کد خبر: 822818
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
رئيس قوه قضائيه:
مردم امريکا به کسي رأي دادند که هيئت حاکمه اين کشور را فاسد و موجب بدبختي امريکا مي‌داند بنابراين نتيجه انتخابات اين کشور يک «نه» بزرگ به هيئت حاکمه امريکا و سياست‌هاي آن بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني، رئيس قوه قضائيه در جلسه مسئولان عالي قضايي ضمن تسليت فرارسيدن ايام اربعين حسيني تصريح کرد: راهپيمايي اربعين و زيارت مشتاقان اهل بيت(ع) در سال‌هاي اخير، حماسه بسيار بزرگي را خلق کرده است که تنها بخشي از آن در رسانه‌ها منعکس مي‌شود. رئيس قوه قضائيه راهپيمايي عظيم اربعين را مظهر و نماد اقتدار شيعيان در جهان امروز دانست و تأکيد کرد که اين حماسه بزرگ از ابعاد گوناگون سياسي، اجتماعي، امنيتي و فردي قابل تحليل و ارزيابي است. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به ابعاد سياسي و امنيتي حماسه راهپيمايي اربعين تصريح کرد: اين مراسم، مظهري از اقتدار شيعه در جهان امروز است و در دنيايي که عده‌اي با پول‌هاي گزاف اقدام به ترويج تروريسم و انديشه سلفي‌گري و وهابيت مي‌کنند، «انديشه والا، عقلاني و منطقي شيعه» را به نمايش مي‌گذارد. وي با اشاره به نکته‌اي ديگر در اين زمينه تأکيد کرد: متأسفانه مي‌بينيم دولت بيچاره سعودي مراسم حج را که کنگره بزرگ معرفتي و عملي مسلمانان است، نمي‌تواند به درستي اداره کند، اما هر ساله مراسم اربعين که چندين برابر جمعيت حج در آن حضور مي‌يابند با امنيتي بالا برگزار مي‌شود. رئيس قوه قضائيه با تقدير از ميزباني شايسته مردم عراق در اين ايام خاطرنشان کرد: اين حادثه عظيم از ابعاد گوناگون قابل تحليل است و از سوي ديگر بايد شکرگزار اين نعمت بزرگ الهي باشيم.
 
«نه» بزرگ به هيئت حاکمه امريکا و سياست‌هاي آن
رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نتايج انتخابات رياست جمهوري امريکا تصريح کرد: اين نتيجه، شوک بزرگي به جامعه امريکا و دنيا مخصوصاً کشورهاي غربي وارد کرد و واقعاً پيش زمينه و نتيجه اين انتخابات بسيار عجيب بود. آيت‌الله آملي‌لاريجاني از سويي اظهارات کانديداهاي رياست جمهوري امريکا در دوران رقابت را عجيب و افشاگرانه توصيف کرد و افزود: هر آنچه را که جمهوري اسلامي با صراحت درباره رهبران امريکا و سياست‌هاي اين کشور اعلام مي‌کرد، اين دو کانديدا به زبان آوردند. مردم امريکا به کسي رأي دادند که هيئت حاکمه اين کشور را فاسد و موجب بدبختي امريکا مي‌داند بنابراين نتيجه انتخابات اين کشور يک «نه» بزرگ به هيئت حاکمه امريکا و سياست‌هاي آن بود. رئيس قوه قضائيه با اشاره به بازتاب‌هاي نتيجه انتخابات امريکا در جهان گفت: اگر اين فرد بخواهد بر آنچه در دوران رقابت به زبان مي‌آورد استوار باشد، دنيا و خود امريکا را با بحران مواجه مي‌کند.
 
ليبرال دموکراسي با انتخابات امريکا به چالش کشيده شد
آيت‌الله آملي‌لاريجاني اظهارات کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري امريکا را موجب به چالش کشيده شدن ليبرال دموکراسي دانست و افزود: کل ساختار سياسي امريکا نزد مردم اين کشور مورد سؤال قرار گرفته است و براي آنها قابل هضم نيست که يکي از کانديداها رأي اکثريت را کسب کند، اما کانديداي ديگر پيروز انتخابات شود! رئيس قوه قضائيه نمايش سقوط اخلاقي سياستمداران و دولتمردان امريکا را از مهم‌ترين نتايج رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري در اين کشور برشمرد و تصريح کرد: نحوه تعامل کانديداها در اين مسابقه انتخاباتي يک سقوط اخلاقي تمام‌عيار بود و نشان داد که ترويج اخلاق سکولار نتيجه‌اي جز اين ندارد و مردم ناچارند بين بد و بدتر يا فاسد و فاسدتر يکي را انتخاب کنند. اينکه يک نظام سياسي به نقطه‌اي برسد که مردم ناچار باشند هميشه بين بد و بدتر يکي را انتخاب کنند يعني آن نظام به بن‌بست رسيده است.
 
چشم دوختن به ديگران، براي ما سودي ندارد
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در مورد اظهارات رئيس‌جمهور منتخب امريکا پيرامون برجام نيز اظهار کرد: برجام يک برنامه اقدام مشترک است که از نظر ما در مجموع اشکالي نداشت ولي در مقام اجرا با موانع و مشکلاتي روبه‌رو شد. ما نمي‌گوييم که جمهوري اسلامي از برجام نفعي نمي‌برد، اما در مجموع منتي بر سر ايران نيست که حالا يک نفر بگويد برجام را پاره مي‌کنيم. چنين کاري اثري براي جمهوري اسلامي ندارد زيرا در موازنه ايجاد شده سنگيني کفه ترازو به سمت ايران نيست که حالا با تهديد برجام منافع ايران با چالش مواجه شود. رئيس دستگاه قضا افزود: بي‌ترديد مسئولان جمهوري اسلامي منافع و استقلال کشور را به آمدن اين و آن گره نمي‌زنند. ما بايد به فکر استقلال کشور باشيم و روي پاي خود بايستيم. چشم دوختن به ديگران نه تنها براي ما سودي ندارد بلکه براي منافع کشور مضر است. ما ان‌شاءالله قدم به قدم سياست استقلال‌محور خود را با اتکا به نيروهاي داخلي و استعدادهاي کشور به پيش مي‌بريم و انتخاب افراد در کشورهاي ديگر تأثيري به حال ما ندارد.
 
صداي مظلوميت يمن نبايد در سروصداي انتخابات امريکا گم شود
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جنايات آل‌سعود در يمن تأکيد کرد: نبايد اجازه دهيم سروصداي انتخابات امريکا باعث شود که صداي جنايات سعودي و مظلوميت مردم يمن به گوش نرسد. رئيس دستگاه قضا با اشاره به ويراني‌هاي يمن در پي حملات سعودي به اين کشور تصريح کرد: متأسفانه اين جنايات با بي‌اعتنايي سازمان‌هاي حقوق بشري، سازمان ملل و کشورهاي مدعي حقوق بشر مواجه شده است و اين وظيفه ماست که با دفاع از حقوق مردم يمن و زنده نگه داشتن اين موضوع در فضاي رسانه‌اي امروز، نداي مظلوميت اين مردم را به گوش دلسوزان و خيرخواهان انسانيت در سراسر دنيا برسانيم. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با انتقاد از اتخاذ سياست‌هاي دوگانه غرب در قبال حقوق بشر گفت: کشورهاي غربي که در صورت محکوميت يک فرد بر حسب قانون و با تصميم قضايي يک کشور صدايشان بلند مي‌شود، در برابر اين همه کشتار و جنايت سکوت کرده‌اند و اين نشان مي‌دهد که مقوله حقوق بشر براي اين کشورها صرفاً يک دستاويز و بازيچه است. رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به اوضاع بحرين، بر لزوم توجه جامعه جهاني به مردم مظلوم اين کشور و محکوميت دشمني آل‌خليفه با رهبران ديني بحرين نيز تأکيد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار