کد خبر: 822834
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
6 ماه مانده به انتخابات و 3 سال و نيم پس از شروع دولت
رئيس‌جمهور در سال پاياني دولت و در حالي كه همگان انتظار دارند نتايج اقدامات دولت تدبير و اميد در حوزه­‌هاي مختلف ديده شود،‌ ناگهان نگران وضعيت اشتغال كشور شده است و در سخنان خود آن را پررنگ مي‌كند.
محمدصادق فقفوری
رئيس‌جمهور در سال پاياني دولت و در حالي كه همگان انتظار دارند نتايج اقدامات دولت تدبير و اميد در حوزه­‌هاي مختلف ديده شود،‌ ناگهان نگران وضعيت اشتغال كشور شده است و در سخنان خود آن را پررنگ مي‌كند. روحاني در حالي براي چندمين بار در دوهفته اخير وضعيت بغرنج اشتغال را مهم‌ترين مشكل كشور بر شمرد و تلاش براي بهبود وضعيت بيكاري را از اقدامات مهم دولت دانست كه بدترين وضعيت و آمار بيكاري پس از انقلاب به نام دولتش ثبت شده است. اين رويكرد رئيس‌جمهور در ماه‌­هاي پاياني دولت، نشان‌دهنده رويكرد سياسي و تبليغاتي روحاني براي انتخابات رياست جمهوري پيش رو است، وگر نه دولت تدبير و اميد در چهار سال مديريتش بايد فكري به حال اشتغال جوانان مي‌­كرد كه در ماه­‌هاي پاياني شاهد چنين وضعيت اسفناكي نباشيم. در چنين شرايطي گفتار درماني رئيس جمهور كاملاً رنگ و لعاب انتخاباتي دارد؛ وي به جاي اقدام و عمل، در پشت تريبون­‌ها فقط نگران بيكاري شده‌ ­است و ديگر هيچ!
 
اشتغال، آب و محيط‌زيست مهم‌ترين مسائل كشور
حجت الاسلام روحاني در همايش مسئوليت اجتماعي كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، تصريح كرد: در دولت يازدهم تلاش شد تا اتكا به نفت كم شود و در بودجه جاري نيز 30 درصد متكي به نفت و70 درصد متكي به درآمد حاصل از ماليات است. مردم خودشان كشور را اداره مي‌كنند؛ نفت هم براي ما و هم براي نسل آينده است، اما ماليات براي خودمان است و همه بايد دست در دست هم، مشكلات آب، اشتغال و محيط‌زيست را كه مهم‌ترين مشكلات كشور است، حل كنيم.
وی در ادامه تصريح كرد: به عنوان يك خادم به صراحت عرض مي‌كنم كه هيچ نيازي بالاتر از مسئله اشتغال جوانان نيست و هيچ خيري بالاتر از زمينه‌سازي براي اشتغال نسل جوان نيست، به ويژه آنها كه مشكل جسمي دارند.
 
سر مسائلي كه براي جامعه مهم نيست وقت تلف نكنيم
روحانی همچنين گفت: يكي به سمت كعبه مي‌ايستد و ديگري به سمت بيت‌المقدس؛ سومي و چهارمي مسير ديگري را پيش چشم خود قرار مي‌دهند، اما قرآن مي‌گويد براي اين موضوعات بحث نكنيد، هر قومي براي خود مقدسات، قبله و جهتي دارد، بحث نكنيد كه بيت‌المقدس بهتر است يا كعبه. رئيس دولت يازدهم تصريح كرد: اولين خير در جامعه، وحدت جامعه و احترام گذاشتن به همه مذاهب و اديان است. ما همه اعضاي يك پيكر واحد هستيم، بنابراين چرا اينقدر شكاف و فاصله بايد وجود داشته باشد و چرا سر مسائلي كه اهميت ندارد، ارزش‌هاي مهم را زير پا مي‌گذاريم. وي خاطر نشان كرد: شكاف در ميان مردم به وجود نياوريم، سر مسائلي كه خيلي براي جامعه ما مفيد و مهم نيست وقت خود را تلف نكنيم.

حسن روحاني همچنين در اين همايش گفت: در غرب فرزند از بهزيستي مي‌آورند و به عنوان فرزند خوانده بزرگ مي‌كنند، اما وقتي از غرب سخن گفته مي‌شود، فكر مي‌كنيم همه غرب در فساد نهفته است. اگر همه غرب فساد بود كه به اين رشد علمي و اقتصادي نمي‌رسيد.
 
بدترين شرايط بيكاري پس از انقلاب در اثر سياست­‌هاي دولت تدبير
رئيس‌‌جمهور در حالي وضعيت اشتغال و محيط‌زيست را مهم‌ترين مسائل كشور دانسته است كه همين دو مورد بنا بر سياست‌هاي غلط دولت از ابتداي روي كار آمدن دولت يازدهم شرايط نزولي‌اي را طي كرده‌ و بدتر شده‌­اند. بانك جهاني در تازه­‌ترين گزارش خود كه در آبان­‌ماه 95 با عنوان «گزارش فضاي كسب و كار» منتشر شد، به مقايسه 190 كشور از نظر سهولت فعاليت اقتصادي پرداخت كه رتبه ايران در اين آمار با سه پله سقوط در رده يكصد و بيستم قرار گرفت. بر اساس گزارش مركز آمار هم كه در تابستان 95 منتشر شد، تعداد بيكاران ايراني ركورد زد و به 3 ميليون و 337 هزار نفر رسيد كه بعد از انقلاب يك ركورد جديد است.بنا بر برخي اسناد هم از ابتداي دولت جديد، آمار بيكاري هر ساله افزايش داشته و در بعضي موارد به بالاي 20 درصد هم رسيده است. مطابق آماري كه مؤسسات بين‌المللي هم ارائه كرده‌اند، سال 2016 ميلادي در مقايسه با سال 2015، 2/3 اشتغال ايران بدتر شده است. تحليلگران اقتصادي و اجتماعي سياست‌هاي غلط اقتصادي و بين‌المللي دولت را در بدتر شدن وضعيت اشتغال ايران مؤثر مي‌دانند.
 
سازمان محيط زيست: دولت فقط پز حمايت از محيط زيست مي­‌دهد!
در زمينه محيط زيست هم كه يكي ديگر از مسائل مهم كشور به گفته رئيس جمهور است، يكي از منتقدان جدي برنامه‌هاي دولت، خود سازمان محيط‌زيست است. خرج ميلياردي دولت براي احياي درياچه اروميه و مثمرثمر نبودن اين برنامه‌ها آن طوري كه بايد و شايد يكي از اين انتقادات است. دادن امتياز شكار به پولدارهاي عرب حاشيه خليج فارس، بايكوت توليد داخلي بنزين و واردات اين محصول استراتژيك از جمله دلايل انتقاد منتقدان و سياسي‌كاري سازمان محيط‌زيست است.
اسماعيل كهرم، مشاور رئيس سازمان محيط‌زيست در گفت‌و‌گو با «جوان» گفته است كه دولت فقط پز حمايت از محيط‌زيست مي‌دهد. وي تصريح كرد: آب در اولويت دولت و سازمان حفاظت محيط‌زيست نيست. مشاور ابتكار با اشاره به عملكرد ضعيف و شعاري دولت در حوزه تأمين آب به ويژه در شهر تهران گفته است كه با توجه به مصرف بالاي آب در شهري مانند تهران در كمتر از يك دهه با اتمام منابع زيرزميني آب كه 50 درصد آب پايتخت را تأمين مي‌كند، مواجه مي‌شويم كه در اين صورت جيره‌بندي آب قطعي است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
1
0
ایا با بازگو نمودن حقایق تلخ برای مردم نان واب می شود؟ ایا با دل بستن به بر جام وخارجی امورات کشور حل می شود؟ ایا حتما باید مانند مصدق و النده و قذافی و0000 بشوید تا عبرت بگیرید ؟ ایا تاریخ نخوانده اید ؟ ایا اشرافی که دزدی وهر فساد دیگری کرده اند خدا و معاد را قبول دارند ؟ ایا این اشراف از روی وطن پرستی دست به دزدی و فساد زده اند ؟ ایا این همه قوانین ضد کار و فعالیت برای ایجاد اشتغال است ؟ ایا وزرای شما غیر از بستن قرار داد کار دیگری بلد هستند ؟ ایا با مدیران ناتوان کارخانجات ضرر ده بر خورد قانونی کرده اید ؟ ایا از ستاد مبارزه با فساد تا حال پرسیده اید چه خروجی داشته است ؟ ایا0000000000 ؟ ایا وضیفه شما در قبال ملت تعریف از برجام و باز گو کردن نقض های کشور است ؟ ایا برای همین سه موضوع مهم از نظر شما برنامه ای دارید یا فقط مسئول کلی گوئی هستند؟
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
1
1
روحانی هاشمی واصلاح طلبان خیلی ملاحظه کارند دست به عصا و آرام حرکت می کنند.
ولی احمدی نژاد منتظر وزیر ومجلس و ... نبود خود راسا اقدام می کرد تا مشکل برطرف شود .
متاسفانه علت ناکامی احمدی نژاد دور خوردن توسط حامی هایش بود وکارشکنی دوستان خودی اش بود فراموش نکنید. آزاد کردن قیمت بنزین،وپرداخت یارانه ها رافقط احمدی نژاد توانست انجام دهد
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
فکر نکنم بیشتر دق دق ایت تا دغ دغه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار