کد خبر: 821522
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
حمیرا رحیمی

سخنان ریاست محترم جمهوری را به فال نیک میگیریم و امیدوارم این سخنان در تمامی سطوح مختلف دولت و از جمله استان چهارمحال و بختیاری   مد نظر قرار گرفته که همین موضوع هدف این یاداشت را تشکیل می دهد:

ای کاش مدیران استانی دولت تدبیر و امید  به سخنان ریاست محترم جمهوری اعتقاد داشتند، مدیرانی که نیاز شدید به تعریف و تمجید از عملکرد انجام  نداده خود در مطبوعات دارند ، مدیرانی که اگر انتقادی از عملکرد حوزه مدیریتی آنان شد سریع دست به شکایت می شوند ، خبرنگاران را به طرق  مختلف میترسانند ، ارتباط های خبری و تعامل با خبرنگاران را قطع می کنند و  از این اهرم مانع چاپ مطلب انتقادی از خود در مطبوعات می شوند ، مدیرانی که کارهای کلان و طرح های مهمی دارند و بایستی بیشتر وقت خود را صرف آن امور کنند سطح خود را چنان پایین می آورند که ارتباط با رسانه ها را  خود  تنظیم می کنند و به رسانه ای  آگهی های خود را  می دهند که انتقادی از آنان  نکند  ، مدیرانی که اخبار دستگاه  خود را خود آنطور که میخواهد می نویسد و به روابط عمومی می دهد که برای رسانه ها ارسال کند! ، مدیری که ارسال خبر و آگهی به رسانه ها را خودش انجام می دهد و به رسانه ای آگهی میدهد که مجیز گوی وی هستند و ...

اگر ما بعنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه ای علاوه بر اطلاع رسانی از خدمات و عملکرد مدیران به  انتقاد سازنده و بیان مشکلات نپردازیم به   رسالت خبرنگاری خود جفا کرده ایم اگر نقدی را منتشر کنیم به هزاران تهمت متهم می شویم . ما هم جمله اسطوره ای سر سبز و زبان سرخ را بارها شنیده ایم ولی اعتقادی به آن نداریم و از مشکلات استان تا رفع شدن  آنان و پاسخگویی مسئولان به افکار عمومی خواهیم نوشت ، خواهیم نوشت  استان آب و آفتاب مردمش مشکل تامین آب دارند خواهیم نوشت  هنوز تعدادی از  روستاهای آن با تانکر آبرسانی می شوند و مشکل آب شرب دارند ، خواهیم نوشت  دومین استان کشور از نظر بیکاری هستیم و جوانان بیکارش  راهی عسلویه میشوند ، خواهیم  نوشت  تحصیلکرده های آن بیکار هستند و بعضا چه دختر و چه پسر دچار افسردگی شده اند ، خواهیم نوشت  صنایع آن در چه وضعیتی هستند و . .

ای کاش رئیس جمهور محترم در سخنرانی خود به مدیران دولتی هم  می گفت سعه صدر داشته باشند ، آستانه تحمل خود را در مقابل خبرنگاران بالا ببرند و از رسانه های منتقد نهراسند ، رسانه ها را فرصت بدانند نه تهدید ، بسته بودن فضای اطلاع رسانی فقط و فقط ظلمی نیست که بر اهل قلم روا داشته می شود بلکه بیشتر از اهل قلم مسئولان هستند که از شهر و کوچه هایش و پچ پچ و زمزمه مردمانش بی خبر می مانند ، هر چند بعضی از به اصطلاح مدیران توجه و اعتقادی به سخنان ریاست محترم جمهور که هیچ ،  به  استاندار محترم در استان هم ندارند .

در مرداد ماه سال جاری استاندار در مراسم تجلیل  از خبرنگاران  به مدیران خود دستور دادند مدیران شکایت از رسانه ها را پس بگیرند و مدیری حق شکایت از رسانه ها را ندارد ، براستی این دستور استاندار عملی شد!! مگر رسانه ها دنبال چه هستند؟ مگر رسانه ها صدای افکار عمومی نیستند ؟ چرا بعضی مدیران از پاسخ دادن به افکار عمومی هراس دارند؟! سخن پایانی اینکه آقای رئیس جمهور و آقای استاندار ، رسانه ها به وظایف خود توجیه هستند مدیران خود را توجیه کنید !!

( ادامه دارد )

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر