کد خبر: 822944
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
با پای دلمون بریم کربلا(6)
حجت الاسلام پناهیان در مسیر پیاده روی اربعین گفت:تصور می کنم که اربعین در حین طی کردن دوران بلوغ خود است و به همین دلیل حضور مردمی امسال نسبت به سالهای گذشته بسیار پرشور تر بوده و قابل قیاس با گذشته نیست.
حجت الاسلام علیرضان پناهیان در گفتگویی که در مسیر پیاده روی اربعین و در موکب امام رضا(ع) در عمود 285 داشت،درپاسخ به این سوال که تفاوت های پیاده روی امسال اربعین با سالهای گذشته را چگونه ارزیابی می کند ،گفت :اربعین امسال از نظر کمیت کاملا با سال گذشته متفاوت است،حداقل در بخش حضور ایرانی ها؛ولی جالب اینجاست که این کمیت منجر به پایین آمدن کیفیت نشده است و ما در اندیشه ها،دلها و نگاهها ملاحضه می کنیم که کیفیت اربعین امسال رو به افزایش بوده و هیچ کمیتی را نمی توان در آن مشاهده کرد.

وی ادامه داد:درمیان برادران عراقی نیز یک تفاوت محسوسی دیده می شود وآن این است که بسیاری که در سالهای گذشته از راه بصره به شهر کربلا می امدند امسال تغییر مسیر داده و ابتدا به شهر نجف رفته و سپس به مزار شهد ای مقاومت رفته و بعد از زیارت قبور شهدای مدافع حرم ، قدم در مسیر پیاده روی اربعین می گذارند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: این حرکت یعنی انکه رنگ و بوی فرهنگ مقاومت در منطقه بیش از سالهای گذشته نمود پیدا کرده است وتصور می کنم که اربعین در حین طی کردن دوران بلوغ خود است و به همین دلیل حضور مردمی امسال نسبت به سالهای گذشته بسیار پرشور تر بوده و قابل قیاس با گذشته نیست. اینها همه طلیعه ظهور حضرت حجت(عج) بوده و نشان می دهد که مسلمانان آماده کارهای بزرگ تر و همایش های بین المللی و عظیم تر هستند و آن چیزی نیست جز ظهور امام زمان(عج).

وی همچنین خاطز نشان کرد:بنده احساس می کنم اربعین به عنوان یک موجود زنده در حال نزدیک شدن به اوج پویایی خودش نزدیک است اما نیازمند ان است که به اربعین خدمت بیشتری صورت بگیرد و باید ستادهایی که برای اربعین فعالیت می کنند در تمام طول سال فعال شده و به زائران امام حسین(ع) خدمت سالیانه ارائه دهند و اقدامات آنها نباید محدود به یک دوره زمانی مشخص (و تنها اختصاص به موسوم اربعین داشته باشد) شود و از اربعین نیز برای استحصال نتایج ارزشمند فکری و فرهنگی آن باید تلاش های فراوانی صورت بگیرد.

این مبلغ دینی در پایان گفت : اربعین مانند یک ذخیره است که قابل استحصال در فواید و ابعاد مختلف -مثل پتروشیمی برای نفت و انواع لبنیات که از شیر می گیرند- است و نباید ان را صرفا یک پیاده روی ساده خلاصه کرد.ما توانایی نداریم که از ذخیره غنی بهره های فراوان ببریم ، ما اگر توانایی داشته باشیم در طول سال زمان زندگی مان مملو خواهد شد از استفاده از دستاوردهای اربعین حسینی و اگر ما خوب به مسئله نگاه کنیم خواهیم دید که باید در روح و فکر خود یک سال آمادگی برای اربعین سال بعد را آغاز کنیم.

انی-احامی-ابدا-عین-دینی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار