کد خبر: 823441
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
گزارش مشروح دیدار‌های سردار نقدی با مراجع تقلید و علما در قم
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سفر به قم با برخی علما و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدارها، با اشاره به نقش و اهمیت بسیج در رشد و سازندگی جامعه، بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر دولت از ظرفیت بسیج در راه پیشرفت کشور، تاکید شد..

سردار محمدرضا نقدی امروز با سفر به قم همزمان با هفته بسیج با برخی علما و مراجع تقلید در این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن دیدار با حضرات آیات‌ مکارم شیرازی، یزدی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی، با حضور در گلزار شهدای قم به مقام شهدا ادای احترام کرده و در یادواره 6 هزار شهید این استان شرکت کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار نقدی اظهار کرد: از توضیحات سردار نقدی در خصوص فعالیت‌های بسیج بسیار خرسند شدم و احساس کردم بسیج رشد جهشی چشمگیری پیدا کرده است و به سوی آفاق بلندی پرواز می‌کند.

وی اقدامات بسیج در جامعه را ضروری خواند و تاکید کرد: امروز حتی کشورهای اسلامی و غیراسلامی هم نیاز به بسیج را احساس می‌کنند.

این مرجع تقلید به دلایل موفقیت بسیج اشاره کرد و ادامه داد: انگیزه بسیج یک انگیزه الهی است و یک انگیزه فوق العاده قوی که باید مسؤولان از این انگیزه معنوی استفاده بیشتری ببرند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: حضور جوانان به عنوان قاطبه بسیج و محدود نبودن بسیج به قشر خاصی از جمله دلایل دیگری است که سبب شده تمام جامعه را در بر گرفته و موجب پیشرفت کار بسیج شده است.

وی با اشاره به گزارش رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امروز بسیج تنها نظامی نبوده و در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و... فعال است که همین امر موجب افتخار بسیج شده است.

این مرجع تقلید به اقدامات دشمن اشاره کرد و گفت: امروز بسیج موجب شکست دشمن شده و یقینا دشمنان با وجود بسیج به جایی نخواهند رسید چرا که بسیجیان کارهای دشمن را در صحنه‌های گوناگون خنثی می‌کنند.

وی بسیج را مجموعه پر ارزش خوانده و با تاکید بر تسخیر تمام فضاهای جامعه توسط بسیجیان اظهار کرد: موفقیت‌های بسیج را به تمام بسیجیان عزیز تبریک گفته و مسئولان بسیج را به اطلاع رسانی کافی به افکار عمومی توصیه می‌کنم تا مردم قدر بسیج را بیش از پیش بدانند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان عنوان کرد: یکی از اقدامات خوب بسیج این است که نیروهای خودش را تربیت کرده و این(حلقه‌های صالحین) خیلی خوب است که محیط بسیج خود تربیت‌گر افراد بسیجی است.

*برخی ضعف مدیریتی را به گردن تحریم می‌اندازند

آیت‌الله محمد یزدی در دیدار سردار نقدی با اشاره به گزارش ارائه شده، موفقیت‌های کسب شده را نتیجه فعالیت‌های عملی بسیج دانست و بیان کرد: امیدواریم با همین روش عملی افکار برخی از مسؤولان که چندان موافق نیستند تغییر کرده و همراه با بسیجیان خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی و واژگونی طاغوت به همت امام و مردم اظهار کرد: پس از امام نیز مقام معظم رهبری واقعا امام‌گونه و انقلابی عمل کردند که همین امر موجب شده است که نظام اسلامی در دنیا جای خود را باز کرده و آینده روشنی داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در برابر نظام اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دشمن همواره از راه‌های مختلف نفوذ کرده و از افراد خارجی و داخلی برای مانع تراشی استفاده می‌کند و با اینکه همیشه سد راه بوده‌اند، ولی نتوانسته‌اند پیشرفت را متوقف کنند.

این استاد حوزه به مسائلی نظیر پیشرفت‌های علمی، سلول‌های بنیادی و دانش هسته‌ای اشاره کرد و افزود: وضعیت کشور قبل و بعد از انقلاب بسیار متفاوت است به گونه‌ای که اگر روزی در این کشور پزشکان هندی و بنگلادشی به مداوا مشغول بودند امروز شاهد خدمات بی نظیر پزشکان هستیم که همه این توفیقات مدیون تفکر و فرهنگ بسیجی است.

یزدی ادامه داد: متاسفانه در دولت‌های گذشته و فعلی شاهد تفکراتی غربی هستیم که ریشه در عمق ذهن برخی مسؤولان و کارگزاران دارد که حتی اگر دستشان برسد ذهن جوانان ما را غیراسلامی بار می‌آورند.

وی خدمات بسیج را روشن و چشمگیر دانست و افزود: جهانی شدن به معنی مخالفت صریح با تاکیدات امام و رهبری در توجه به اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله یزدی جهانی شدن را توجه بیشتر به واردات و غفلت از ظرفیت‌های مردمی دانست و ادامه داد: متاسفانه امروز به دلیل واردات انبوه وسایل آرایشی و برخی واردات غیرضروری، شاهد تغییر سبک زندگی هستیم که ناشی از همین تفکرات جهانی شدن یعنی همان تفکر رابطه با آمریکا است.

وی در همین خصوص تاکید کرد: بسیج باید عملا به دهن کج اندیشان بزند یعنی به طور عینی و عملی با کارهای اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌های فرهنگی با آنها مقابله کند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ضمن ابراز خوشحالی از ورود بسیج به همه اقشار و سطوح اظهار کرد: بسیج در همه عرصه‌ها به صورت فنی و کارشناسی وارد شده و عملا به پیشرفت کشور کمک کرده است.

وی ضمن تاکید بر موانع داخلی از جمله موانع بانکی و مشکلات آموزشی و فرهنگی که بسیج نقش برجسته‌ای در رفع این موانع دارد، عنوان کرد: به دولت می‌گویم که باید به جای خام فروشی به محصولات داخلی توجه بیشتری کرده و به جای واردات به صادرات محصولات کشاورزی توجه کنند.

آیت‌الله یزدی ادامه داد: متاسفانه برخی هنوز «تحریم، تحریم» می‌کنند و به جای توجه به ضعف مدیریتی، گناه را به گردن تحریم می‌اندازند چرا که دنبال اداره راحت و فعالیت‌های روزمره فعالیت‌های خود هستند.

وی در همین خصوص ادامه داد: هنوز یک سال به انتخابات مانده، عده‌ای دنبال انتخابات بوده، در حالی که باید بدانند که مهمترین فعالیت خدمت به مردم است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اتکای برخی مسؤولان به سیاست خارجی تاکید کرد: ارتباط با دنیا خیلی خوب است، آنچه بد است، نوکری بیگانه است. بروید با دنیا ارتباط بگیرید، به شرطی که بازار دنیا را برای کالای ایرانی تسخیر کنید.

وی خطاب به دولت مردان تذکر داد: دولت یک نعمت و امانت الهی در دستان شماست که باید بروید محاسبه کنید، اگر اشتباهی دارید اصلاح کنید. بنده این را به همه دولت‌ها گفته و نظرم به دولت خاصی نیست.

آیت الله یزدی توجه به سپاه و بسیج را از توصیه‌های همیشگی امام و رهبری خواند و افزود: اگر بسیج نبود امروز کشور حالت دیگری داشت چرا که بسیج و سپاه از دل مردم برخاسته و برای مردم کار می‌کنند و هر جایی که وارد شده‌اند موفق عمل کرده‌اند.

* دستاوردهای شجره طیبه بسیج عیان است

آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار سردار نقدی و جمعی از مسؤولان بسیج اربعین را یک حرکت بسیجی خواند و اظهار کرد: عاشورا و اربعین یک مقطع زمانی محدود نبوده بلکه یک مکتب، فرهنگ و فکر است که میلیون‌ها انسان علیه استکبار جهانی فریاد می‌زنند.

این مرجع تقلید به خدمات ارزشمند بسیج اشاره و اظهار کرد: خدمات بسیج بسیار وسیع بوده و اخلاص، صفا، دلسوزی و انقلابی‌گری بسیج ارزشمند است.

وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری تصریح کرد: هر حرکت و قیامی که به حفظ انقلاب کمک کند باید از آن دفاع کرده و حتما تقویت شود.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 8 سوره منافقون تاکید کرد: باید در راستای عزت و عظمت اسلام قیام کرده و مردم را در برابر دشمن آماده کرد.

وی رعایت هفت اصل قرآنی را برای عظمت اسلام ضروری خواند و در همین خصوص بیان کرد: ایمان، تقوا، حکومت قوی، وحدت، قدرت نظامی، شناخت دشمن و راه‌های نفوذ آن اصولی است که همواره مورد تاکید قران کریم و فرهنگ اهل بیت بوده است.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص وحدت تاکید کرد: باید بدانیم محور خدا بوده و نباید اختلاف کرد چرا که تشتت موجب سقوط خواهد شد.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: متاسفانه در رسانه‌ها شاهد این هستیم که گویا در کشور دو جریان حاکم است، حال آنکه در کشور باید فقط یک مسیر باشد که آن هم میل به ولایت فقیه دارد.

وی همچنین به ضرورت تقویت قدرت نظامی و جهادی و سرآمدی در تجهیزات و امکانات دفاعی اشاره کرد و افزود: راه‌های نفوذ دشمن را باید به طور دقیق بشناسیم تا اسلام همواره عزیز و عظیم بماند.

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از دیدار با مسؤولان بسیج تاکید کرد: دوست داشتم فرصت بیشتری را برای استماع گزارش‌های بسیج داشتم چرا که حرکت شجره طیبه بسیج بسیار عالی و مخلصانه بوده و روز به روز نتایجش عیان‌تر می‌گردد.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره و تاکید کرد: متاسفانه در کشور همه چیز گران‌تر شده و مردم می‌خواهند بیکاری رفع شود و کسی نیز اشراف و نظارت بر این گرانی‌ها ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی تلاش بسیج در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: الحمدالله بسیج موفق است و ضرورت حضور بیشتر بسیج در کشور احساس می‌شود تا شاهد حل شدن بیش از پیش مشکلات مردم باشیم.

*بسیجیان در حفظ و تقویت اعتقادات دینی جوانان بکوشند

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های بی وقفه بسیج بیان کرد: آنچه امروز شنیدم اطلاعات جدیدی در خصوص مجاهدت‌های بسیجیان بود که بسیار مرا خرسند و خشنود کرد.

وی ضمن تقدیر از حضور بسیج در عرصه تولید و کمک به نظام و مردم در عرصه اقتصادی بیان کرد: یقیناً ملتی که بتواند روزی‌اش را خودش دربیاورد استقلال پیدا کرده و از اتکا به بیگانه بی نیاز خواهد شد.

این مرجع تقلید شیعیان با ضروری دانستن علم و تجربه برای امر کشاورزی اظهار کرد: الحمدلله بسیج هم در علم و هم در تجربه موفق عمل کرده است که بنده از تلاش‌های بسیج بسیار سپاسگزارم.

وی در همین خصوص افزود: بسیج کار ارزشمندی در علمی کردن کشاورزی انجام داده و اگر کشاورزی ما علمی شود یقیناً به قول الهی که در قرآن کریم تأکید شده است، از هر دانه می‌توان 900 دانه برداشت کرد.

وی ضمن تأکید بر تقویت بعد اعتقادی بسیجیان یادآور شد: انتظار داریم تا بسیجیان در برابر شبهات القایی که دشمنان در فضای مجازی برای انحراف جوانان ایجاد کرده‌اند ورود کرده و با ارتباط و تماسی که با طبقات مختلف جامعه دارند در حفظ و تقویت اعتقادات دینی جوانان کشورمان بکوشند.

آیت‌الله سبحانی ضمن هشدار به مسؤولان مبنی بر توجه به فضای مجازی تأکید کرد: مدیران و مسؤولان، به ویژه در وزارت ارتباطات وظیفه دارند تا در حفظ جوانان و عدم تخریب ارزش‌ها در میان فرزندانمان نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده و لازم است در این حوزه برنامه ریزی کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش ارزشمند بسیج در عرصه‌های گوناگون نظام اسلامی بیان کرد: بسیج الحمدلله هم در فضای دفاع مقدس و هم پس از آن نقش مؤثری داشته که امروز نیز در حوزه اقتصاد و فرهنگ فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده است که لازم است مسؤولان قدر نعمت بسیج را بدانند.

*دولت از ظرفیت بسیج برای پیشرفت کشور استفاده کند

آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی در دیدار سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ضمن تقدیر و تشکر از گزارش عملکرد بسیج عنوان کرد: بسیج مایه افتخار است و گزارش عملکرد بسیج مبشراتی است که موجب خشنودی ما شد و به لطف الهی کشور به برکت بسیجیان زنده است و این بسیجیان هستند که کشور را حفظ کرده‌اند.

وی در همین خصوص افزود: فعالیت‌های بسیج خیلی قابل تقدیر است و باید شکر الهی را کرد که در این تشکل، این‌گونه جوانان مخلصی حضور دارند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت‌های تربیتی بسیج اظهار کرد: از برکت وجود سردار نقدی، تربیت یافته‌گان ارزشمندی در شجره طیبه بسیج داریم و نیاز است این حرکت تربیتی بیش از پیش تقویت شود.

این مرجع تقلید شیعیان با قرائت حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر ویژگی‌های مؤمنین، تأکید کرد: بسیجیان همواره در سختی و راحتی جنگ و در صحنه‌های گوناگون انقلاب گوش به فرمان ولایت، آماده اجرای دستورات رهبری هستند.

وی اذعان کرد: باید برای بسیجیان فعالیت‌های تربیتی را مستمراً برنامه ریزی کرد تا ضمن تداوم خدماتشان به ملت، دانش و مهارت خویش را ارتقا بخشند.

آیت‌الله علوی گرگانی خطاب به دولت تأکید کرد: دولت بایستی با دیدن رشد بسیج، از بسیجیان برای پیشرفت کشور استفاده کرد و انتظار داریم مسوولان در توجه به بسیج کوتاهی نکنند و برای رفع نیازهای بسیجیان و کمک به فعالیت‌های بسیج از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

وی در پایان گفت: بنده همیشه و به ویژه در نماز شب دعاگوی بسیجیان هستم، چرا که همواره از جانشان برای انقلاب گذشته‌اند فلذا قدردان آنان و خانواده شهدا هستم.


منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
بسیجیان برای همه مردم عزیز هستند اما تکلیف جوانان بیکار تحصیلکرده را که سن انها در حال حاضر 30 سال و بیشتر است چه کسی باید روشن کند به خدا قسم ما پدرها توان مالی نداریم که خرج انان را بدهیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
همان کسی که گفت اقتصاد را 100 روزه سر و سامان می دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار