کد خبر: 823397
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
رهبر معظم انقلاب با تأکید براینکه هيچ نگراني از تحولات داخلي امريكا نداريم:
براي انتخابات رياست جمهوري امريكا نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم، هيچ قضاوتي هم نداريم / حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از مردم اصفهان، استان اصفهان را استان «شهادت و پيشگامي»، «استقامت و ايستادگي»، «علم و فرهنگ»، «دين و ولايت» و «کار و ابتکار» خواندند ...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از مردم اصفهان، استان اصفهان را استان «شهادت و پيشگامي»، «استقامت و ايستادگي»، «علم و فرهنگ»، «دين و ولايت» و «کار و ابتکار» خواندند و با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران هيچ قضاوتي در مورد انتخابات رياست جمهوري امريکا ندارد و همواره از دو حزب مطرح اين کشور، شاهد دشمني بوده است، گفتند: امروز مهم‌ترين نياز کشور به‌خصوص براي نخبگان و مسئولان کشور، «بصيرت سياسي و غافل نشدن از توطئه دشمن»، «حفظ روحيه و جهت‌گيري انقلابي»، «اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتي»، «ادامه پرشتاب مسير رشد علمي»، «اتحاد و انسجام ملي» و «حفظ استحکام روحي و دروني» است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار که در ايام سالگرد حماسه مردم اصفهان در تشييع ۳۷۰ شهيد عمليات محرم در روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ برگزار شد، يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي بارز مردم استان اصفهان را، روحيه «شهادت‌طلبي» و «ايستادگي» دانستند و با تأکيد بر لزوم شناخت طراحي دشمن در هر مقطعي و پرهيز از وادادگي در مقابل او افزودند: ايستادگي بر اصول انقلاب اسلامي يکي از نيازهاي مهم امروز است و اصول انقلاب همان مباني و شاخص‌هاي مطرح شده در بيانات امام(ره) و وصيتنامه ايشان است.
 
وصيتنامه امام، نقشه راه حرکت نظام
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با توصيه مجدد به جوانان براي مطالعه گفتارها و وصیتنامه امام(ره) به عنوان نقشه راه حرکت نظام اسلامي خاطرنشان کردند: آن امام که دنيا را تکان داد، مجسم در همين گفتارها و وصيتنامه است و نمي‌توان امام(ره) را برخلاف آنچه که بود، معنا و تأويل کرد. ايشان تنها راه‌حل مشکلات کشور و جبران عقب‌ماندگي‌ها و رسيدن به عزت و رفاه و پيشرفت مادي و معنوي و اخلاقي و فرهنگي را ايستادگي بر اصول انقلاب اسلامي دانستند و گفتند: از لحاظ عملي نيز بايد روي استحکام دروني کشور به ويژه در بخش اقتصاد تمرکز و اقدام جدي شود. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: دشمن، اقتصاد را نشانه گرفته زيرا تصور مي‌کند اقتصاد، نقطه ضعف کشور است و بر همين اساس بر «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» تأکيد شده است و مسئولان بايد «اقدام و عمل» و شاخصه‌هاي آن را جلوي چشم مردم قرار دهند.
 
برخي نخبگان متوهم، از بصيرت دور افتاده‌اند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «بصيرت سياسي» را يکي ديگر از نيازهاي ضروري به‌ويژه در ميان نخبگان خواندند و تأکيد کردند: نبود بصيرت موجب مي‌شود که انسان مجذوب مواردي شود که واقعاً جاذبه ندارند، همانند عده‌اي که مجذوب امريکا هستند در حالي‌که اين مجذوبيت دروغين است. ايشان به مباحث مطرح شده درخصوص مشکلات و واقعيت‌هاي درون جامعه امريکا، در رقابت‌هاي انتخابات اخير اشاره کردند و افزودند: فردي که به عنوان رئيس‌جمهور امريکا انتخاب شده است، در رقابت‌هاي انتخاباتي گفت، اگر پولي را که در اين چند سال خرج جنگ کرديم، براي داخل امريکا استفاده مي‌کرديم، مي‌توانستيم اين کشور را دو بار بسازيم؛ آيا آن کساني که مجذوب آن نقطه خيالي هستند، معني اين سخنان را مي‌فهمند؟ رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مطالب مطرح شده در رقابت‌هاي انتخابات امريکا مبني بر وجود خرابي‌ها، فقر و مشکلات گسترده در اين کشور خاطرنشان کردند: امريکا در سال‌هاي اخير پول مردم اين کشور را صرف جنگ‌هاي غيرشرافتمندانه‌اي کرد که نتيجه آن، کشتار دهها هزار غيرنظامي و نابودي زير ساخت‌ها در افغانستان، عراق، ليبي، سوريه و يمن است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه واقعيات مطرح شده در رقابت‌هاي انتخاباتي امريکا، سخناني بوده که در اين سال‌ها همواره مطرح مي‌شده اما عده‌اي نمي‌خواستند آن را بپذيرند، گفتند: معني بصيرت آن است که بدانيد با چه کسي طرف هستيد و او درباره شما چگونه فکر مي‌کند و اينکه اگر چشمان خود را ببنديد، قطعاً ضربه خواهيد خورد. ايشان با تأکيد بر اينکه توقع از نخبگان سياسي و غيرسياسي، داشتن چنين بصيرتي است، افزودند: خوشبختانه مردم عادي داراي اين بصيرت هستند، اما تعجب از آن است که برخي نخبگان با تکيه بر توهمات، اين بصيرت را ندارند.
 
براي نتيجه انتخابات امريکا نه عزا مي‌گيريم نه شادي مي‌کنيم
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نتيجه انتخابات اخير رياست جمهوري در امريکا خاطرنشان کردند: ما هيچ قضاوتي درباره اين انتخابات نداريم زيرا امريکا، همان امريکا است و در ۳۷ سال گذشته هر يک از دو حزب که بر سر کار بودند، هيچ خيري که نرساندند، دائماً نيز شر آنها متوجه ملت ايران بوده است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: برخلاف عده‌اي که در دنيا، براي نتيجه انتخابات امريکا، عزا گرفته‌اند يا عده ديگري که شادي مي‌کنند ما نه عزا مي‌گيريم و نه شادي مي‌کنيم زيرا براي ما فرقي نمي‌کند و هيچ نگراني هم نداريم و به لطف الهي، براي مواجهه با هر حادثه محتملي نيز آماده‌ايم. ايشان افزودند: موضوعي که ما بايد الان بر آن متمرکز شويم، راه عبور از مشکلات فعلي و آينده کشور است که تنها راه نيز حفظ و ارتقاي استحکام داخلي نظام است. رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه در صورت استحکام سياسي، اقتصادي و فرهنگي و استحکام روحي و رواني نخبگان و مسئولان ارشد، هيچ خطري، کشور را تهديد نخواهد کرد، گفتند: ملت ايران به ويژه جوانان بايد رويش مبارک روحيه انقلابي را ادامه دهند، زيرا مسئله اصلي کشور برخي بحث‌ها و جنجال‌ها و حاشيه‌سازي‌ها نيست، بلکه حفظ روحيه و جهت‌گيري انقلابي است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از لحاظ عملي نيز، اقتصاد مقاومتي، پيشرفت علمي و اتحاد و انسجام داخلي را ضروري برشمردند و تأکيد کردند: امتحان‌هاي مختلف در واقع عرصه‌اي براي شناخت نقطه ضعف‌ها و برطرف کردن آنها و تبديل آنها به نقطه قوت است.
 
کمرنگ کردن نقاط غرور‌آفرين تاريخ انقلاب هدف دشمن است
ايشان با يادآوري سابقه مردم استان اصفهان در سربلند بيرون آمدن از امتحان‌هاي مختلف، به ۲۵ آبان «سالروز عمليات محرم و تشييع شکوهمند و تاريخي حدود ۳۷۰ شهيد عمليات در شهر اصفهان»، اشاره کردند و گفتند: آن تشييع فراموش‌نشدني نشان‌دهنده ظرفيت روحي، استحکام و مقاومت ستودني مردم اصفهان است زيرا در همان روز تشييع شهيدان، جوانان فراواني در اصفهان براي اعزام به جبهه صف کشيدند. رهبر انقلاب اسلامي، کمرنگ کردن و به فراموشي سپردن نقاط برجسته و غرورآفرين تاريخ انقلاب را از اهداف اصلي تهاجم دشمنان دانستند و خاطرنشان کردند: حرکت حماسي و پرشور مردم اصفهان هرگز نبايد به فراموشي سپرده شود. ايشان، اصفهان را شهر «علم، دين، ولايت، کار و ابتکار، هنر و فرهنگ و شهادت» خواندند و افزودند: مردم استان اصفهان در فداکاري و ايثار براي کشور و دين خدا پيشگام و پيش‌قدم بوده‌اند، و شهيدان بزرگ و نام‌آوري همچون آيت‌الله بهشتي، همت، خرازي، کاظمي و رداني‌پور از اين منطقه برخاسته‌اند که هر يک همچون مشعلي فروزان، راه ملت را روشن مي‌کنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «گشاده‌دستي در انفاق مال در راه خدا و خيرات عمومي»، و «صرفه‌جويي در زندگي معمولي و شخصي» را از ديگر خصوصيات خوب و ممتاز مردم اصفهان برشمردند.
 
آينده کشور به مراتب بهتر از امروز خواهد بود
رهبر انقلاب اسلامي، همچنين به راهپيمايي اربعين اشاره و آن را سرمايه‌اي ارزشمند خواندند و افزودند: اين حرکت عظيم و ميليوني ميان نجف و کربلا و اين شور و شوق و حرکت، حتي اگر با خطر همراه باشد، همواره در دل مردم و جوانان ما موج مي‌زند و اين سرمايه را بايد حفظ کرد زيرا ضامن بقاي کشور است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنان خود تأکيد کردند: آينده کشور به مراتب بهتر از امروز خواهد بود و به فضل الهي و به برکت اسلام و انقلاب، ملت ايران بر همه مشکلات فائق خواهد آمد و پيش خواهد رفت. پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، نماينده ولي‌فقيه و امام‌ جمعه اصفهان با گراميداشت ۲۵ آبان‌ ماه سالروز تشييع ۳۷۰ شهيد عمليات محرم گفت: مردم مقاوم و مؤمن استان اصفهان مطيع دين اسلام بوده و با همه توان آماده خدمت در راه انقلاب اسلامي هستند. وي با اشاره به قابليت‌هاي استان اصفهان در حوزه‌هاي اقتصادي و صنعتي خاطرنشان کرد: مردم استان اصفهان فعاليت‌هاي زيادي براي تحقق اقتصاد مقاومتي انجام داده‌اند و اين استان قابليت الگو شدن در اين عرصه را دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار