کد خبر: 821614
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبرداد:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تولید نفت این شرکت با احتساب مایعات گازی و نفتا هم‌اکنون سه میلیون و ٧٠ هزار بشکه در روز است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان امسال حدود ٤٠ تا ٥٠ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

 بیژن عالیپور در حاشیه برپایی هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت ٨٣ درصد نفت و ١٦ درصد گاز کشور و همچنین کلیه خوراک پتروشیمی‌های خوزستان را تامین می‌کند.

وی درباره تزریق گاز به مخازن برای تثبیت فشار مخازن افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال بین ١١٠ تا ٢٠٠ میلیون مترمکعب در روز گاز به مخازن تزریق می‌شود.

عالیپور با اشاره به برنامه‌های این شرکت در زمینه ساخت داخل تصریح کرد: از مجموع کالاهای صنعت نفت با تلاش این شرکت 8 هزار قلم کالا در داخل ساخته شده و ٦ هزار قلم کالا نیز در حال ساخت است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ٤١ درصد تجهیزات موردنیاز صنعت نفت در خوزستان تولید می‌شود، تاکید کرد: شرکت‌های سازنده فراوانی در کشور فعال شده‌اند و به جز تعداد معدودی از کالاها، سایر کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت نیز گفت: بیش از ٢٥٠ شرکت سازنده، تولیدکننده و تامین کننده صنعت نفت در این نمایشگاه حضور یافتند و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی با اشاره به رونمایی تجهیزاتی مانند پمپ BB ٣، روتور توربین نیروی GEC و روتور کمپرسور الیوت در این نمایشگاه ادامه داد: این کالاها با حمایت این شرکت و برای نخستین بار در کشور ساخته می‌شوند.

عالیپور در ادامه به کاهش آلودگی‌‌های زیست محیطی اشاره و خاطرنشان کرد: ٤١ پروژه به ارزش ٧٥٠ میلیارد تومان برای جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه در دست اقدام است.

 وی درباره برنامه‌های این شرکت برای افزایش ازدیاد برداشت از مخازن اظهار کرد: هم‌اکنون ٦ قرارداد همکاری با دانشگاه‌های صنعتی شریف، شیراز، آزاد اسلامی، صنعت نفت، پژوهشکده ازدیاد برداشت نفت برای انتقال فناوری و ازدیاد برداشت میدان‌های اهواز، بی‌بی حکیمه، رگ سفید، کرنج، منصوری و آب تیموری امضا شد.



 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر