کد خبر: 819242
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
همانطور كه روشدن دريافتي‌هاي خارج از عرف برخي از مديران بانكي باعث شد تا فيش‌هاي حقوقي متعددي از دريافتي‌هاي ميليوني مديران منتشر شود...
محمدصادق عابديني
همانطور كه روشدن دريافتي‌هاي خارج از عرف برخي از مديران بانكي باعث شد تا فيش‌هاي حقوقي متعددي از دريافتي‌هاي ميليوني مديران منتشر شود، اين بار بازداشت محمد امامي تهيه‌كننده سريال شهرزاد باعث به وجود آمدن سيستم بگم‌بگم در بين اهالي سينما شده، به طوري كه دوست صميمي امامي در گفت‌و‌گو با «ديباچه» اسامي متعددي از كساني كه در سينما از قبل حضور امامي منتفع شده بودند و حالا از وي برائت مي‌جويند، مطرح كرده است.
محسن آقاخان، كارگردان سينما، دوست نزديك سيد محمد امامي در گفت‌و‌گو با پايگاه خبري ديباچه فهرست بلند بالايي را از افرادي كه با امامي همكاري داشتند و از اين طريق منافع مادي و معنوي خوبي به چنگ آورده بودند، عنوان كرده است.

گرچه در اين گفت‌و‌گو اسامي به صورت مخفف عنوان شده‌ است، بسياري از افراد به واسطه نشانه‌هايي كه آقاخان بيان كرده است به راحتي از سوي مخاطبان سينما قابل شناسايي هستند.

اين مصاحبه از آن جهت مي‌تواند داراي اهميت باشد كه مهر تأييدي بر ويژه‌خواري عده‌اي از اهالي سينما در مقابل فقر و درآمد پايين حاكم بر كليت سينماي ايران است. البته آقاخان در مصاحبه‌اش سعي مي‌كند تا دست داشتن امامي در اختلاس بزرگ صندوق فرهنگيان را در حاشيه نگه دارد و به منشأ پول‌هاي بي‌حسابي كه امامي در سينما خرج كرده است، اشاره نكند.
  
امامي 50 ميليون تومان پول داد تا تهيه‌كننده شود!
بازداشت سيد محمد امامي شوكي بود كه چند روزي است به سينما وارد شده است. امامي جوان در مدت كوتاهي كه در سينما حضور داشته، در پروژه‌هاي متعددي سرمايه‌گذاري كرده است كه مهم‌ترين آنها مجموعه «شهرزاد» است. با بازداشت امامي گرچه شايعاتي درباره توقف توليد سري دوم «شهرزاد» مطرح شد، اما ترانه عليدوستي نقش اول زن اين سريال با انتشار پستي در شبكه اجتماعي‌اي‌اش از ادامه فيلمبرداري اين سريال خبر داد. در نبود امامي گفته مي‌شود برخي از عوامل سريال «شهرزاد» از امامي تبري مي‌جويند؛ موضوعي كه باعث ناراحتي دوست صميمي امامي يعني محسن آقا‌خان شده است. آقاخان مي‌گويد دوستش «قرباني دعواهاي تهيه‌كنندگان شد.»

در حالي كه غلامرضا موسوي، رئيس شوراي عالي تهيه‌كنندگان در گفت‌وگو با «جوان» تأكيد كرد كه امامي در شوراي تهيه‌كنندگان نيست و صنف تهيه‌كنندگان سينما وي را به عنوان تهيه‌كننده قبول ندارد، آقا خان مي‌گويد امامي با پرداخت 50 ميليون تومان كارت تهيه‌كنندگي گرفته است. آقاخان درباره چگونگي ورود امامي به صنف تهيه‌كنندگي مي‌گويد: «آقاي امامي زماني كه وارد سينماي حرفه‌اي شدند با پول زيادي آمدند و بين تهيه‌كنندگان دعوا بود. بالاخره در اين دعواها بين آقاي امامي و دوستان، آقاي «ع. ا» در اين دوئل برنده و مشاور آقاي امامي شد و هر چه ايشان مي‌گفتند آقاي امامي انجام مي‌داد.»

وي مي‌افزايد: «زماني كه ارشاد ديد چنين كسي با چنين پول زيادي وارد سينما شده است، بيشتر هواي او را داشتند و در عرض ۴۸ ساعت براي ايشان از طرف كانون تهيه‌كنندگان كارت ارسال شد كه صدور اين كارت ۵۰ میلیون تومان آب خورده است و زير اين كارت را «ف. ط» امضا كرده بود و آقاي «غ. م» و «ض. ه» كه در اين دوئل بازنده شده و نتوانسته بودند محمد امامي را زير سلطه خود بگيرند، الان اعلام مي‌كنند كه امامي از كجا آمده است؟! مگر مي‌شود در اين سينما بدون كارت و بدون شناخت كار كرد؟!»
   
ادعاهاي دوست امامي تا چه حد قابل اعتنا است؟!
آقاخان درباره اينكه چه كساني از امامي پول گرفته‌اند، نام‌هاي متعددي را ذكر  و ادعاي متعددي را مطرح مي‌كند. ولي اينكه اين افراد مي‌دانستند كه ممكن است پول دريافتي‌شان در جريان يك پولشويي به دست آمده باشد، موضوعي است روشن نشده و البته افرادي كه در پروژه «شهرزاد» از امامي دستمزد دريافت كردند، اين پول را در قبال فعاليت‌هايشان گرفتند.
حال شايد دستمزد برخي از بازيگران از عرف سينما بالاتر باشد، اما به هر حال بر اساس قرارداد بوده است. مصاحبه محسن آقا‌خان از اين لحاظ كه به رد و بدل شدن پول‌هاي كلان در سينمايي كه اكثر فعالان حتي بيمه هم نيستند، قابل توجه است، ولي از نظر قانوني بايد مرجع قضايي تشخيص دهد كه اين ادعاها كمكي به امامي خواهد كرد يا خير.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار