کد خبر: 823548
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از رشد ۳۰ درصدی عضویت در کتابخانه‌های استان در دو ماه اخیر خبر داد.

امیر هلاکویی در آئین تکریم مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی با بیان اینکه عضویت در کتابخانه‌های استان در دو ماه اخیر با رشد  ۳۰ درصدی مواجه بوده است، افزود: فعالیت‌های خوبی توسط اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان در راستای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی انجام می‌شود و در این راستا در ماه‌های گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی با بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت کننده و کسب رتبه اول مشارکت در سطح کشور برگزار شده است.

وي با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی اداره کتابخانه‌های استان افزود: برگزاری بیش از یک هزار  نشست کتابخوانی در شش ماهه اول سال جاری، معرفی و به اشتراک گذاری بیش از پنج هزار عنوان کتاب در این نشست‌ها، برگزاری ۲۰ نشست صبح‌گاه کتابخوانی، برپایی نشست‌های حکمت و مثنوی و ارائه بسته های مطالعاتی از جمله این فعالیت‌هاست.

هلاکویی درباره اجرای طرح کتابخوان ماه در استان اصفهان گفت: در این طرح هر ماه چهار عنوان کتاب ارائه شده که این کتاب‌ها محور فعالیت‌های مسابقات کتابخوانی، قصه گویی، جمع خوانی در کتابخانه‌های عمومی بوده است.

هلاکویی با بیان اینکه ۵۸ کانون ادبی، ۵۰ گروه مطالعاتی و ۴۲ کانون قرآن و نهج البلاغه در کتابخانه های عمومی استان فعالیت دارند، افزود:  همچنین در حوزه عمرانی ۲۵ پروژه در حال احداث است که با بهره برداری از این پروژه ها تعداد کتابخانه‌های نهادی استان به ۲۰۰ باب خواهد رسید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار