کد خبر: 823493
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
معاون استاندار فارس مطرح کرد
معاون هماهنگی و توسعه و برنامه استاندار فارس گفت: پیمان‌کاران در دو خط ریلی یزد - اقلید - یاسوج و مسیر گلگهر – شیراز – فراشبند – اهواز حدود 200 میلیارد تومان از دولت طلب دارند و باید برای تسریع در کار، مطالبات آنان پرداخت شود.
عزیزالله قهرمانی

به گزارش جوان آنلاین از شیراز، خلیل رضائیان در نشست شهرسازی ریل پایه با اشاره به این که پیمان‌کاران در دو خط ریلی یزد - اقلید - یاسوج و مسیر گلگهر – شیراز – فراشبند – اهواز حدود 200 میلیارد تومان از دولت طلب دارند و باید برای تسریع در کار، مطالبات آنان پرداخت شود اظهار داشت: برای پرداخت این بدهی‌ها چاره‌ای جز استفاده از اوراق اسناد خزانه نداریم.

وی با اشاره به کم‌توسعه‌یافتگی ریلی در کشور گفت: درصد بالای تلفات جاده‌ای در ایران نشان‌دهنده این است که باید در زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی گام برداریم چراکه امنیت جانی در این شبکه محفوظ‌تر است.

معاون استاندار فارس افزود: این استان در توسعه شبکه ریلی در ابتدای راه است و اراده‌ای قوی لازم دارد که به‌سرعت این ناوگان کامل شود و ایستگاه‌های بعد از شیراز در مرودشت و... را احداث کنیم.

وی توجه به مرودشت و مسیرهایی که جمعیت بسیاری در آن به لحاظ مسائل توریستی تردد می‌کنند را در احداث ایستگاه‌ها ضروری دانست.

رضائیان پیشرفت ناوگان قطار شهری شیراز را خوب توصیف کرد و گفت: بعد از تهران و مشهد در این زمینه در مکان سوم هستیم.

این مقام مسؤول همچنین افزود: کمبودها در این زمینه بسیار است اما باید بهره‌برداری بهینه از وضع موجود داشته باشیم که برگزاری این‌گونه نشست‌ها نخستین گام برای توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی است.

وی ایجاد پایانه‌های مشترک درون و برون‌شهری را در توسعه حمل‌ونقل عمومی مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم از شبکه ریلی باید صورت گیرد و آن‌ها باید بدانند که سفر با قطار ایمن‌تر و به‌صرفه‌تر است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به خط ریلی راه‌آهن شیراز – جهرم - لار نیز گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شروع خوبی داشت اما با رو شدن پرونده فساد مه‌آفرید خسروی، متوقف شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر