کد خبر: 822441
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
ستاد برگزاري مراسم اربعين حسيني(ع) استان مركزي با برنامه ريزي و هماهنگيهاي لازم و تامين امكانات ، براي هرچه باشكوهتر برگزار شدن مراسم راهپيمايي اربعين حسيني(ع) آمادگي كامل دارد

عزیز فیلی معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مركزي ضمن اعلام اين مطلب گفت: به لطف پروردگار متعال، مراسم اربعين حسيني(ع) با استقبال بي نظير شيعيان جهان به سرمايه اي بزرگ براي معرفي و ترويج اسلام و مكتب سعادت بخش اهل بيت(ع) تبديل شده و حدود دو سال است كه استانهاي مختلف كشور در اين امر معنوي و ارزشمند مشاركت فعال دارند.

جانشين رئيس ستاد برگزاري مراسم اربعين حسيني(ع) استان مركزي ابراز داشت: ستاد مركزي اربعين در وزارت كشور تشكيل شده و كار هماهنگي ستادهاي استاني و همچنين تعامل و هماهنگي با مقامات عراقي را عهده دار است.

عزيز فيلي افزود: طي جلساتي كه با مسئولين ستاد مركزي داشتيم در خصوص موضوعات مختلفي از جمله مسايل امنيتي و ارائه خدمات بهتر به زوار حسيني(ع) مطرح و مقرر شد كه ستاد استان مركزي علاوه بر ارائه خدمات در پايانه مرزي شهر مهران ، موكب هايي را در كشور عراق برپا كند و خدمات بهداشتي درماني، حمل و نقل و تغذيه و اسكان موقت در شهر نجف را به شركت كنندگان در مراسم اربعين ارائه نمايد.

وي گفت: با توجه به اينكه علاوه بر مسئوليت جانشيني ستاد اربعين حسيني(ع) ، مسئوليت ستاد بازسازي عتبات عاليات نيز بعهده اينجانب مي باشد، توان خدمت رساني اين ستادها را متمركز نموده و علاوه بر خدمات برنامه ريزي شده در شهر مهران، با استفاده از تعاملات ستاد عتبات و هماهنگيهاي بعمل آمده، امسال براي اولين بار در نجف اشرف و مسير حركت كاروانها در طول محور نجف به كربلاي معلا به عموم زائرين حسيني(ع) خدمت رساني خواهيم كرد.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مركزي تصريح كرد: با توجه به اينكه استان مركزي بعنوان معين استان ايلام در ايام برگزاري مراسم اربعين تعيين شده، مديركل دفتر شهري و شوراهاي استانداري مركزي بعنوان شهردار معين مهران منصوب و به اتفاق نمايندگان كميته هاي 9 گانه ستاد اربعين اين استان در شهر مهران مستقر خواهند شد.

فيلي اضافه كرد: علاوه بر تامين امكانات مورد نياز شهرداري معين مستقر در مهران شامل 5 دستگاه اتوبوس، 2دستگاه خودروي آتش نشاني، 2دستگاه بالابر، 2دستگاه خاور يخچال دار، 4دستگاه ماشين حمل زباله،2دستگاه آمبولانس، تعداد 1300 دستگاه اتوبوس ويژه طرح اربعين براي عزيمت زائرين از شهرهاي استان به مرز مهران و بازگشت آنان در نظر گرفته شده است.

وي اظهار كرد: ستاد اربعين استان مركزي علاوه بر اقدامتي مانند آماده سازي پاركينگ خودروهاي سبك و سنگين، ايجاد جاده هاي فرعي به سمت پاركينگ مربوطه و تامين روشنايي، نسبت به برپايي دو موكب بزرگ، و ارائه خدماتي شامل اسكان موقت، پذيرايي، بهداشت و درمان و انجام خدمات شهري اقدام نموده و براي پذيرايي و خدمت رساني به جمعيتي بالغ بر 30 هزار نفر زائر حسيني آمادگي خواهد داشت.

فيلي ابراز داشت: جهت ثبت نام زائرين در سطح استان مركزي تعداد 37 باب دفتر ثابت و 14 دفتر سيار تعيين شده و براي جمع آوري نذورات و كمكهاي نقدي هم استانيهاي عزيز يك شماره حساب در بانك ملت افتتاح شده كه از طريق صدا و سيما به اطلاع عموم مي رسد.

معاون استاندار مركزي ضمن تاكيد بر رعايت قوانين و مقررات مربوط به سفر به كشور عراق توسط زايرين ، گفت: براي پيشگيري از بي نظمي و مشكلات زيادي كه معمولا براي سفرهاي انفرادي زوّار حرم حسيني(ع) در ايام اربعين پيش مي آيد، بايستي زائران از سفرهاي انفرادي خودداري و حتما از كاروانهاي حج و زيارت براي سفر به كشور عراق استفاده نمايند.

وي ابراز داشت: هم استانيهاي عزيز مي بايست منحصرا از مرز مهران به عراق عزيمت و براي مراجعت نيز حتما از همين نقطه وارد كشور شوند و به هيچ وجه براي افراديكه از مرز مهران وارد خاك عراق شده اند، امكان ورود به كشور از پايانه هاي مرزي ديگر وجود ندارد.

فيلي افزود: اقدامات لازم براي برپايي 8 موكب با ظرفيت پذيراي و اسكان موقت براي جمعيتي بالغ بر 10 هزار نفر در نجف اشرف و مسير راهپيمايي اربعين از نجف تا كربلا توسط اين ستاد صورت گرفته و در ايام اربعين حسيني(ع) به عموم زوّار سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) خدمت رساني خواهيم نمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر