کد خبر: 822821
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي مي‌گويد ترامپ دوران تبليغات و شعارهايي که در آن دوران مي‌داد با ترامپ دوران رياست جمهوري متفاوت خواهد بود و ناگريز است به واقعيت ها، مسائل و حساسيت‌ها توجه کند.
علاءالدين بروجردي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: اتفاقي که در امريکا افتاد، اتفاقي مهم بود، اين انتخاب يک نظر منفي ملت امريکا نسبت به سياست‌هاي حاکم بر اين کشور است. وي ادامه داد: اينها در طول ساليان طولاني گذشته باعث شدند هزاران نفر امريکايي در بحران‌هاي منطقه جان خود را از دست بدهند و صدها ميليارد دلار از ثروت مردم امريکا هزينه شود و به هدر رود. در بحران‌هاي تحميلي که امريکايي‌ها عامل آن بودند اين اتفاق از اين نظر اهميت دارد و ما پس‌لرزه‌هاي آن را در عرصه اروپا هم مشاهده مي‌کنيم. رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: از ابتدا نظرمان اين بود که استراتژي امريکا جداي از دو حزبي که گاهي حاکم مي‌شوند مقابله با جمهوري اسلامي و ماهيت انقلاب اسلامي است؛ بنابراين ما اميدي به امريکايي‌ها نداريم و هيچ برنامه‌اي را هم متناسب با اينکه چه شخصي در امريکا به قدرت برسد، تنظيم نمي‌کنيم. بروجردي تأکيد کرد: سياست ما سياست مستقلي است که براساس منافع ملي ترسيم مي‌شود و رهبر معظم انقلاب به عنوان سياستگذار کلان نظام، طبق قانون اساسي سکاندار اين حرکت انقلابي هستند. وي يادآور شد: برجام به عنوان يک تعهد بين‌المللي رسمي با پشتوانه قطعنامه سازمان ملل است که طرف مقابل ما امريکاي تنها نيست بلکه شش کشور آن را امضا کرده‌اند و در دستور اجرا دارند؛ اگر يک کشور از شش کشور اين تخلف را انجام دهد که تا به حال نيز انجام داده است، در روند اجرايي در واقع در همان محدوده يک کشور اثر منفي مي‌گذارد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تأکيد کرد: ما در حال رصد دولت جديد امريکا هستيم و منتظريم ببينيم چه کسي مسئوليت پيدا مي‌کند و چه اتفاقي مي‌افتد. بروجردي خاطرنشان کرد: از ابتدا هم فضاي حاکم بر رابطه ترامپ با روسيه رابطه مثبتي بوده است، اين پديده جديدي نيست. آنچه براي ما مهم است اينکه شاهد نوعي تغيير در سياست‌هاي منطقه‌اي امريکا باشيم، بايد اين کشتار افسار گسيخته ضدحقوق بشري عربستان در يمن متوقف بشود، تا به حال هزاران زن و کودک به خاک و خون کشيده شدند و امريکا حمايت تمام‌عيار انجام داده است. وي اظهار داشت: آنچه بايد دنبال شود، تغيير سياست‌هاي ضدحقوق بشري و جنايتکارانه امريکا در منطقه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار