کد خبر: 823061
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
روحاني در ديدار وزير دفاع ملي چين عنوان کرد
رئيس‌جمهور از تروريسم و مداخله نامشروع برخي کشورها در امور داخلي ديگران به عنوان دو خطر و تهديد بزرگ نام برد و تأکيد کرد: تهران براي ارتقاي امنيت منطقه‌اي، از تعميق همکاري‌ها با پکن در همه زمينه‌ها از جمله دفاعي استقبال مي‌کند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني روز گذشته در ديدار سپهبد «چانگ وان چوان» وزير دفاع ملي و رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح چين با تأکيد بر اينکه روابط دو کشور برمبناي احترام متقابل و منافع مشترک ادامه مي‌يابد، اظهار داشت: توسعه و تعميق روابط با چين به عنوان کشور مهم در قاره آسيا و دوست با سابقه ايران بسيار حائز اهميت است. رئيس‌جمهور با تبيين تلاش‌هاي ايران براي حفظ ثبات و امنيت منطقه و مبارزه با تروريسم تصريح کرد: بايد براي مقابله و مبارزه با خطر بزرگ تروريسم، همکاري‌هاي دو کشور افزايش يابد. رئيس شوراي عالي امنيت ملي با تأکيد بر اينکه امنيت قاره آسيا و منطقه مهم اقيانوس هند، درياي چين و خليج فارس قابل تفکيک نيست، افزود: بايد امنيت آسيا را با کمک يکديگر حفظ کنيم و امروز نيز جمهوري اسلامي ايران نقشي بسيار مهم در تحقق امنيت و ثبات جهاني به عهده دارد. روحاني همچنين با بيان اينکه با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در ايران و پيشرفت‌هاي علمي و فناوري چين به دنبال ارتقاي همکاري‌ها در بخش تحقيقاتي و دانشگاهي هستيم، افزود: در پسابرجام فضاي مناسبي براي همکاري بيشتر دو کشور در زمينه انرژي، دفاعي، اقتصادي، هسته‌اي و ساير بخش‌ها به‌وجود آمده است.

رئيس‌جمهور با تأکيد براينکه رفت و آمدهاي مقام‌هاي نظامي، موجب استحکام و افزايش همکاري‌ها در بخش دفاعي است، گفت: جمهوري اسلامي ايران براي اجرايي شدن همه توافقات با چين بر مبناي نقشه راه همکاري‌ها آمادگي کامل دارد و حوزه دفاعي بخش مهمي از اين همکاري‌ها را تشکيل مي‌دهد. وزير دفاع ملي و رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح چين نيز در اين ديدار تصريح کرد: جمهوري خلق چين همکاري‌هاي خود با جمهوري اسلامي ايران به عنوان قدرت نخست منطقه‌ را براي هدف مشترک امنيت و ثبات منطقه به صورت مداوم و قطعي ادامه خواهد داد. چانگ وان چوان با اشاره به جايگاه استراتژيک ايران در منطقه، ضرورت ارتقاي همکاري بين دو کشور در بخش‌هاي مختلف را خاطر نشان ساخت و گفت: اميدواريم با همکاري ايران در چارچوب «يک کمربند؛ يک جاده» به پيشبرد اهداف و منابع دو کشور نزديک شويم. وزير دفاع ملي و رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح چين با ابراز خرسندي از روابط رو به توسعه دوکشور ادامه داد: چين همواره مواضعي بسيار نزديک با جمهوري اسلامي ايران داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار