کد خبر: 823253
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
اجراي طرح مشارکتي بدون مشارکت دولت!
مريم احمدي

سال 88 طرح احداث بيمارستان کوار در قالب يک طرح مشارکتي تصويب شد و قرار بود اين بيمارستان 32 تختخوابي با مشارکت خيرين و دولت نهايتا در يک بازه زماني 3 تا 4ساله تکميل و به بهره برداري برسد. اما عدم پاپيبندي دولت به اجراي تعهداتش اين پروژه را نيمه کاره گذاشت، ان هم در شرايطي که خيرين طبق وعده و حتي بيشتر از چيزي که متعهد شده بودند هزينه کردند تا اين بيمارستان با توجه به ضرورت راه اندازي، هر چه سريعتر به افتتاح برسد! 7سال از زمان آغاز عمليات ساخت وساز اين بيمارستان گذشته و مشکلي که به راحتي به دست دانشگاه علوم پزشکي و وزرات نفت باز مي شود به گره کور تبديل شده است. ازآنجا که اين پروژه هم چون ديگر پروژه ها در پشت سد بي پولي متوقف شده است

قرار بود دانشگاه علوم پزشکي به عنوان يکي از متوليان اين پروژه با فروش قسمتي از دانشکده علمي کاربردي هزينه مورد نياز تکميل بيمارستان را فراهم کند.

به گفته محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشکده علمی کاربردی کوار مساحت 120 هزار متر مساحت دارد که تنها 3هزار متر آن فضای دانشگاهی است و از آنجا که این دانشکده زیرمجموعه وزارت علوم است به مسئولان شهرستان کوار پیشنهاد داده شد که 4هزار متر از فضای دانشکده را با تغییر کاربری به فروش برسانند تا هزینه تکمیل بیمارستان تامین شود. اما مسئولان شهرستان به رغم اينکه مي دانند با فروش يک سي ام از مساحت اين ملک دولتي، مشکل کمبود اعتبار بيمارستان برطرف مي شود اما بنا به دلايل نامعلومي سکوت کرده اند و از ابراز نظر موافق امتناع مي کنند.

اين در شرايطي است که وزرات نفت هم به عنوان طرف ديگر تعهد، سهم خود را پرداخت نکرده و با تعلل در اين کار باعث توقف روند ساخت بيمارستان شده است.

بنابه گزارشات رسيده در گذشته 175هکتار از زمین‌های کوار به شرکت اکتشاف واگذار شد. در مقابلف شرکت مذکور متعهد شد که در احداث شهرک مسکونی، ایجاد فضای سبز، احداث بیمارستان و غیره کمک کند، اما پس از تملک اراضي وعده هاي خودرا فراموش کرد. حالا خلف وعده وزارت نفت در پرداخت مقداری از هزینه ساخت بیمارستان به مانع ديگري برای تکمیل این پروژه تبديل شده است. شرکت نفت نه تنها به تعهدات خود برای تامین بخشی از هزینه بیمارستان و دیگر تعهدات خود در زمان واگذاری اولیه این املاک به این شرکت عمل نکرده است بلکه حتي زحمت پاسخگويي در اين مورد را به خود نمي دهد و دانشگاه علوم پزشکي را بلاتکليف گذاشته است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار