کد خبر: 820836
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
مدیر کل شیلات گلستان
قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان از برداشت 1050 تن میگو از مزارع مجتمع گمیشان خبر داد

سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: سال جاری در مجتمع پرورش میگو گمیشان 8 شرکت، شامل 25 مزرعه و با متراژ سطح مفید حدود 390 هکتار عملیات ذخیره سازی بیش از 80 میلیون بچه میگو را در اردیبهشت انجام داده اند که تاکنون 85 درصد این مزارع محصولات خود را برداشت کرده اند و 60 هکتار باقیمانده نیز تا نیمه آبان ماه، محصول خود را به مشتریان عرضه خواهند کرد.

وی با اشاره به میانگین برداشت در هر هکتار اظهار کرد: میانگین برداشت میگو در مزارع مجتمع گمیشان حدود 3 تن در هر هکتار می باشد که انتظار می رود امسال، حدود 1200 تن میگو با میانگین وزنی 16 گرم و با افزایش 50 درصدی تولید نسبت به سال گذشته برداشت شود.

قدس علوی در خصوص کارگاههای عمل آوری فعال در استان تصریح کرد: در حال حاضر 5 مرکز عمل آوری در استان فعال است که 1 مرکز دیگر نیز در حال بهره برداری است و تعداد این مراکز به زودی به 6 مرکز خواهد رسید.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به میزان تولید میگو در سال گذشته افزود: سال گذشته میزان 715 تن میگو در سطح مفید 270 هکتار در استان گلستان تولید شده است که پیش بینی می شود امسال با توجه به افزایش سطح مفید به حدود 390 هکتار میزان 1200 تن میگو تولید شود.

وی با تاکید بر کیفیت میگوی تولید شده در گلستان اظهار کرد: میگوی گلستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، وجود آب با کیفیت که مستقیم از دریا به مجتمع کانال کشی شده است و ضریب غذایی خوب در کشور منحصربفرد است و به دهمین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی پیش بینی می شود امسال نیز 80 درصد این محصولات صادر شود که بالغ بر 5/5 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

همچنین مدیر کل شیلات گلستان در خصوص صید ماهیان استخوانی استان در سال جاری نیز بیان داشت: فصل صید ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر در استان گلستان از 17 مهر ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال 96 ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از آغاز زمان فصل صید تاکنون حدود 1/5 تن انواع ماهیان استخوانی صید شده است که این میزان در تاریخ مشابه سال گذشته 1/2 بوده است که نشان دهنده 24 درصد افزایش صید در سال جاری است که این امر نوید بخشی فصل صیدی خوب و پربار برای استان می باشد.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان در خصوص میزان صید ماهیان استخوانی در فصل صید 95 ـ 94 یادآور شد: در فصل صید سال گذشته 830 تن انواع ماهیان استخوانی در استان صید شده که از این میزان سفید 394 تن، کفال 367 تن، کپور 33 تن و سایر گونه 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر