کد خبر: 821611
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:
در نشست مشترک مدیرکل و جمعی از معاونین و مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با ناظر گمرکات استان و مدیرکل جدید گمرک شهید رجایی، بر لزوم تعامل و همکاری این دو مجموعه برای رفع مشکلات صاحبان کالا، تسهیل تجارت و افزایش کارایی در بزرگترین بندر کانتینری کشور تأکید شد.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دیدار با "علیرضا دشتانی" اظهار داشت: این تعامل و همکاری دو سویه منجر به تسهیل تجارت و افزایش کارایی شده و در روند فعالیت های تجاری کشور نیز تاثیرات مثبتی داشته باشد.

لازم به ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مهمترین بندر تجاری ایران به شمار می‌رود که با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا، به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد. همچنین جابجایی بیش از 85 درصد کالاهای کانتینری کشور در این بندر انجام می‌گیرد.

گفتنی است، حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان متشکل از پنج زیرمجموعه شامل اداره کل گمرک شهید رجایی، شهید باهنر، کیش، قشم و بندر لنگه است و از لحاظ وسعت، درآمد و تعداد کارکنان، گمرک شهید رجایی بزرگ‌ترین و با اهمیت‌ترین گمرک کشور به شمار می‌رود. سهم گمرک شهيد رجايي بندرعباس از کل تجارت خارجي کشور به تنهایی بيش از ۳۵ درصد است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر