کد خبر: 820808
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
به همت بسیج جامعه زنان اسلامشهر انجام شد:
نمایش آیینی و سنتی تعزیه خطبه خوانی حضرت زینب (س) در شهرستان اسلامشهر به اجرا در آمد.
بهاره عشقی صابر

 نمایش آیینی تعزیه خطبه خوانی حضرت زینب کبری (س) ، به مناسبت بزرگداشت ایام  شهادت  حضرت رقیه (س)  درمحل حسینیه دارالشفاء  حضرت ابوالفضا (ع)شهرستان اسلامشهر به  اجرا در آمد .

 در این نمایش که  به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه سیدالشهدا  اسلامشهر وبا مشارکت اداره  اوقاف وامور خیریه شهرستان و توسط گروه تعزیه  محبین الائمه  پایگاه بسیج شهید  مصطفی خمینی به اجرا در آمد،مضمون ورود کاروان اسرای کربلا و خاندان اهل بیت  (س) به کاخ یزید  و خطبه خوانی حضرت زینب کبری (س) وشهادت حضرت  رقیه (س)به روایت تعزیه  به نمایش  در آمد .

تعزیه خطبه خوانی حضرت زینب(س) که برای سومین سال  متوالی در شهرستان اسلامشهر  و توسط بانوان هنرمند بسیجی به نمایش درآمد ،با استقبال  چشمگیر قرار گرفته وبیش از 1200 نفر از بانوان  این شهرستان برای  تماشای آن شرکت کردند.    

شور حسینی با کسب  شعور  حسینی

حجت السلام در گاهی  استاد  اخلاق و مدرس حوزه علمیه  دراین مراسم طی  سخنانی ، اظهارکرد:فضایل و کرامات ائمه معصومین  از معرفت  انسان ، با عبادت  و اشک و خضوع ،بیشترمی شود  تا  انسان به معرفت الهی  دست یابد.

وی افزود: انسان قبل از اینکه به جایی برسد ، باید بندگی  کند ، همانگونه که پیامبران  ابتدا عبد خداوند بودند و بعد به  مقام پیامبری  نائل آمدند .

سخنران این مراسم ،بیان کرد:امروزه شبهه ای مطرح شده و مردم بیشتر به شور حسینی  می پردازند ،  در حالیکه  ابتدا باید حسین را شناخت  و شعور حسینی  پیدا کرد.

وی خاطر نشان  کرد: در چنین حالتی است که می توانیم، به مرحله ای رسید که  عاشورای سال 61 هجری را  ببینیم و همانند  فرمایش امام زمان (عج) که هرروز عاشورا را می ببیند و هرصبح و شب برای  امام حسین (ع) اشک  بریزیم.

  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر