشتر مي‌شود، با مشكل خاصي مواجه نشويم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
پیاده روی بین کربلا و نجف بجای طواف بین صفا و مروه.
حج شیعه باید در اسل های بعد همین شود. به کوری چشم دشمنان شیعه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
از نظر افراد متعصب تنها تعصابات وخرافات اهمیت دارد . بخاطر ان خرافات وباور های غلط مانند قمه زدن وزنجیر زدن حتی کشور وملت وانقلاب را نیز ممکن است نابود کنند مانند دوره مصدق. لذا نباید با این قشر که تنها با روایت و سیر در 1400 سال پیش زندگی می کنند و جز ان هنر دیگری ندارد مقابله نمود . چون برخی از این افراد جاسوس بوده مردم را از راه مذهب تحریک می کنند که ممکن است به شکست انقلاب منجر شود . این افراد را باید ارام ارام با حقایق تاریخی اموزش داد تا دست از باور های غلط وخرافات بر دارند .
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
قرار نیست اربعین جای حج را بگیرد
نباید در پازل شجره ملعونه بازی کرد و حرف مفتی های خبیث سعودی را تکرار کرد
بلکه قرار است خانه خدا از اشغال این حرامیان جگر خوار ازاد شود
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها.
کلمه لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ دژ و حصار من است. پس هر کس داخل دژ و حصار من شود، از عذاب من ایمن خواهد بود. پس هنگامی که مَرکب حضرت حرکت کرد با آواز بلند فرمود با شروط آن و من یکی از آن شروط می‌باشم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار