کد خبر: 822604
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
باهنر در نشست خبري مطرح کرد
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اينکه اصولگرايان کمبود کانديدا ندارند، گفت: از دوستاني هم که کنار زمين خود را گرم مي‌کنند خواستيم فعلاً منصرف شوند.
محمدرضا باهنر دبير کل جامعه اسلامي مهندسين عصر ديروز در نشست خبري خود در پاسخ به سؤالي درباره اظهارات اخيرش که گفته بود افرادي که يک بار نامزد شده‌اند ديگر وارد صحنه نشوند، اظهار کرد: ما کمبود کانديدا نداريم و از دوستاني که کنار زمين خود را گرم مي‌کنند نيز خواهش کرديم فعلاً منصرف شوند و نگراني براي عدم وجود کانديدا نداريم، اما تکثير نامزدها نيز به نفع هيچ جرياني نيست. باهنر افزود: اصلاح‌طلبان قطعاً از روحاني عبور نمي‌کنند و حرف‌هايي که اخيرا مي‌زنند براي گرفتن سهم بيشتر است. دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين درباره وضعيت قاليباف نيز خاطرنشان کرد: قاليباف چند دوره وارد عرصه رياست جمهوري شده و يک بار نيز رأي دوم را کسب کرد.

وضعيت وي با بقيه نامزدها تفاوت دارد و گزينه قاليباف قابل بررسي است و در جرگه بقيه کانديداها محاسبه نمي‌شود. باهنر درباره حضور علي لاريجاني در انتخابات رياست جمهوري گفت: من در آخرين مذاکراتي که با وي داشتم مي‌دانم که او جزو گزينه‌ها نيست و اينکه از چه کسي حمايت مي‌کند تصورم اين است از کانديداي مورد اجماع اصولگرايان حمايت خواهد کرد. وي درباره اظهارات اخير رئيس‌جمهور که گفته بود مي‌خواهد قانون اساسي را به طور کامل اجرا کند، متذکر شد: رئيس‌جمهور مسئول اجراي قانون اساسي است و در شوراي نگهبان بحث‌هاي زيادي درباره گستردگي اختيارات رئيس‌جمهور شده است. محتواي تفسير شوراي نگهبان اين است که رئيس‌جمهور در محدوده قوه مجريه مسئول اجراي قانون اساسي است و تنها نهاد قانوني که مي‌تواند به قانون مجلس ايراد بگيرد شوراي نگهبان است. دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين افزود: رئيس‌جمهور نمي‌تواند به قوه قضائيه ايراد بگيرد. محدوده وي قوه مجريه است که البته محدوده بزرگي است و دومين شخص کشور است و اختيارات زيادي دارد، اما با تمسک به قانون اساسي نمي‌تواند از رفتار قواي ديگر ايراد بگيرد.

باهنر همچنين درباره انتخابات اخير امريکا و نتيجه آن نيز اظهار کرد: ما انتخابي را که انجام شد، مثبت نمي‌بينيم، اما انتخابات اخير امريکا براي ما مثبت بود چراکه حرف‌هايي که ما تا ديروز با ادبيات ديپلماتيک مي‌زديم نامزدهاي انتخابات امريکا افشا کردند. وي افزود: به نظر من ستون‌هاي نظام ليبرال دموکرات به لرزه درآمده و ديگر قابل بازسازي نيست و به نظر مي‌رسد مسيري را مي‌پيمايند که پيش از اين کمونيست رفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار