کد خبر: 819190
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
گزارش رونمايي از مستند «شب‌نامه» در حوزه هنري
سيدمهدي كرباسي كارگردان مستند «شب‌‌نامه»گفت: ما درگير فضاهاي استارت‌آپي بوديم كه متوجه اتفاقات خاصي شديم...
جواد محرمي
سيدمهدي كرباسي كارگردان مستند «شب‌‌نامه»گفت: ما درگير فضاهاي استارت‌آپي بوديم كه متوجه اتفاقات خاصي شديم، در جلساتي كه شركت كرديم مطالب بوداري در مورد جاسوسي، ما را به جست‌وجوگري واداشت.
رونمايي از مستند «شب‌نامه» به كارگرداني سيدمهدي كرباسي عصر سه‌شنبه در سالن سوره حوزه هنري با حضور محسن مؤمني شريف رئيس حوزه هنري و تعداد قابل توجهي از حاضران و همچنين اصحاب رسانه برگزار شد. بر پايه اين گزارش، پيش از اين قرار بود مستند «شب‌نامه» در دانشگاه تهران رونمايي شود كه به دليل فشارهايي خارج از دانشگاه، برنامه اكران اين مستند در آنجا لغو شد كه عوامل سازنده به سرعت با همكاري حوزه هنري توانستند سالن سوره اين نهاد را براي رونمايي اين مستند هماهنگ كنند. با توجه به جابه‌جايي مكاني و زماني، مخاطبان گسترده‌اي در رونمايي اين مستند حضور پيدا كردند تا جايي كه بسياري از علاقه‌مندان براي ديدن مستند شب‌نامه روي زمين نشستند.
همچنين بايد گفت دو هفته پيش دانشگاه صنعتي شريف نيز قرار بود رونمايي اين مستند را كه مربوط به جاسوسي‌هاي نوين است انجام دهد كه آنها نيز به بهانه‌هاي مختلف اكران آن را به تعويق انداختند.
بعد از اتمام نمايش فيلم مستند شب‌نامه كه همراه با تحسين مخاطبان همراه شده بود، سيدمهدي كرباسي به عنوان كارگردان و محمدسعيد جباري به عنوان راوي اين فيلم مستند روي صحنه حاضر شدند و در صحبت‌هاي ابتدايي، كرباسي كارگردان اين اثر طي سخناني گفت: از دلايل عدم اكران مستند شب‌نامه توسط دانشگاه تهران كه ساعاتي قبل از برگزاري، نمايش آن را منتفي كرد اطلاعي ندارم، اما مي‌خواهم از همه افراد و عواملي كه در ساخت اين مستند با ما همكاري كردند تشكر ويژه داشته باشم، همچنين از محسن مؤمني‌شريف، رئيس حوزه هنري كه با توجه به زمان كم ما همكاري‌هاي لازم را انجام دادند نيز تشكر ويژه دارم.
وي در ادامه افزود: طي مدتي كه اين مستند در حال ساخته شدن بود، بسياري از دوستانم كه يك تيم 10 الي 12 نفري مي‌شديم، بي‌خوابي‌هاي زيادي كشيدند. ما به واسطه شرايطي كه براي توليد اين اثر در آن قرار داشتيم، بايد به نوعي كار مي‌كرديم كه نتيجه تلاش‌هايمان را به يك نقطه مي‌رسانديم. ان‌شاءالله گام‌هاي بعدي اين كانال كه با عنوان شب‌نامه مطرح است، با مشاركت مردم اتفاق‌هاي خوبي رقم بزند و اعضاي اين كانال ايده‌هاي خود را براي ما ارسال كنند. در ادامه اين نشست محمدسعيد جباري كه راوي شب‌نامه بود، گفت: من هم از لغو نمايش مستند شب‌نامه توسط دانشگاه تهران اطلاعي ندارم و درك نمي‌كنم كه چرا بايد عده‌اي از نمايش اين اثر ناراحت باشند، اگر مطالب اين فيلم خلاف است، آنها مي‌توانند صحبت كنند يا افرادي كه از موضوعات شب‌نامه انتقاد دارند، تكذيبيه نيز بدهند، در غير اين صورت فكر نمي‌كنم جاي نگراني وجود داشته باشد. آنها هم مي‌توانند حرف خود را بزنند، كسي جلويشان را نگرفته است.
كرباسي در ادامه صحبت‌هايش عنوان كرد: در ابتداي كارمان ما درگير فضاي كاري استارت‌‌آپي بوديم و زماني كه وارد فضاهاي اينچنيني شديم و در آنها شركت كرديم، متوجه مطالب بوداري شديم كه آنها را پيگيري و از همان موقع شروع كرديم به كار كردن و نوشتن فيلمنامه براي مستند شب‌نامه، اين كانال هم از همانجا تأسيس شد.
در پايان اين برنامه جباري گفت: به دليل ماهيت و ساختار و فرم مستندي كه در نظر داشتيم، اين كنشگري را از سوي كارگردان براي اين فيلم در نظر گرفتيم، چراكه در آن فضاي جست‌وجوگري نيز ديده مي‌شد، به همين منظور ما مجبور بوديم براي كشف موضوعات مهم و كاري خود در دل ماجرا حضور پيدا كنيم، به همين دليل از دوربين مخفي در جلساتي كه با افراد خاص داشتيم نيز استفاده شده است. شب گذشته نيز براي ساخت چنين مستندي و پيگيري جاسوسي‌هايي كه توسط برخي شركت‌ها صورت گرفته است كه در شب‌نامه به آن اشاره كرديم، آخرين تهديد نيز براي ما ارسال شد كه آن را در كانال شب‌نامه نيز قرار داديم و ما تنها توكل‌مان به خداست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار