کد خبر: 823304
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران تمديد تحريم‌ها در شرايط پسابرجام را لگد‌زدن به برجام خواند و عنوان كرد كه در صورت نقض توافق وين از سوي طرف مقابل، بسته اقدامات فني پيش‌بيني شده به عنوان پاسخ به سرعت اعمال مي‌شود.
به گزارش فارس، علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در نخستين اجلاسيه ملي 4هزار شهيد استان گلستان گفت: براي جمهوري اسلامي ايران به دليل ماهيت انقلابي آن و تعارض ذاتي كه با نظام سلطه دارد، جابه‌جايي در نظام‌هاي سياسي قدرت‌هاي جهاني و جنسيت و رنگ پوست و حزب رهبران آنها تفاوتي ايجاد نخواهد كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: اعتراف مقام امريكايي به اينكه با هزينه مداخله‌هاي نظامي فرامرزي اين كشور امكان دوباره بازسازي ايالات متحده امريكا ميسر بود، تصريح بر صحت مواضع بيش از 30 ساله ايران مبني بر نامشروع و پرهزينه بودن دخالت خارجي اين كشور است. وي افزود: جلوگيري از اين خسارت هنگفت كه هزينه آن را ماليات‌دهندگان امريكا مي‌پردازند صرفاً با بيان مشكل امكانپذير نبوده و بايد اراده‌اي براي اصلاح آن در مقامات امريكا شكل بگيرد.

دريابان شمخاني با اشاره به كنگره عظيم اربعين حسيني و اجتماع ميليوني زائران در شهر مقدس كربلا گفت: مناسك اربعين بايد تجلى و مظهر وحدت همه مستضعفان، آزادگان و ظلم‌ستيزان جهان، وحدت امت اسلامى و يكپارچگى جهان تشيع باشد.
وي خاطرنشان كرد: راهپيمايي اربعين، مظهر قدرت نرم مسلمانان و ايجاد‌كننده ظرفيت سياسي، اجتماعي و فرهنگي براي جهان اسلام است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: امروزه متأسفانه تكفيرى‌ها در ميدان و برخي كشورهاي مرتجع عرب در سياست تلاش دارند موضوع رژيم صهيونيستى را در جهان اسلام به تهديد دوم تبديل و با خونين كردن مرزهاى جهان اسلام امكان مقابله با توسعه طلبي رژيم صهيونيستي را محدود كنند.

وي افزود: جهان اسلام بايد با اين پديده مقابله كند و تهديد ناشي از جنايات رژيم خونخوار و كودك‌كش صهيونيستي را در معرض نگاه امت اسلامي و جهانيان قرار دهد.
علي شمخاني يادآور شد: متأسفانه روشنفكران جهان اسلام نيز از تبيين موضوع استفاده از ظرفيت اربعين براي ايجاد قدرت در جهان اسلام عليه رژيم صهيونيستي غافل بوده و به رسالت خود در اين زمينه عمل نمي‌كنند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به برخي اظهارات در خصوص احتمال تمديد تحريم‌هاي امريكا عليه ايران موسوم به ايسا(lsa) گفت: گرچه كشور ما از ابتدا با تحريم‌هاي ظالمانه امريكا روبه‌رو بوده و نتيجه آن نيز پيشرفت‌هاي فراوان در عرصه‌هاي علمي، صنعتي و نظامي بوده اما تمديد تحريم‌ها در شرايط پسابرجام به نوعي لگد زدن به توافق برجام است.
وي تصريح كرد: تمام ناظران بين‌المللي و كشورها بر صحت اجراي تعهدات ايران در برجام اذعان دارند و در صورت نقض برجام از سوي طرف مقابل، بسته اقدامات فني پيش‌بيني شده به عنوان پاسخ به سرعت اعمال خواهد شد.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حجت
|
-
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
اقای شمخانی عزیز، ما این حرفها را ببینیم یا قراردادهای شل و بوئینگرا ، پاسخ دولت روحانی جایزه به امریکا برای نقض برجام است و جوایز دیگر که در راه است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار